Toon posts:

Redelijke PC , Lage fps @ Cs: Source

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Ik heb een klein probleempje en hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, ik heb het volgende:

Asus A8NE32-Sli Deluxe
Amd X2 +4200
2048 Kingston
Club3D 7900GT
400 Gig HD Maxtor

Het probleem is dus als volgt, als ik Counterstrike speel haal ik een gemiddeld FPS van tussen de 50-80. (met alles op high) Hoort dit zo laag te zijn met een toch best wel wat prijzig systeem? Ik heb vanalles al geprobeerd Bios update/Nvidia drivers installed etc etc. Wat nog vager is is als ik al me video settings in het spel op low zet, krijg ik alsnog dezelfde fps soms zelfs lager. Waar o waar kan dit aan liggen ik hoop dat iemand met een goede oplossing komt.

Greetz slow :D

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Heb je al n's 3dmark gedraait en de score's vergeleken met soortgelijke PC's?

Dan de bij, als je framedrops 50fps zijn is er toch niets aan de hand? Je ogen registreren maximaal 25-30 fps daarboven zie je het niet meer.

Verwijderd

Kijk eerst even of je vertical synchronisation wel uit hebt staan, ook HDR lightning kan erg veel schelen (moet uit). De source engine is erg CPU gevoelig wat kan verklaren dat grafische instellingen verlagen niet veel verbetering oplevert. Ik heb een vergelijkbaar systeem (opteron 170/ 7900GT @660Mhz) alleen dan wel mn processor overgeklokt naar 2,8ghz. Ook met deze instellingen wil de fps nog wel eens zakken naar de 60... dus zo heel gek zijn die scores niet. Misschien dat je je processor wat op zn staart kan trappen, dat zou moeten schelen.
RedHat schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:05:
Heb je al n's 3dmark gedraait en de score's vergeleken met soortgelijke PC's?

Dan de bij, als je framedrops 50fps zijn is er toch niets aan de hand? Je ogen registreren maximaal 25-30 fps daarboven zie je het niet meer.
Zodra de FPS bij mij onder de 60 zakt ga ik het echt wel merken ingame... ik wil niet beweren dat ik supervision heb maar wat jij zegt klopt in de praktijk niet altijd volgens mij.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 16:10 ]

Verwijderd

toch niks mis mee, goede fps toch 50?

Verwijderd

Topicstarter
Nah, irritante ervan is dus als er 3 of 2 vijanden om je heen zijn en je begint te sproeien dropt ie naar 20-30 waardoor je aim de wordt verneukt... :(

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:24
Heb je dit alleen in Counter Strike of ook in andere games? Als het alleen in Counter Strike is zou ik toch even wat proberen te klooien in de grafische settings. Installeer sowieso even de nieuwste ForceWare drivers en patch ook gelijk Counter Strike even naar de nieuwste versie. Als je dat nog niet gedaan, natuurlijk :)

Edit: ik zie dat je al wel geprobeerd hebt Nvidia drivers te updaten. Ook het spel al gepatched? Far Cry had bijvoorbeeld ook wat probleempjes met nieuwere videokaarten, maar daar kwam toen een patch voor.

[ Voor 24% gewijzigd door FreddyFish op 17-03-2007 16:46 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat CS:S CPU gevoelig is klopt wel, maar de CPU van de TS moet op zich voldoen. Op welke map heb je echt die lage FPS ? Als je Militia draait met je PC op max settings kan het wel kloppen dat de FPS soms echt laag is bij veel vijanden, zeker met HDR aan.

Op zich zou Dust2 gewoon goed moeten lopen, ook met 3 of meer vijanden. Wat meer info is wel welkom. Is het echt op elke map of scheelt het nog wat welke gedraaid wordt ? En wat zijn je settings precies ? (Dus HDR AA/AF Res enz.)

Met de FPS is het idd wel zo dat boven de 25 vloeiend is maar meer is altijd beter. Ik merk het zelf ook zeker wel als de FPS lager dan 60 komt, maar of ik nou 80 of 200FPS heb dat verschil merk ik niet.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Doe eens een HDD test met een Maxtor progje, misschien is daar iets mis? En check je CPU verbruik, de grafische instellingen verlagen en dan nog geen oplossing, dat duidt op een andere bottleneck.
Pagina: 1