Notebook valt uit met volle accu

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-01 14:02
Ik heb een oud notebook, nl. een Compaq Armada M700, en ik heb er altijd veel plezier van gehad.

Hij is wel eens gevallen en hij heeft alweer een tijd terug een nieuwe accu en extra geheugen gehad, maar dat heb ik zelf kunnen repareren en daarna heeft ie het weer jaren gedaan. Echter sinds kort heeft ie de vervelende gewoonte uit te vallen als ik hem niet aan netstroom heb zitten.

De eerste reactie is natuurlijk dat de accu leeg is, maar dat is dus niet het geval. De accu is zelfs helemaal vol.

Hij valt dus nooit uit als ik hem op de adapter heb staan, echter voel ik wel een zwakke stroom door mijn handen gaan als ik iets zweterige handen heb en hij zit op netstroom.

Wat is een goede reden voor een notebook om meteen af te slaan als hij alleen op (volle) accu loopt?

Hoe kan ik het beste erachter komen welk onderdeel ervoor zorgt dat het notebook afslaat? :?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Kortsluiting? Lijkt mij het meest logische wat ik uit je verhaal kan halen.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 16:01
Zou goed kunnen zijn dat het "lijkt" dat die battertij nog goed is, maar in werkelijkheid niet meer de nodige stroom kan leveren voor de PC.

Ik heb ook een laptop waarvan de batterij 100% aangeeft, maar zodra ik de adapter eruit haal valt de pc snel uit.

Ligt puur aan de batterij die daarna weer een lage waarde aangeeft en weer zogenaamd bijgeladen moet worden.
Ik zou het ding eens checken met een andere (goede) batterij. Pas dan weet je meer!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.