k6-2 mobo pakt PCI USB2 kaartje niet

Pagina: 1
Acties:

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 21:28
Ik zit met een probleem. De oude computer (oorspronkelijk AMD K6-2 350) van mijn ouders gebruik ik als linux-server. Niks te klagen, werkt prima. Nu wilde ik alleen een USB 2.0 kaartje erin hebben, om een externe schijf voor backup te gebruiken. Dus: USB kaartje en schijf gekocht bij Paradigit, en gaan met die banaan. De schijf werkt: in de onboard-USB1.1 gepropt en Linux herkende hem.

Probleem: de Sitecom USB2.0 PCI kaart (CN-029) werkt prima in de PC van mijn ouders. Alleen: als ik hem in de server stop, dan wordt hij gewoon niet meer 'wakker': geen piepjes, geen beeld, niks. Uiteraard (AT-voeding) gaan de ventilatoren wel draaien, en er gebeurt wel iets op de videokaart: het LCD-scherm springt aan, en zegt dat hij geen beeld heeft.

Ik vermoed dat het aan de PCI-versie is die ondersteund wordt, in het boekje zie ik iig niks over PCI 2.1 ofzo. Ook heb ik eerder ruzie gehad met Wifi-kaarten die 2.2 nodig hadden (msi en sitecom), met vergelijkbare symptomen. Het moederbord is een PCCips M577 AGP Pro prutsding.

Welke USB2.0 kaart denken jullie dat wel gaat werken? Ik heb erg weinig zin om 20 kaarten te kopen, erin te proppen, en kijken of'tie het doet ;) En een nieuwe server komt eraan, maar niet op een termijn die kort genoeg is ;)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:56
Je southbridge kan gewoon geen PCI 2.2 aan. Naar mijn weten vereisen alle USB 2.0 kaarten PCI 2.2, dus dit gaat niet werken

• MBV
:'(

Waarom konden ze dat niet backwards-compatible maken :( Niemand een oude kaart over die het wel doet? Ruilen voor een sitecom? :P

Maar is 2.1 goed genoeg?
http://www.amazon.com/Bel...al-internal/dp/B00006BBAU

De laatste groep connectors is breder, dat geeft hoop :) Die wifi-kaarten hadden ook zo'n smal laatste stukje, iets van 6 banen ipv 10 ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door MBV op 17-03-2007 21:27 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik zit met hetzelfde probleem.

Ik heb een SIS chipset, amd 450 mhz k2 met een trust usb 2.0 pci kaart. werkt dus voor geen meter... zelfs mijn usb 1.1 is dan sneller dan "2.0"

:(

Gulfstream G650

• MBV
Hij boot ook niet? Ik ga, als mad-dog niet zegt dat ik het niet moet doen, die belkin proberen (4launch schijnt hem te hebben). Als dat werkt kan jij er een bestellen :)

* MBV vindt het nog steeds belachelijk dat PCI niet backwards-compatible is. Maak dan het slot zo dat hij fysiek niet past als het niet gaat werken... :(

• Ultraman
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Oh de sloten zijn best backwards compatible. Alleen niet alle kaarten ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MBV schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:19:
[...]

* MBV vindt het nog steeds belachelijk dat PCI niet backwards-compatible is. Maak dan het slot zo dat hij fysiek niet past als het niet gaat werken... :(
Belachelijk... belachelijk...

Als mensen eens daadwerkelijk de specs van apparaten zouden lezen voor aanschaf en ook de moeite zouden doen om te kijken of hun reeds aangeschafte zaken daar ook daadwerkelijk mee overweg zouden kunnen, zou het al veel schelen. Het is makkelijk om de 'schuld' bij een ander neer te leggen, steek liever hand in eigen boezem en maak er een leerervaring van :z

Oslik blyat! Oslik!

• MBV
@dion_b: Ik heb nadrukkelijk erop gelet op de systeemvereisten op de doos. Ik typ over:
Intell P2 266Mhz of hoger
16MB geheugen
12MB vrije schijfruimte
CD Rom drive
Win2000/XP
met typo's dus ;)
Waar staat PCI 2.2? :Z
En nergens in dat flutboekje van het mobo staat ook welke PCI versie ondersteund wordt, dus in het vervolg iets minder snel conclusies trekken...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, ik ben hier niet degene die net kaart heeft gekocht die incompatibel is met mijn moederbord :z

Als je een onderdeel koopt van een merk dat nou niet bepaald bekend staat om goede documentatie is het altijd verstandig om even wat verder te lezen over bijv. de gebruikte chips enzo...

Oslik blyat! Oslik!

• MBV
ach, ik heb hem gekocht omdat ik bij dat bedrijf werk, en dus 4 weken heb om hem uit te proberen. Bij een winkel waar ze normaal al niet moeilijk doen als je hem na 2 weken terugbrengt omdat hij het niet doet. Je wilt niet weten hoeveel routers er als 'defect' terug zijn gekomen omdat mensen ze niet konden instellen :+

Ach, aan de andere kant kan het ook erger: nu boot hij gewoon niet, stel je voor dat hij wel zou opstarten maar niet zou werken, da's veel vervelender :)
Pagina: 1