Omnigraffle/Conceptdraw problemen

Pagina: 1
Acties:

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik ben (zoals zoveel) op zoek naar een goede vervanger voor Visio.

Ik heb t voor mn opleiding nodig, om mechanica schema's te tekenen. Oplegreacties, krachten, belastingen, afmetingen etc.

Ik heb eerst Omnigraffle geprobeerd. Dit lijkt wel goed te werken, maar ik kan nergens maatlijnen vinden. Gewoon simpel: teken een rechthoek en vervolgens moeten die maatlijnen net zo makkelijk te tekenen zijn als in Visio. Kan t alleen niet vinden. De enige optie is een label aan een lijn toevoegen, en dan handmatig de lengte invullen. Erg omslachtig.

Toen maar Conceptdraw geprobeerd. Dit werkt perfect, totdat ik wil gaan copy/pasten naar Word/Excel/Pages. Je tekent binnen conceptdraw op schaal, zeg 1:100. Als je vervolgens je object in Word plakt, vergroot hij het object automatisch 100x, wat niet zo'n succes is. Ik kan nergens een instelling vinden om dit tegen te gaan, ook Google helpt niet. Een eenvoudige optie zou het weglaten van de eenheden zijn, maar deze optie kan ik ook nergens vinden.

Of ik kijk bij beide programma's ergens onwijs overheen, of t werkt gewoon niet zoals ik t wil.

[ Voor 4% gewijzigd door Rein_stein op 17-03-2007 18:44 ]

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
kickje!