[Oude PC] Pentium of Celeron-CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-05 13:16
Thuis heb ik nog een (stok)oude Compaq Presario 3004EA staan met een Intel Celeron 766MHz CPU. Een losse Pentium III 667MHz-CPU heb ik ook liggen en werkt ook in dat systeem. Het geheugen is PC100 SDRAM (100MHz).

Nu heb ik eens met CPUMark beide CPU's getest, en het blijkt dat de Celeron 766MHz net iets sneller is. Kan dit kloppen? Want ik zou één losse CPU aan mijn buur geven, maar die heeft geen snelle nodig (Linux-router), dus ik hou liever de snellere CPU voor mezelf :9

De resultaten van CPUMark:

Celeron 766:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwinnet.nl/kwong/images/cpumark/celeron766.png

Pentium III 667:
Afbeeldingslocatie: http://www.zwinnet.nl/kwong/images/cpumark/pentium667.png

Is dus toch de Celeron sneller, ondanks de lage FSB? :|

Verwijderd

als je ze beide hebt staan, draai dan een benchmark en je weet het. edit: Je weet het dus al...Draai nog een paar andere benchmakrs dan..

Ik denk niet dat je topic open blijft...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 18:37 ]

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:45

paularts

Paulux !!!!!!

Kan zijn dat de celeron sneller is als die een fsb van 100 heeft en het geheugen ook loop het lekker 1:1 en misschien dat hier door ook de PIII minder goed loop omdat die 133 is...
plus dat de Celeron 100MHz meer heeft scheel ook wel wat ja

probeer het eens met PC133 geheugen doe dan de zelfde test en dan weet je het

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CPUmark wordt héél weinig beïnvloed door het RAM, is laatst getest (pre-contest topic). Ook de cache zal dus niet extreem veel uitmaken.

Probeer eens wat tests met SuperPi_mod, en nog wat andere programma's ;)

Verder: Wat wil je ermee gaan doen :?
Palomar schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:45:
Die P3 heeft 2x zoveel cache (256KB tov. 128KB) en een hogere FSB. In bepaalde situaties is dat beter. Maar gezien het verschil in kloksnelheid kan die Celeron het weer compenseren. Denk dat je in de praktijk weinig verschil tussen beide zult merken (zoals de benchmark ook aangeeft). Maar toch zou ik voor mn gevoel toch liever voor de P3 gaan.
Al is het alleen maar omdat Celerons vaak afgeschreven Pentiums zijn ja ;)

[ Voor 59% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2007 19:33 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die P3 heeft 2x zoveel cache (256KB tov. 128KB) en een hogere FSB. In bepaalde situaties is dat beter. Maar gezien het verschil in kloksnelheid kan die Celeron het weer compenseren. Denk dat je in de praktijk weinig verschil tussen beide zult merken (zoals de benchmark ook aangeeft). Maar toch zou ik voor mn gevoel toch liever voor de P3 gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Draai gewoon zoveel mogelijk relevante benchmarks, trek de gemiddelde van de scores en vergelijk ze van de beide systemen :Y)

Nogal loos topic dit, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.