Groot probleem met 6600gt

Pagina: 1
Acties:

• huorpalantir
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 11:05
Ik heb pas een XFX 6600GT(AGP) met een Zalman VF700Cu koeling erop gekocht(tweedehandsje de zalman zat er al op) en hiermee mijn ouwe FX5200 vervangen, maar toen ik hem erin zette kreeg ik overal strepen op het scherm tijdens het booten en in windows ook. Hij gaf zelfs blauw scherm vlak nadat windows gestart was... De Zalman werktte gewoon en ik had de hem aangesloten op mijn voeding met een 4pin molex
Ik heb een AOpen FSP300-60PN(PF) voeding die hem in principe met gemak zou kunnen draaien.

Afbeeldingslocatie: http://img457.imageshack.us/img457/9098/img0927ax3.jpg
De kaart
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/9057/img0929gh6.jpg
De voeding
Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/5522/img0930ay8.jpg
De molex

Ik twijfel of ik iets fout doe en anders ligt het aan de kaart.
Het is mij ook opgevallen dat er op de meeste chips geen blauwe roostertjes zijn, kan dit kwaad voor de kaart of niet?
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf700_cu01.jpg
Die blauwe dingetjes dus..

Ik heb al gezocht op internet en de hele gathering, maar kon niks vinden.

Verwijderd

alle drivers al verwijderd van je vorige kaart?

Makkelijk is het te doen met driverclean.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eerst opstarten in safe mode, oude drivers eraf gooien, nieuwe drivers installeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• huorpalantir
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:19:
alle drivers al verwijderd van je vorige kaart?

Makkelijk is het te doen met driverclean.
Snelle reply!! Dank
Ik zal het eens proberen, maar ik vind het vreemd dat het feit dat de drivers nog geinstalleerd zijn van dit soort strepen kunnen veroorzaken..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat niet overal chips op zitten zou niet echt uit mogen maken. Ook door andere nVidia drivers zie ik je nog niet zo snel artifacts krijgen (zou wel kunnen hoor).

Als je deze kaart tweedehands gekocht hebt, met of zonder (maar zeker in het geval met) deze koeler er al op, die gast in V&A een negatieve score geven, en vragen de koop om te draaien. De kaart is dan waarschijnlijk te ver overgeklokt oid.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:30

job

Die blauwe roostertjes zijn koelblokjes die als je die vf700 koopt erbij krijgt.
Die dien je op de geheugenchips te plakken (hoeft niet, maar kan handig zijn bij overklokken).

Strepen in het bootscherm kan niet door de drivers veroorzaakt worden, die worden daarna pas geladen namelijk. Dit lijkt op een gevalletje kapotte videokaart.

• huorpalantir
job schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:25:
Die blauwe roostertjes zijn koelenblokjes die als je die vf700 koopt erbij krijgt.
Die dien je op de geheugenchips te plakken (hoeft niet, maar kan handig zijn bij overklokken).

Strepen in het bootscherm kan niet door de drivers veroorzaakt worden, die worden daarna pas geladen namelijk. Dit lijkt op een gevalletje kapotte videokaart.
Ai, dus ik heb een kapotte videokaart gekocht.. Kan het niet zijn dat de vorige gebruiker hem overgeclocked had en dat hij nu nog steeds overgeclocked is, maar dat mijn voeding dat niet trekt?
Ik weet dat overclocken softwarematig gaat maar je weet maar nooit..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

huorpalantir schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:30:
[...]

Ai, dus ik heb een kapotte videokaart gekocht.. Kan het niet zijn dat de vorige gebruiker hem overgeclocked had en dat hij nu nog steeds overgeclocked is, maar dat mijn voeding dat niet trekt?
Ah, het is een tweedehandsje? Dat is wel handig om er gelijk bij te zetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hoe warm wordt de kaart?
En weet je zeker dat je de VF700 goed geinstalleerd hebt? Met de juiste hoeveelheid koelpasta e.d. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• job

job

huorpalantir schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:30:
Overklokken kan op 2 manieren..
1. via software (heb jij die software niet, dan draait hij standaard)
2. via de bios (dan is er een andere bios ingeflashed). dan moet je hem weer normaal klokken door de originele bios erin te flashen (zou ik niet zo snel aan beginnen als je er geen verstand van hebt).
Ik zou er dus gewoon vanuit gaan dat hij standaard loopt (als de verkoper daar niets over vermeldt heeft).

Een te zwakke voeding geeft overigens niet dit soort problemen... bij een te zwakke voeding valt je pc waarschijnlijk uit.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 17-03-2007 15:50 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

gambieter schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:33:
[...]

Ah, het is een tweedehandsje? Dat is wel handig om er gelijk bij te zetten.
Dat staat er toch?

Ik heb pas een XFX 6600GT(AGP) met een Zalman VF700Cu koeling erop gekocht(tweedehandsje de zalman zat er al op)

• huorpalantir
Exorcist schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:59:
[...]

Dat staat er toch?

Ik heb pas een XFX 6600GT(AGP) met een Zalman VF700Cu koeling erop gekocht(tweedehandsje de zalman zat er al op)
Da's een edit :P.
Ik heb de voormalige bezitter van deze kaart gevraagd de koop terug te draaien..

[ Voor 5% gewijzigd door huorpalantir op 17-03-2007 16:13 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:04
Tja, ik vind dit toch een risico van tweedehands kopen. Jammer dat er dergelijke oplichters bestaan maar of er veel tegen te doen is...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Exorcist schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:59:
[...]
Dat staat er toch?

Toen nog niet O-) (dan aan TS voor verduidelijking... ;) )

• Admiral Freebee
  • Niet online
Cubefanatic schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:17:
Tja, ik vind dit toch een risico van tweedehands kopen. Jammer dat er dergelijke oplichters bestaan maar of er veel tegen te doen is...
Dit hoeft niet persé oplichting te zijn hoor. Het kan zijn dat de kaart tijdens het verzenden beschadigd is geraakt of dat de TS per ongeluk statische elektriciteit aan de kaart heeft doorgegeven.

Een 6600GT heeft trouwens die blauwe koelblokjes niet nodig. Ze passen zonder modificaties ook niet op alle geheugenchips dus heb ik ze er bij mijn 6600GT gewoon afgelaten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

gambieter schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:32:
[...]

Toen nog niet O-) (dan aan TS voor verduidelijking... ;) )
Hmm, vreemd, aangezien er in de TS niet staat "blabla wijzige dit bericht enz.".
My bad!

/Ontopic :

Deze kaart heeft standaard ook geen ramblokjes, dus dat hoeft er niet perseé op. Ik denk dat je een kapotte kaart hebt gekocht, hopelijk doet de verkoper niet moeilijk.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
'Tweedehandsje' zegt voor mij ook genoeg. Vooral omdat er een niet-standaard koeler op zit. Bij het monteren van zo'n koeler kan van alles fout gaan en anders wel bij het transport als ie niet stevig ingepakt is. Het ligt iig niet aan de drivers oid. Ik zou er niet meer aanzitten en idd gewoon zorgen dat je de koop terug kunt draaien.

Verwijderd

Ondergetekende zit hier met een open mond dit topic te lezen. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg ook strepen door het beeld en een blue screen. Ik heb ook exact dezelfde kaart gehad [in de smaak AGP 8X]. Dit draaide onder een Asus 450w voeding. Voor de rest had ik nooit problemen met het ding, behalve dan de sporadische blue screens. Tot voor zomer van 2006.
Ik kreeg onverwachtse vastlopers, en op een avond viel ineens het scherm uit voor een paar seconden, en na een tien minuten liep de hele pc volledig vast [ik moest hem rebooten], daarna crashte ie steeds in het bootscreen. Nadat ik had gekozen voor 'starten met de instellingen die recent werkten' starte hij weer normaal op, maar na het switchen van bureaublad, of een kleine applicatie [3d of wat dan ook] liep hij helemaal vast. Ik heb sindsdien ook niet meer de moed gehad het ding weer te installeren. :'( :? Ik vroeg me af of het geheugen of iets anders op de kaart finaal is doorgebrand. Verder heb ik ook exact dezelfde koeler erop zitten.

Weet iemand misschien of ik mijn Zalman koeling eraf kan schroeven en de kaart rijp kan laten zijn voor het grof vuil?

Alvast veel dank!

Ps. ik heb de kaart hier nog steeds liggen,en vind het nog steeds vreselijk zonde dat ik maar een half jaartje plezier heb mogen hebben van mijn geliefde Nvidia XFX 6600GT AGP van 169 euro. [Het allervreemdste was dat de kaart nooit warmer werd dan 55 graden, en dat moet ie echt makkelijk aan kunnen!]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 19:49 ]

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-04 06:10
heb ook zo'n zelfde koeler op me kaart hangen... alleen met extra blauwe ledjes erin (die je haast niet ziet, maar dat terzijde)

ik heb een club3d 6600 GT agp, dus over het algemeen gewoon hetzelfde. wat betreft de koelresultaten van de koeler. die zou hem toch onder de 45 graden moeten brengen.

doet tie bij mij iig en die van een kennis van me, heeft een XFX 6600 GT.

die koelblokjes maakt inderdaad niet veel uit, het is een standaard iets wat je bij de koeler bij geleverd krijgt. heb ze er ook niet op gedaan ;)

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb ook dezelfde kaart (maar dan de TOP versie van Asus) met dezelfde koeler en ik ondervind geen problemen. Je moet wel voorzichtig zijn bij het vervoeren van je computer aangezien het gewicht van de koeler meer op de kaart komt te hangen dan bij andere kaarten. De core van de AGP versie zit namelijk 45° gedraaid waardoor de koeler een paar centimeter boven de rand van de kaart uitsteekt.

Temperatuur stressed ligt overigens op 48°C :9 (520/1100)

• huorpalantir
Admiral Freebee schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 19:59:
Ik heb ook dezelfde kaart (maar dan de TOP versie van Asus) met dezelfde koeler en ik ondervind geen problemen. Je moet wel voorzichtig zijn bij het vervoeren van je computer aangezien het gewicht van de koeler meer op de kaart komt te hangen dan bij andere kaarten. De core van de AGP versie zit namelijk 45° gedraaid waardoor de koeler een paar centimeter boven de rand van de kaart uitsteekt.

Temperatuur stressed ligt overigens op 48°C :9 (520/1100)
Ik heb de computer nog niet vervoerd met de kaart erin, dus daardoor kan ie niet belemmerd zijn.
Hij was wel een beetje nonchalant vervoerd, zonder antistatisch zakje en de kaart + fikse zalman koeler in het originele plastic omhulsel (dat paste dus niet)..
Het zal niet aan de hitte liggen, want hij koelt goed.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Als het originele zakje echter antistatisch was kan het nog goed zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 17-03-2007 22:23 ]

• job

job

Ach komop, de keren dat hardware het begeeft door statische lading is echt onzettend klein.
Bijna iedereen vervangt zijn hardware zonder zich te aarden. En dit maakt nooit enig verschil uit.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb toch wel regelmatig is een statische ontlading hoor. Daarom aard ik mezelf altijd voor ik met hardware begin want als die ontlading daarop gebeurt zal er niet veel overschieten denk ik :P

Ik geef ook alleen maar mogelijkheden aan om te zeggen dat de verkoper niet persé een oplichter is. Verder is er nog altijd een kleine kans dat het de voeding is die niet goed zijn werk doet maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Je kan eens proberen zoveel mogelijk apparaten af te koppelen om te zien of je dan nog slecht beeld krijgt. Ook neem ik aan dat je je BIOS wel eens hebt reset en de kaart opnieuw in het slot hebt geduwd?

[ Voor 53% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-03-2007 08:12 ]

Verwijderd

Statische electriciteit wordt altijd enorm overdreven. Ik heb tientallen keren iets in of uit mijn kast gehaald, zonder zo'n armbandje of ff mn (ongeverfde) verwarming aan te raken, en nooit ergens problemen mee gehad.

Mijn 6600gt heeft 3 weken onverpakt rondgeslingerd in mijn kamer, en bij het plaatsen deed hij het gewoon weer perfect.

Dat blue screen van je , duidt op een softwareprobleem in de meeste gevallen. Die artifacts lijken me meer iets van het overclocken of brak geheugen.

Oja, het effect van die blauwe dingetjes op je memory is ook nihil :p

• huorpalantir
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:37:
Statische electriciteit wordt altijd enorm overdreven. Ik heb tientallen keren iets in of uit mijn kast gehaald, zonder zo'n armbandje of ff mn (ongeverfde) verwarming aan te raken, en nooit ergens problemen mee gehad.
Stel dat ik dat nu eens buiten beschouwing laat.
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:37:
Dat blue screen van je , duidt op een softwareprobleem in de meeste gevallen. Die artifacts lijken me meer iets van het overclocken of brak geheugen.
Het probleem is dat ik dat blue screen alleen krijg met de kaart erin, dus leek het me een driverprobleem. Alhoewel dat ook erg vreemd is, want mijn vorige kaart was ook NVidia.
Dus ik had de oude drivers verwijderd met drivercleaner en de nieuwe drivers in safe mode geinstalleerd, maar nog steeds strepen bij de boot, dus ik dacht ik ga ook niet in normal mode proberen te booten, want daar schiet ik ook niks mee op.
Ik had wel overclocktools gedownload. Zowel rivatuner als NVidia overclocktools (een soort add-on voor je NVidia control panel), maar met rivatuner heb ik nog niks gedaan en die NVidia tools werden weer verwijderd door drivercleaner. :?

PS. De verkoper maakt het geld weer over en ik stuur de kaart terug. Absoluut geen oplichter dus.. :+

• huorpalantir
Admiral Freebee schreef op zondag 18 maart 2007 @ 08:11:
Ik heb toch wel regelmatig is een statische ontlading hoor. Daarom aard ik mezelf altijd voor ik met hardware begin want als die ontlading daarop gebeurt zal er niet veel overschieten denk ik :P

Ik geef ook alleen maar mogelijkheden aan om te zeggen dat de verkoper niet persé een oplichter is. Verder is er nog altijd een kleine kans dat het de voeding is die niet goed zijn werk doet maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.

Je kan eens proberen zoveel mogelijk apparaten af te koppelen om te zien of je dan nog slecht beeld krijgt. Ook neem ik aan dat je je BIOS wel eens hebt reset en de kaart opnieuw in het slot hebt geduwd?
Dank voor die vele reacties! Dat waardeer ik echt!
Ik heb al een keer de molex van mijn CD-rom eraf gehaald en die in de kaart gestopt, maar dat gaf hetzelfde resultaat.
Ik heb mijn bios nog niet gereset sinds die kaart erin zit. Hoe doe ik dat en wat voor gevolgen heeft dat?

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan je BIOS resetten door de Clear CMOS jumper even van plaats te verwisselen. Let op, start de computer niet op terwijl de jumper niet in de normale positie staat. De lokatie van die jumper kan je vinden in de handleiding van je moederbord.

Een CD-ROM drive trekt trouwens niet zo veel stroom als hij niets aan het doen is. Ik zou eerder de molex van de HDD er eens uittrekken en bootten met één reepje RAM en zonder uitbreidingskaarten.

[ Voor 29% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-03-2007 17:24 ]

• huorpalantir
Admiral Freebee schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:23:
Je kan je BIOS resetten door de Clear CMOS jumper even van plaats te verwisselen. Let op, start de computer niet op terwijl de jumper niet in de normale positie staat. De lokatie van die jumper kan je vinden in de handleiding van je moederbord.

Een CD-ROM drive trekt trouwens niet zo veel stroom als hij niets aan het doen is. Ik zou eerder de molex van de HDD er eens uittrekken en bootten met één reepje RAM en zonder uitbreidingskaarten.
Bedankt voor de info,
Ik heb alleen 2 HDD's op raid 0 draaien, dus stel dat ik er 1 uittrek, kan het dan kwaad. Of moet ik ze er gewoon beide uittrekken?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

huorpalantir schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:49:
[...]

Bedankt voor de info,
Ik heb alleen 2 HDD's op raid 0 draaien, dus stel dat ik er 1 uittrek, kan het dan kwaad. Of moet ik ze er gewoon beide uittrekken?
Als je 1 HD verwijderd bij Raid0, dan werkt de hele array niet meer.
(Daarom wordt het ook het minst veilig genoemd ;) Als 1 HD uitvalt, kan je fluiten naar je zooi :))

Dus bij deze; trek ze er allebei dan maar uit.

[ Voor 19% gewijzigd door MensionXL op 18-03-2007 20:19 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 22:54

CdD

Als je iets tweedehands koopt, is het altijd slim om aan de verkoper te vragen of je het werkend kan zien. Dat is dan ook gelijk een van de voordelen om het op te halen ipv op te laten sturen.. Dan weet je iig dat je niet thuis komt met iets wat het niet goed doet.

99pixels.nl

Pagina: 1