Vreemd texture probleem met v9999

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de oude GF6 topics al een beetje doorgespit met artifact als keyword maar dan krijg ik dus alleen maar posts over overclocken.

Ik heb met een aantal spellen, waaronder Test Drive Unlimited en NFSCarbon een probleem.
Het moment dat ik het spel voor het eerst start lijkt er niks aan het handje, maar zodra er echt iets gerenderd moet worden beginnen de artifacts. Nouja, artifacts.. alle textures zijn gewoon naar de klote.

Het vreemde is dat ik andere spellen zoals HL2, BF2, WoW, C&C3 demo wel prima kan draaien en daar helemaal niks raars gebeurd, maar zodra ik bijv. TDU of een ander spel waar ik verrotte textures krijg start en afsluit, de textures in ALLE andere spellen ook verrot zijn.

De eerste keer dat ik zo'n spel start zijn de introfilmpjes ook nog normaal, maar de tweede keer niet meer. Hetzelfde met bijvoorbeeld de artifact scan in Atitool. Als ik dat draai voordat ik een 'bugged' spel start, ziet die testcubus er normaal 'fluffy' uit. Probeer ik het na zo'n spel, niet meer.

Even ter illustratie;
http://img410.imageshack.us/img410/2139/untitledoi6.jpg
http://img440.imageshack.us/img440/1830/untitled2cy2.jpg

Mijn systeem;
nforce2 mobo, gf6800(v9999td), xp2400+, 1gb ram

Niks is overgeklokt, alle temperaturen zijn normaal. Voor zover ik er verstand van heb zijn alle BIOS settings ook ok.
Ik heb Test Drive en NFSCarbon geprobeerd met 5 verschillende versies van forceware, van de 66 serie tot en met de nieuwste, met ongeveer alle mogelijke verschillende settings in het config scherm, maar het maakte helemaal niks uit.

Ook al doen de spellen die ik het meest speel het zonder problemen, is dit toch wel iets wat mij irriteert, dus ik vroeg me af of iemand weet wat het kan zijn..

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:53
Probeer is met een tooltje zoals everest de temperatuur uit te lezen van je graka ;)
Het kan zijn dat joun videokaart te heet word doordat of dat er veel stof tussen de koeler zit bijv.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jij hebt de illegale versie van het spel, en gebruikt <programma x>. Ik had dit ook, bij TDU en Carbon ( :X ).

Even ter info: <programma x> is een driverhack, en best brak afaik. Soms is het één keer (opnieuw opstarten van het spel en het is weer goed), bij uitzonderingen is het 5x achter elkaar.

[ Voor 54% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2007 20:24 ]

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:15:
Jij hebt de illegale versie van het spel, en gebruikt <programma x>. Ik had dit ook, bij TDU en Carbon ( :X ).

Even ter info: <programma x> is een driverhack, en best brak afaik. Soms is het één keer (opnieuw opstarten van het spel en het is weer goed), bij uitzonderingen is het 5x achter elkaar.
Ja, dat klopt, maar wat is dan de reden dat opeens alle andere spellen ook verrotte textures hebben?
Maar goed, als het door <programma x> komt dan ben ik blij dat er iig niks met mijn pctje aan de hand is :P

[ Voor 13% gewijzigd door Maximize op 17-03-2007 20:26 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Geen idee, zoek de makers van dat <programma x> ding op. Waarschijnlijk komt dat omdat het een brak gecode ding is oid, en het je drivers hacked. Ook in andere spellen heb je die nodig.

Edit trouwens even die naam weg aub :X

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2007 20:25 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Door te bevestigen dat je illegaal bezig bent maak je het me wel heel erg makkelijk...
Met het draaien van illegaal spul kunnen wij je helaas geen hulp aanbieden. :X

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.