S-ATA schijf werkt niet in externe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07
Een vriend van me had eerst een 250GB S-ATA HD in z'n PC, maar deze heeft hij verkocht op z'n HD na. Deze wilde hij dus in een externe behuizing stoppen zodat hij hem op z'n laptop kon gebruiken.

De harde schijf: een 250GB S-ATA Maxtor HD.
De behuizing: http://www.alternate.nl/h...at1=021&cat2=054&cat3=000

In de PC heeft hij het altijd perfect gedaan (en doet hij nog steeds). In de behuizing doet hij echter helemaal niks. De behuizing zelf lijkt perfect te werken, als je hem aansluit hoor je dat hij gevonden wordt en installeert hij de USB-controller. Alleen de harde schijf werkt niet. Als ik bij Computerbeheer > Schijfbeheer kijk staat hij daar ook niet bij. Partition Magic doet ook niks als de HD is aangesloten, hij geeft de foutmelding "Error 100. Partition table is bad.". Maar daar klopt niks van, als ik hem zonder behuizing aansluit doet hij het perfect en geeft hij totaal géén foutmeldingen.

Iemand een idee waar het aan kan liggen dat de harde schijf niet werkt in de externe behuizing? Ik snap er zelf niks meer van.

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 22:04
Error 100 is bad FAT tabel kort gezegd.
Het makkelijkst kan je het zo oplossen.
Download van de seagate website, powermax of seatools.
Voer een quick low-level format over de harddisk uit.
Harddisk wel in PC aansluiten en niet in ext. case i.v.m. controller ondersteuning door diag software.
Wanneer dit is uitgevoerd kan je de harddisk in de ext. case monteren en partitioneren / formateren.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 00:02
Misschien wil hij alle data wel houden.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zou de data dan even kopiëren naar de pc (je hebt toch we ergens 250gig ruimte, misschien bij een vriend of buurman). Vervolgens de schijf opnieuw partioneren, formateren.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• MarcoC
jaaoie17 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 09:41:
Misschien wil hij alle data wel houden.
Nee, mag helemaal leeg ;) .
Dukey schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:46:
Ik zou de data dan even kopiëren naar de pc (je hebt toch we ergens 250gig ruimte, misschien bij een vriend of buurman). Vervolgens de schijf opnieuw partioneren, formateren.
Been there, done that. Werkte niet.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

MarcoC schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:12:
Been there, done that. Werkte niet.
Kan bijna niet he, aangezien dan alles er nieuw op staat. Lijkt me dan dat die externe behuizig niet geheel z'n werk doet. Al eens geprobeerd met een andere schijf?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik ken het probleem en waarschijnlijk is het probleem dat je HDD een SATA2 hdd is en je controller van de externe behuizing daar moeite mee heeft. Kijk eens of je HDD een mogelijkheid heeft om via een jumper geforceerd op SATA150 te functioneren. Als het goed is pakt je externe controller em dan wel.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• MarcoC
Dukey schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:36:
[...]

Kan bijna niet he, aangezien dan alles er nieuw op staat. Lijkt me dan dat die externe behuizig niet geheel z'n werk doet. Al eens geprobeerd met een andere schijf?
Hij heeft maar 1 S-ATA schijf tot z'n beschikking :P.
jealma schreef op zondag 18 maart 2007 @ 16:40:
Ik ken het probleem en waarschijnlijk is het probleem dat je HDD een SATA2 hdd is en je controller van de externe behuizing daar moeite mee heeft. Kijk eens of je HDD een mogelijkheid heeft om via een jumper geforceerd op SATA150 te functioneren. Als het goed is pakt je externe controller em dan wel.
't Is een SATA-1 HD.

[ Voor 39% gewijzigd door MarcoC op 18-03-2007 22:43 ]

Pagina: 1