front panel audio connector aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kkarremans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-12-2023
ik heb sinds gister een nieuwe pc onderdelen+ kast en nou wilde ik weten hoe je de frontpanel audio aansluitingen op mijn soundblaster live 5.1
met de volgende beschrijving bij de kast:
a. Connect MIC VCC (MIC POWER or MIC_BIAS) and MIC DATA (MIC_IN or MIC) to correspondent motherboard connector for microphone input. (Pin#3 and Pin#1 in 10-pin audio connector)
b. Connect EAR_L to (SPK L or L_OUT or L) and EAR_R to (SPK R or R_OUT or R) for headphone or audio output for left and right channel respectively. (Pin#9 and Pin#5 in 10-pin audio connector)
c. Connect extra (black color wire) EAR_L and EAR_R to R-RET (or NEXT_R) and L-RET (or NEXT_L) for Rear/Back panel headphone or audio output (Pin#10 and Pin#6 in 10-pin audio connector). It will send a signal to system to disable the rear audio output when front panel output device was connected. (Note: Some motherboard might not have R-RET and L-RET connectors then just leave these connectors alone.)

alvast bedankt

• Basement
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-01 11:17
Als het een losse PCI kaart is, val er weinig aan te sluiten.Front audio sluit je op je mobo aan.

• kkarremans
Basement schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 20:45:
Als het een losse PCI kaart is, val er weinig aan te sluiten.Front audio sluit je op je mobo aan.
ik heb een p5n32 sli met ook nog een losse pci-e 1x kaart erbij

• Basement
En wat is nou je vraag dan?

• kkarremans
of het mogelijk was om een frontpanel audio aansluiting aan mijn live 5.1 kan aansluiten

• Basement
En je 5.1 is een losse pci kaart?

• kkarremans
ja

• Basement

• kkarremans
dat had ik ook al begrepen maar toen zei ik weer van dat ik nog een geluidskaart heb die in een speciaale audio slot gaat die veel weg heeft van pci-e 1x en of het daar wel op kan

• Basement
Geen idee, google het op zou ik zeggen.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Niet altijd waar, er zijn ook PCI-geluidskaarten met een front audio aansluiting.
Ik heb bijvoorbeeld de front audio van mijn Cooler Master behuizing aangesloten op de HD-audio compatible aansluiting van m'n X-Fi Xtreme Audio :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Basement
Ik zag t ja, weer wat geleerd.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Op je 5.1 kaart zit een soort van IDE-aansluiting voor een front-panel van Creative zelf. In feite kun je hier de losse plugjes op aansluiten, maar dan moet je wel even uitzoeken welk signaal er door de afzonderlijke pinnetjes gaat.

In principe kun je zo ieder 'custom' front panel aansluiten! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• kkarremans
ja die layout heb gevonden
maar ik las bij de specs van mijn moederboard dat op mijn supreme FX een aansluiting zit weet iemand van jullie wat de layout is ik heb nog niks kunnen vinden op google
Pagina: 1