Toon posts:

Mobiel internet in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best Tweakers,

De situatie:

Ouders gaan voor 6 maand op 'vakantie', beter gezegt ze gaan op onbetaald verlof en gaan 6 maand lang rondbrengen in portugal, spanje, frankrijk en italie.
Zijn bij gekomen met de vraag dat ze nog wel graag hun email willen ontvangen en versturen als ze daar zijn.
Ze hebben nog geen laptop, maar hadden dan het idee om een goedkope/2e handse te nemen en die mee te nemen. Ze staan wel zoveel mogelijk op campings en daar is (zo hopen ze dan) bijna altijd wel wat van stroom te krijgen voor de laptop.
Het is ook niet zo dat ze het dagelijks willen doen, denk meer aan 1 keer in de week of minder om even bij te blijven met het thuisfront.
Er zullen voornamelijk tekst mailtjes heen en weer gaan, maar vakantie is geen vakantie als er geen foto's worden gemaakt. Dus dat zal ook nog wel gebeuren (ik ga ze nog wel een curses "hoe verklein ik fotos, maar nog steeds goed zichbaar" en "bestanden inpakken in rar's" geven)

Probleem:

Toegang gaan krijgen tot het internet in middelandsee gebied met een laptop
De kosten hiervan moeten 'natuurlijk zo laag mogelijk zijn.
Geen intensief gebruik verwacht.

Wat ik gevonden heb:

http://onlinewinkel.vodaf...lijk/mcsmambo.p#GoNewDeal

http://www.huawei.com/mob...iew.do?id=282&pageId=null

Zijn al een paar dingen die ik ben tegen gekomen
Maar ik heb eigenlijk geen idee waar ik nou echt op moet letten en welke andere hardware er eigenlijk is.

Wat voor ervaringen hebben jullie hiermee ?
Hebben jullie nog andere ideeen ?

MVG

edit:
Het is nu nog niet bekent bij welke campings ze langs gaan, dus kijken of een camping wifi heeft is helaas geen oplossing. Ze willen wel met een caravan gaan en zoeken dan waar het kan wel de optie om stroom te krijgen op de caravan plaats.
En even bij een lokaal internet cafe binnen lopen is een idee jah, alleen gezien ze nog geen idee hebben waar ze exact heen gaan is het ook maar de vraag of er altijd wel een internet cafe in de buurt is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 18:38 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:32
zoizo is het misschien handig om uit te zoeken of er camings zijn met wifi,

Gaan ze met de camper? dan is het ook een idee om dan een externe antenne op het dak te zetten dan hoeven ze ook niet bij de receptie te internetten

en anders even om de zoveel tijd even bij een lokaal internet cafe binnenlopen om daar via een wifi verbinding contact te maken met internet

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi