[testcase] Shoot Merel - 2007 #3

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 18:07
.verwijderd.

[ Voor 99% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:17 ]

The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Mooie vrouw.. volgens mij zijn de foto's ietwat overbelicht , maar ik heb er geen verstand van. verder vind ik ze erg mooi geworden :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

offtopic:
Waar is haar bril, vond het haar altijd wel leuk staan!
Voor de rest geen inhoudelijk commentaar, weet niks van foto's

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
CLB schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:03:
offtopic:
Waar is haar bril, vond het haar altijd wel leuk staan!
Voor de rest geen inhoudelijk commentaar, weet niks van foto's
Ze wou bij deze shoot een keer wat anders dan standaard met haar bril op de foto die zei normaal dagelijks draagt.

:+ Toch maar met bril moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even een paar dingen:
  • De lijnen van het behang zie je erg duidelijk op een aantal foto's. Speel wat met clone en natte vinger in photoshop, of hang ze voortaan netter op ;)
  • Ik snap het effect van het wilde haar wel, alleen ikzelf zou ervoor zorgen dat je niet die paar haartjes buiten de plukken om ziet, dus gewoon ff met haarlak oid mooie lokken maken die door de war hangen, ipv die pluizenbol eromheen... (2,3,4)
  • Dit meisje is geloof ik erg bleek, maar door de belichting lijkt het af en toe nog iets erger. Misschien wat warmer licht, of een andere inval gebruiken? (2 en 4)
Fotografisch levert zerootje geen commentaar.. :P
Macsylver schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:19:
[...]

Dan word het eens tijd om alles op andere monitor te bekijken...
...Of andere instellingen.
Erg jammer heb namelijk alles zo goed mogelijk ingesteld,
- AdobeRGB1998 kleuren
- Monitor zelf op 6500k
- Monitor gekalibreerd met een programma (zegt natuurlijk niet alles)
Heel leuk hoor, maar dat zegt inderdaad niet alles. Ikzelf vind ze ook te weinig contrast/teveel licht hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Leuke foto's :)

Met uitzondering van #4 heeft Merel een zelfverzekerde blik, dat geeft de foto's wat. Jammer alleen dat ze allemaal een tikkeltje overbelicht zijn en wat weinig contrast hebben. Daar moet je écht wat aan doen, en volgens mij is dat ook nog prima mogelijk. Misschien eens op een andere monitor bekijken als ze bij jou wel goed overkomen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd.

[ Voor 98% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Mja, toch komt het echt overbelicht bij mij over, en ik ben daarin niet de enige. Vooral haar huid is soms net even te licht.

Ik ben zo vrij geweest om #1 te nemen en daar een kleine curves-adjustment layer overheen te leggen met het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/dump/merel1.jpg

Zo is 'ie imho een stuk beter, hoewel haar gezicht alsnog wel erg licht is. Maar dat mag natuurlijk ook wel een beetje opvallen, daar gaat het in deze foto immers om :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Macsylver schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:05:
[...]
:+ Toch maar met bril moeten doen?
Haha dat zei ik niet :) Maar ik vond 't wel een stoere/ sexy meid met bril 8)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:24
Zoefff schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:35:
Mja, toch komt het echt overbelicht bij mij over, en ik ben daarin niet de enige. Vooral haar huid is soms net even te licht.

Ik ben zo vrij geweest om #1 te nemen en daar een kleine curves-adjustment layer overheen te leggen met het volgende resultaat:

[afbeelding]

Zo is 'ie imho een stuk beter, hoewel haar gezicht alsnog wel erg licht is. Maar dat mag natuurlijk ook wel een beetje opvallen, daar gaat het in deze foto immers om :)
Mee eens, hij ziet er hier een stuk beter uit. Dat echte witte pak op der wangen is nu een normale look geworden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macsylver
.verwijderd

[ Voor 165% gewijzigd door Macsylver op 22-10-2010 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

(heelaas hierdoor niet de schaduw weg gekregen op de achtergrond)
Oplossing: haal je model van de achtergrond af, 1 a 2 meter, of zelfs 3 ;) Dat helpt meer dan een extra lamp of flitser laten bijlichten.

Verder als tip kan ik zeggen om meer te variëren: ik zie 4x dezelfde foto met een (te) minieme variatie aan pose, belichting en kijken. Laat haar lekker wegkijken, laat haar lekker liggen/zitten/hangen, ga zelf op de grond liggen of een andere hoek zoeken. Varieer meer! Shot 2 is ook ietwat overbelicht rechts, waardoor er wat diepte kwijt raakt. Bij 4 lijkt het haar me net te wild, daar had ook iets meer aandacht aan besteed kunnen worden ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1