Toon posts:

Ineens geen internet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou het volgende.
Ik heb een tijdje geleden een 2e hands computer aangeschaft voor mijn moeder (Om te internetten)
Toen ik eenmaal de juiste drivers had gevonden, heeft mijn moeder 2 maanden kunnen internetten.
Ineens , ongeveer 2 weken geleden doet internet het niet meer op de 2e hands pc.
Ik ging dus zoeken, zoeken, en nog eens zoeken.
Netwerkinstellingen, andere drivers, andere account aangemaakt met nieuwe instellingen, zelf een ip adres ingevoerd etc. etc.
Een uurtje geleden werd ik het toch een beetje zat, en heb ik besloten om de harde schijf te formatteren.
Ik heb netjes de harde schijf geformatteerd, en ik installeer Windows netjes.
Na het installeren van Windows heb ik de netwerkdrivers geinstalleerd, internet deed het niet :?
Ik heb een virusscan uitgevoerd, spyware scan en weet ik wat allemaal voor scans.
Ik heb ook weer handmatig internet proberen in te stellen, maar ik krijg hem gewoon NIET aan de praat.
Nu begin ik zo onderhand een bedreiging te worden voor de 2e hands pc, die binnenkort gaat leren vliegen (Grapje natuurlijk)
Op mijn eigen pc doet internet het wel gewoon. Als de een wou internetten werd altijd de UTP kabel verwisseld van pc 1 naar pc 2 en andersom.
Mijn provider is @Home, en ik weet niet in hoeverre het mogelijk kan zijn, dat ik bijv. maar op 1 pc internet kan hebben (Hardware ID gerelateerd ofzo)?

De pc die het internet niet aan de praat kan krijgen is een Compaq Ipaq (Nog iets)
Met een onboard Intel Pro geval.
Ik kan op geen enkele manier achterhalen wat erin zit, omdat het gewoon een of andere laptop in de vorm van een desktop is. Maar dat zal wel weer een speciale eigenschap van Compaq zijn? :)
Het enigste wat ik kan veranderen is het geheugen :+ Dus ik kan ook geen PCI netwerkkaart erin duwen.
Ik heb de bios gecheckt
Gescand op virussen, spyware etc.
Geformatteerd met nieuwe windows installatie
Handmatig precies dezelfde instellingen van mijn eigen pc overgezet naar de andere pc.
Oude IP instellingen geprobeerd
Automatische instellingen gebruikt
Via mijn pc een kabel naar de andere pc om zo een internetverbinding tot stand te kunnen brengen
Ik heb zelf het gevoel dat hij ontzettend dood is.
Omdat nergens op het moederbord of waar dan ook een productnummer staat, of een typenummer weet ik totaal niet wat voor een pc het is, en wat voor een onboard netwerkkaart hij gebruikt (Hij heeft altijd gewerkt, tot die ene dag)
Heeft iemand nog ideeën, tips, truucjes, of grote hamers?

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ok mischien heel dom antwoord, maar heb je je pc naam wel goed staan?? (cp ****** -a) en ge reboot??

* edit: Holly heb ook wel eens flink gescholden op @home terwijl de pc naam niet goed was :D

[ Voor 32% gewijzigd door ThatsHollywood op 17-03-2007 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
ThatsHollywood schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:13:
Ok mischien heel dom antwoord, maar heb je je pc naam wel goed staan?? (cp ****** -a) en ge reboot??
Haha ja dat heb ik gedaan :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je wel gewoon netwerkverbinding? (m.a.w. kan je de modem bereiken)
Branden/knipperen de ledjes op de netwerkkaart/modem?

Klinkt als rotte netwerkkaart.

Probeer eens een los kaartje.

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 17-03-2007 19:17 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:17:
Heb je wel gewoon netwerkverbinding? (m.a.w. kan je de modem bereiken)
Branden/knipperen de ledjes op de netwerkkaart/modem?

Klinkt als rotte netwerkkaart.

Probeer eens een los kaartje.
Yep, ik kan dus met mijn eigen pc via dezelfde UTP kabel internetten.
De ledjes op de onboard netwerkkaart van de "2e Hands pc" die knipperen ook, en dus ook de lampjes op het modem.
Een los kaartje kan ik niet proberen, omdat het een laptop-lookalike is die alleen het geheugen kan vervanden :'(

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-11 11:30
Ik ben niet bekend met @home maar doen die niet iets met MAC-adressen zodat je maar 1 PC kan gebruiken ?
Kan je als je een cross-kabel gebruikt wel van de ene PC naar de andere pingen ?
Krijg je uberhaupt wel een IP-adres ?
(start > run > cmd.exe > ipconfig /all )
Met die ipconfig /all krijg je wellicht wat meer info over je netwerk kaart (ik hier wel tenminste)

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-11 20:11
Als je bij @home een andere pc of router aan het modem hangt, ziet het modem ook een ander mac adres en dan wil ie het wel eens niet doen. Wat ik altijd dan altijd doe, is de stekker uit het modem van @home halen (stroom), een minuutje uit laten staan, weer aanzetten en dan het werkt het wel.

Het is denk ik slimmer om er een routertje tussen te gaan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
kevertje1977 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:20:
Ik ben niet bekend met @home maar doen die niet iets met MAC-adressen zodat je maar 1 PC kan gebruiken ?
Kan je als je een cross-kabel gebruikt wel van de ene PC naar de andere pingen ?
Krijg je uberhaupt wel een IP-adres ?
(start > run > cmd.exe > ipconfig /all )
Met die ipconfig /all krijg je wellicht wat meer info over je netwerk kaart (ik hier wel tenminste)
Hmm. Hij krijgt geen IP-Adres, maar hij krijgt wel pakketjes binnen, en hij verzend ook pakketjes.
Met Ipconfig /all krijg ik informatie, alsof er geen internet op de PC aanwezig is.
Basement schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:25:
Als je bij @home een andere pc of router aan het modem hangt, ziet het modem ook een ander mac adres en dan wil ie het wel eens niet doen. Wat ik altijd dan altijd doe, is de stekker uit het modem van @home halen (stroom), een minuutje uit laten staan, weer aanzetten en dan het werkt het wel.

Het is denk ik slimmer om er een routertje tussen te gaan zetten.
Daar ga ik morgen eens naar kijken, ik heb er nu even het geduld niet meer voor haha :D
*Ramon gaat straks een Steven Siegal film kijken*

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:23

Emiel1984

Made in NL

Krijg je antwoord als je een ping uitvoert vanaf de pc??
start->uitvoeren->cmd->Ping 'website'

Bij mijn internetprovider moest ik om me aan te melden naar de website van ze gaan. Hiermee werd het internet geactiveerd. Tot een poos geleden gebeurde het nog wel is dat ik dat weer opnieuw is moest doen omdat de server weer is 'down' was geweest.

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1