Toon posts:

Monitor heeft een vreemde fade

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik een 2e hands monitor overkocht van iemand. Had 'm niet kunnen testen van tevoren, maar aangezien ik er al eentje heb van exact hetzelfde type heb (Compaq P1220) en de man aan de telefoon geloofwaardig overkwam leek het me wel een goeie deal om 'm over te nemen. Hij deed er ook niet moeilijk over om me z'n thuisadres etc te geven. Ik geloofde 'm wel op z'n woord dat het goed zat. (misschien wat te naief, maar het klonk gewoon goed).

Toen ik 'm in Apeldoorn ontmoette werd ik bevestigd in m'n veronderstelling dat het wel goed zat. Aardige man en de monitor zag er goed uit.

Maar eenmaal thuis, blijkt er een vreemde fade in te zitten. Zie onderstaande afbeelding. Ik heb me helemaal suf gezocht in de instellingen van de monitor, maar daarmee krijg ik het niet weg.

Afbeeldingslocatie: http://img120.imageshack.us/img120/1276/fadeprobleemrq7.png

Nu heb ik exact dezelfde monitor ernaast staan in een dual opstelling, echter werkt de 2e monitor die ik dus zojuist overgekocht heb, niet echt lekker door die fade. Alles in het beeldscherm fade op die manier, letters, text... alles. Behalve het OSD scherm waarmee ik de instellingen van m'n monitor bepaal. Die lijkt de fade niet te hebben.

Ik heb uiteraard al met de man gebeld, maar die wil 'm niet komen ophalen en omruilen met de andere P1220 die hij heeft liggen omdat ie denkt dat ik 't gedaan heb tijdens de treinreis Apeldoorn -> Groningen.

Dus iemand een idee waar dit aan kan liggen? En vooral: hoe ik 't mogelijk op kan lossen?

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 12:02
* Switch eens de connectie met je grafische kaart, dus bvb scherm 1 kabel op scherm 2 en omgekeerd.
* Kijk in de handleiding hoe je de fabrieksinstellingen terugzet, doe dit voor beide schermen, vergelijk opnieuw.
* Als dit niet werkte zou het kunnen dat het aangeschafte scherm een andere reversie is met een paneel van een andere fabrikant bvb waardoor beide schermen niet identiek zijn.

Verwijderd

Probeer eens een andere vga kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:00:
Probeer eens een andere vga kabel.
Held dat je er bent! Dat werkt! Als ik de VGA kabel van de monitor die het wel goed doet, aansluit op de nieuwe monitor, is het beeld perfect!

Ik had al vanalles geprobeert, zoals de vga kabel op een andere poort aansluiten, drivers de- en herinstaleren, monitor driver de- en herinstaleren. Monitor op een andere pc... maar steeds datzelfde probleem.

Thx!

Ik zie ook dat de goede VGA kabel een kleine cilinder aan beide uiteinden heeft. Waarschijnlijk zorgt die ervoor dat het beeld goed getransmit wordt. Zal eens op zoek gaan naar nog zo'n VGA kabel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:13:
[...]

Held dat je er bent! Dat werkt! Als ik de VGA kabel van de monitor die het wel goed doet, aansluit op de nieuwe monitor, is het beeld perfect!

Ik had al vanalles geprobeert, zoals de vga kabel op een andere poort aansluiten, drivers de- en herinstaleren, monitor driver de- en herinstaleren. Monitor op een andere pc... maar steeds datzelfde probleem.

Thx!

Ik zie ook dat de goede VGA kabel een kleine cilinder aan beide uiteinden heeft. Waarschijnlijk zorgt die ervoor dat het beeld goed getransmit wordt. Zal eens op zoek gaan naar nog zo'n VGA kabel.
Zorg dat de oude eigenaar dit komt te weten, wel zo aardig/netjes na dit. :+

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan. Met de request of ie 10E wil storten op m'n rekening ivm aanschaf van zo'n nieuwe VGA kabel. Is uiteindelijk 5E geworden. (nu maar kijken of ie het stort).

De kabel die het wel goed doet is eentje met een ferriet ontstoring (van die cilinder vormen vlak bij de stekkers, zie afbeelding):
Afbeeldingslocatie: http://images.mercateo.com/images/products/Secomp/11045352_973.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 21:40 ]

Pagina: 1