Toon posts:

Lamp die gaat branden bij inkomende e-mail

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een probleem in de keuken van een restaurant daar komen ook online bestellingen binnen. We zouden iets willen hebben dat gaat branden als er een mail binnenkomt.
Is dat mogelijk?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 11:23

Sick Nick

Drop the top!

Het is ongetwijfeld mogelijk, hoe je het precies zou moeten aansturen weet ik niet maar een lampje aan laten gaan bij een email kan. M'n laptop heeft daar een ledje voor en m'n muis (Logitech MX6) heeft ook een led die aan gaat bij nieuwe mail.
Je zou dit signaal af kunnen tappen en dan via een schakeling stroom op een gewone lamp laten zetten ofzo?

Verwijderd

Wss met een schakeling op USB of printerpoort

En dan met eventueel eigen geschreven software aansturen
Signaal oppikken en doorsturen wat dus eens lampje aanstuurd

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:16
Is het niet handiger ergens een extra tft op te hangen met een programma's die een lamp laat zien als er mail is? :D Volgens mij een stukje minder gedoe en je kan zelf de software zo maken dat je ook de bestelling direct kan zien :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:52:
Is het niet handiger ergens een extra tft op te hangen met een programma's die een lamp laat zien als er mail is? :D Volgens mij een stukje minder gedoe en je kan zelf de software zo maken dat je ook de bestelling direct kan zien :P
Daar hebben wij al aangedacht, maar als de bestelling geprint moet worden moet je wel na die computer lopen. Dus een lamp is niet kant en klaar leverbaar of soort gelijk?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:00
Levert dit geen gigantische disco op met het x-aantal spammailtjes dat je op een dag binnenkrijgt?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
Kan je niet de printer op een slimme lokatie neerzetten, en in outlook aangeven dat hij alle inkomende bestellingen meteen moet printen?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:57:
Levert dit geen gigantische disco op met het x-aantal spammailtjes dat je op een dag binnenkrijgt?
Nee!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik weet dat sommige moederborden een MSG LED aansluiting hebben. Of deze echter gebruikt kan worden als mail notifier weet ik niet. Sommigen zeggen van wel maar ik heb nog niet veel concreets kunnen vinden.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 21:34
magiel schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 13:58:
Kan je niet de printer op een slimme lokatie neerzetten, en in outlook aangeven dat hij alle inkomende bestellingen meteen moet printen?
Een netwerkkabel en een printerservertje zou daarbij heel erg kunnen helpen.
Printserver a ongeveer 35 euro en een kabeltje afhankelijk van de lengte maar zeg eens 15 euro en je bent klaar.
natuurlijk dan wel je email client goed instellen ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Is dat mogelijk dan?
Dat hij bv alle berichten met een bepaald ondewerp afdrukt?
Of van een bepaald mailadres?
En hoe stel ik dan in en kan dat gewoon normaal met outlook/express

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 14:22 . Reden: ....... ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34

Zoefff

❤ 

Natuurlijk. Je kan in Outlook gewoon een 'Rule' of 'Filter' aanmaken die checkt op bepaalde woorden in het onderwerp / body of een bepaald emailadres, en aan de hand daarvan acties uitvoeren, waaronder het printen van het bericht :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:07
dit is niet zo slim.. als ondernemer probeer je een beetje zuinig aan te doen als het mogelijk is. dan ga je niet 200 + euro per jaar uitgeven aan papier/inkt e.d. ik denk dat iemand van elecktronica wel weet hoe dit allemaal moet ze kunnen immers ook 10 ledjes aansturen bij bijvoorbeeld processor gebruik dus dit moet ook mogelijk zijn.. en kwa software zal het ook niet zo moeilijk zijn je kunt volgensmij in acces met basic programmeren en dan koppelen aan outlook, is wel wat werk maar ik denk dat andere mensen dit ook handig zullen vinden dus je doet het niet alleen voor jezelf..

of je hangt een speaker in de keuken en laat outlook een geluidje afspelen.. (10000 hz is lekker goed te horen :P) heeft mijn vader ook al ongeveer een half jaar

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

In een makezine (weet zo effe niet welke, eentje van vorige jaar iig), daar had iemand een klok omgebouwd om te laten zien hoeveel kb er in z'n inbox zat.
Met een microcontroller haalde hij data van een webserver waarin dus de hoeveelheid kb stond. Die webserver haalde weer de emailtjes op.
Het was een klein printplaatje, dus ik denk dat je ipv een klok ook een lamp kunt maken.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

ja zeker

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Blizzard2005 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:31:
[...]

dit is niet zo slim.. als ondernemer probeer je een beetje zuinig aan te doen als het mogelijk is. dan ga je niet 200 + euro per jaar uitgeven aan papier/inkt e.d. ik denk dat iemand van elecktronica wel ....
Als je één of twee orders minder mist per jaar heb je het al er uit. ;)

• Bliz
Judaz schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:41:
[...]

Als je één of twee orders minder mist per jaar heb je het al er uit. ;)
dat is waar :P maar ik denk toch dat het simpeler kan dan een printer e.d. je krijgt bovendien nog een hoop rondslingerende blaadjes ;)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Blizzard2005 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:45:
[...]

dat is waar :P maar ik denk toch dat het simpeler kan dan een printer e.d. je krijgt bovendien nog een hoop rondslingerende blaadjes ;)
matrixprinter met kettingpapier... wat nou rondslingeren :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

nazbatag kan het ook, dus het lijkt me dat zoiets wel te maken is :P

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bliz
McKaamos schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:50:
[...]

matrixprinter met kettingpapier... wat nou rondslingeren :P
hebben wij ook een doen het een hele tijd goed maar dan gooien ze de hele tijd het papier er scheef in en lopen ze vast..

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:57

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Blizzard2005 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:31:
[...]

dit is niet zo slim.. als ondernemer probeer je een beetje zuinig aan te doen als het mogelijk is. dan ga je niet 200 + euro per jaar uitgeven aan papier/inkt e.d.
Zo te lezen printen ze alle orders toch al uit. Een regels als 'als mail van <persoon x> is en onderwerp "order" is, dan printen' lijkt me dan ook een prima optie, dan wordt het automatisch geprint, ipv dat iemand bij het zien van de lamp op print moet gaan drukken :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-01 12:54

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Heb al gadget gezien die email las wanneer die binnen kwam.
Werd aangesloten via usb poort.

http://www.thinkgeek.com/gadgets/electronic/8301/

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Dat is dus Nabaztag. Ligt voor rond de 100 of 120 euro bij Mycom. Heeft wel WIFI nodig om te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:07:
Dat is dus Nabaztag. Ligt voor rond de 100 of 120 euro bij Mycom. Heeft wel WIFI nodig om te werken.
Bedankt voor de hulp we gaan een nabaztag halen erg handig!

• Bliz
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:34:
[...]

en ziet er ook nog vrolijk uit ;)

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:34:
[...]
Niet eens wat zelf inelkaar knutselen? ;(.....

Oke, bij dat ding moet het wel werken en het is minder geklooi... Maar toch :P

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:46:
[...]

Niet eens wat zelf inelkaar knutselen? ;(.....

Oke, bij dat ding moet het wel werken en het is minder geklooi... Maar toch :P
Je moet het tijdens het koken ook leuk houden ;)
Zo komt er humor in de keet:)

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:34

Zoefff

❤ 

Punt is alleen dat ik betwijfel of een Nabaztag wel geschikt is voor dit doel. Het is een leuk ding (heb er zelf 1), maar echt 'slim' is hij niet. Het enige wat de Nabaztag doet is om de x minuten (5 of 10 geloof ik) de server pollen of er nog nieuwe berichtjes voor hem zijn. Nou heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de e-mail alert service, maar als het al 5 tot 10 minuten kan duren voordat jullie in de keuken uberhaupt doorhebben dat ik een bestelling heb geplaatst, zou ik dat als klant wel irritant vinden :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:53:
Punt is alleen dat ik betwijfel of een Nabaztag wel geschikt is voor dit doel. Het is een leuk ding (heb er zelf 1), maar echt 'slim' is hij niet. Het enige wat de Nabaztag doet is om de x minuten (5 of 10 geloof ik) de server pollen of er nog nieuwe berichtjes voor hem zijn. Nou heb ik nog nooit gebruik gemaakt van de e-mail alert service, maar als het al 5 tot 10 minuten kan duren voordat jullie in de keuken uberhaupt doorhebben dat ik een bestelling heb geplaatst, zou ik dat als klant wel irritant vinden :P
Maakt op zich niks uit lijkt mij aangezien het web-shop bestellingen zijn.
Pagina: 1