Creative Zen V Plus vs. Cowon iAudio F2 vs Ipod Nano

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:37

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe mp3 speler. Hij moet vrij klein zijn en tussen 2 en 4 gb opslagcapaciteit hebben. Nu ben ik driftig aan het vergelijken geweest tussen verschillende modellen en de volgende 3 sprongen er toch wel uit voor mij.
- Creative Zen V Plus
- Cowon iAudio F2
- Apple Ipod Nano
Natuurlijk heb ik al verder gekeken en heb ik de volgende plus en minpunten per apparaat gevonden.

Creative Zen V Plus
+ Goedkoopste van het stel
+ Radio
+ Goed geluid
- Klein joystickje

Cowon iAudio
+ Radio met opnamefunctie
+ Lange batterijduur
+ Superieure geluidskwaliteit
- Lastige volumeknop? (gelezen in een review)

Apple Ipod Nano
+ Mooi design
+ Plat
+ Handige bediening
- geen radio
- duurste van de 3

Welke van de 3 zouden jullie mij aan kunnen raden en waarom? Ik heb van elke speler reviews bekeken en volgens de reviews zijn het gewoon allemaal top spelers. Zowel qua batterijduur en geluidskwaliteit. De keuze is dus lastig, ik ben helemaal geen audiofiel ofzo, ik wil gewoon goed degelijk geluid met mijn Creative in-ear dopjes. Helaas stond er op internet geen review waarin meerdere mp3 spelers met elkaar vergeleken werden vandaar dat ik maar een nieuw topic heb geopend. Kan me voorstellen dat dit ook wel een topic is waar meer mensen baat bij hebben aangezien dit toch wel 3 populaire vergelijkbare spelers zijn. Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door janklp op 17-03-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt het wel leuk op een rijtje gezet zo, maar wat zijn eigenlijk je eisen, behalve dat je goed geluid wilt? Op basis daarvan kun je geen keuze maken. Wil je bijvoorbeeld ook persé UMS? Of is MTP ook goed? Of werk je het liefst met iTunes?
Persoonlijk zou ik voor de iAudio zijn gegaan. Veel mogelijkheden om het geluid in te stellen, en UMS, waar ik zelf veel waarde aan hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:25

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Over iAudio heb ik ook goede dingen gehoord, mijn neef heeft de grotere versie en ik hoor van zijn kan alleen maar lof. Maar je moet vooral zelf kijken aan welke mogelijkheden je de meeste waarde hecht.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:09:
Je hebt het wel leuk op een rijtje gezet zo, maar wat zijn eigenlijk je eisen, behalve dat je goed geluid wilt? Op basis daarvan kun je geen keuze maken. Wil je bijvoorbeeld ook persé UMS? Of is MTP ook goed? Of werk je het liefst met iTunes?
Persoonlijk zou ik voor de iAudio zijn gegaan. Veel mogelijkheden om het geluid in te stellen, en UMS, waar ik zelf veel waarde aan hecht.
Goed geluid is inderdaad een vereiste maar ik denk dat ze dat alledrie wel hebben.

Ik wil een speler waarmee ik gewoon mp3 kan afspelen en die makkelijk te bedienen is. Snel volgend liedje, makkelijk harder en zachter etc. Echt veel meer eisen heb ik niet, moet gewoon een degelijk apparaatje zijn. Maar ik heb de Creative en de F2 nog nooit in het echt meegemaakt dus vandaar een topic om wat ervaringen van mensen te horen die een van de spelers hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 20:21

CdD

Janusz schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Goed geluid is inderdaad een vereiste maar ik denk dat ze dat alledrie wel hebben.

[...]
Nouwe, die Nano heeft bagger geluid, als je het mij vraagt. Vooral de bass is ontzettend slecht.

Over het algemeen hebben die Creative mp3-spelers heel goed geluid vind ik (ook de bass is goed).

Als je voor de looks gaat, dan zou ik een Nano kopen.
Wil je goed geluid? Dan is de Creative de beste keus imo.

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Janusz schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Ik wil een speler waarmee ik gewoon mp3 kan afspelen en die makkelijk te bedienen is. Snel volgend liedje, makkelijk harder en zachter etc. Echt veel meer eisen heb ik niet, moet gewoon een degelijk apparaatje zijn. Maar ik heb de Creative en de F2 nog nooit in het echt meegemaakt dus vandaar een topic om wat ervaringen van mensen te horen die een van de spelers hebben.
De bediening van de F2 is nogal onconventioneel (imo) en ik vind het wat onhandig. De Creative werkt prima, en de Nano vind ik niks. Het scrollwheel vind ik onhandig. Maar anderen zullen het hier weer totaal mee oneens zijn. Kijk anders even bij de Mediamarkt om te kijken of ze de spelers er hebben liggen (laatste keer dat ik in Groningen keek, hadden ze ze alle drie) en kijk dan of je de besturing+interface handig vindt.
Het zijn inderdaad alle drie kwaliteitsspelers, en daarom is hier lastig advies over te geven. Vooral als je zelf weinig specifieke eisen stelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:58:
[...]

De bediening van de F2 is nogal onconventioneel (imo) en ik vind het wat onhandig. De Creative werkt prima, en de Nano vind ik niks. Het scrollwheel vind ik onhandig. Maar anderen zullen het hier weer totaal mee oneens zijn. Kijk anders even bij de Mediamarkt om te kijken of ze de spelers er hebben liggen (laatste keer dat ik in Groningen keek, hadden ze ze alle drie) en kijk dan of je de besturing+interface handig vindt.
Het zijn inderdaad alle drie kwaliteitsspelers, en daarom is hier lastig advies over te geven. Vooral als je zelf weinig specifieke eisen stelt :)
Bedankt in ieder geval. Ik had de iPod er toch even bijgezet om de vergelijking wat completer te maken. Denk dat het dus de Creative of de Cowon wordt waarbij de Creative het voordeel heeft 30 euro goedkoper te zijn. De accu van de Cowon schijnt wel iets beter te zijn.

Rest mij eigenlijk dat nog een vraag. Hoe is de radio-ontvangst van beide spelers? Heb in beide topics gezocht maar eigenlijk stond er niet veel over de ontvangst van de radio in vermeld. Eigenlijk is een radio toch wel handig zit ik me zo te bedenken.

@ Rod: welke van de 2 zou jij aanschaffen als je er een moest kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou toch voor de iAudio gaan. Dan maar wennen aan de bediening. De Cowon heeft veel mogelijkheden tot het instellen van geluid, en is UMS wat ik heel handig vindt.
Radio-ontvangst verschilt vaak niet zoveel per speler, er zit vaak gewoon een standaard radiochip in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik heb deze review: http://iaudiophile.net/e1.../content.php?content.93.1 er nog maar eens op nagekeken en ik denk dat ik inderdaad voor de F2 ga. Die review is over alles wel te spreken, alleen het bedieningsgemak is niet super. Dat lijkt me wel een lastig punt, het apparaat is volgens mij zo klein dat bedienen gewoon een crime is. Maargoed, kwestie van wennen denk ik dan maar. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Janusz schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:11:
Ik heb deze review: http://iaudiophile.net/e1.../content.php?content.93.1 er nog maar eens op nagekeken en ik denk dat ik inderdaad voor de F2 ga. Die review is over alles wel te spreken, alleen het bedieningsgemak is niet super. Dat lijkt me wel een lastig punt, het apparaat is volgens mij zo klein dat bedienen gewoon een crime is. Maargoed, kwestie van wennen denk ik dan maar. Bedankt in ieder geval!
Ik zou het eens proberen. Vriend van me heeft de F2 en die is er wel over te spreken. Ik weet ook niet hoe de leercurve is, aangezien ik er niet bijzonder lang mee heb kunnen spelen.
Wat dat betreft zou je nog het eea aan informatie in kunnen winnen in [Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 17-03-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:18

steveman

Comfortabel ten onder

Geen enkele Zen V plussert die hier de eer van deze mooie speler komt verdedigen?! ;)

Over UMS, dit kán wel je richt een stukje ruimte in voor normale USB-stick functionaliteit, mp3tjes die je daar neerzet kun je dan niet met de speler afspelen.

En het joystickje, tja klein, maar ik kan hem nog gewoon van buitenaf bedienen als ie in m'n broekzak zit.

Geluidskwaliteit, tja ik ben dik tevreden, maar ik heb nooit een iAudio speler gehoord... iedereen lijkt er heel enthousiast over te zijn, dús ga ik hem maar niet luisteren (blijf ik tevreden ;) )

Ohja die lader, die had ik nog van een limited edition zen micro

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 18-03-2007 00:22 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf de Creative Zen V (dus zonder radio en video playback) en ik ben er zeer tevreden van. De joystick is inderdaad een beetje klein maar toch makkelijk te bedienen. De geluidskwaliteit is zeer goed te noemen en de batterij gaat bij mij langer mee dan in de specificaties staat.

Het enigste nadeel is dat standaard USB opladers niet werken omdat de speler zoekt naar een USB host of een lader die een USB host emuleert. Trukje van Creative om je hun lader te laten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartan_III_002
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 13:37
heey betje laat miss maar wat is ums.. ik zit zelf ook naar deze 3 spelers te kijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat staat gewoon te lezen in de PMD FAQ en met Google vind je deze Wikipediapagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

creative Zen is ook dezelfde prijs, net als de ipod nano en de sony NW-81x series. dus dan word de keuze nog moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Nutral schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:09:
creative Zen is ook dezelfde prijs, net als de ipod nano en de sony NW-81x series. dus dan word de keuze nog moeilijker.
Ik heb de cowon f2 nu een behoorlijk tijdje en ik kan je zeggen: toch wel je op termijn een apple. Die bediening is gewoon veel fijner, en ik hoor het geluidsverschil toch niet. Ben best tevreden hoor, maar een Apple is gewoon fijner en mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De F2 is dan ook niet Cowon's beste speler als het gaat om de bediening.
Die bestond driekwartjaar geleden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Hoeft niet, je moet gewoon kijken wat je wilt en welke speler s dat hebben, de spelers verschillen behoolijk van elkaar dus al te moeilijk zou dat niet moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

zucht >.< niet naar de datum gekeken.
Pagina: 1