Toon posts:

[xbox360] Hoe krijg ik mijn NAT op OPEN?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb waarschijnlijk last van een van de meest vage problemen met xbox live.

In principe werkt mijn xboxlive goed, zodra ik mijn 360 opstart connect hij makkelijk met xboxlive. Maar zodra ik een game opstart word ik meteen gedisconnected van xbox live. De game vraagt mij hierna of ik een update wil downloaden voor de game.
Als ik hier yes aanklik dan start de game een download maar die stop daarna meteen omdat hij dus geen connectie kan maken met xbox live. Hierna wordt ik meteen weer teruggestuurd naar het dashboard. Zodra ik daar weer ben wordt xbox live weer opgestart, en doet alles het zonder problemen. Zodra ik de game echter opstart begint het hele circus echter weer opnieuw.

Als ik mijn netwerk connections test dan geeft hij nergens een fout aan, afgezien van de NAT die op STRICT staat. Soms geeft hij echter wel eens de DNS server error aan. Maar het lijkt me sterk dat hij niet goed met de router connect omdat ik bijv. wel gewoon demo's kan downloaden.

Wat ik al geprobeerd heb:

1. De ports van mijn router openzetten, die nu dus goed zouden moeten staan aangezien ik wel dingen kan downloaden.

2. Mijn harde schijf legen, Dit heb ik dus nu al 2 maal gedaan inclusief savegames profielen etc. Het probleem ligt dus ook niet aan de harde schijf en of een corrupt profiel (ik heb de HDD trouwens ook al eens geformatteerd)

3. Ik heb met een apparaatje ook al eens de werking van de kabel nagelopen die gaf geen problemen aan, dus het zal naar mijn idee ook niet aan de kabel liggen.

Hier nog eventjes het lijstje uit de beginpost
Citaat:
Het Probleem

Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Dissconnect zodra er een game wordt opgestart

Welke provider?: @home
Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:KABEL
Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:Verschillend

Modem

Welk merk modem heb je?:@home intensief internet
Modem type?:EPX2203, Cable Modem with EMTA
USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?:Nee
Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:Windows

Router

Welk merk router heb je?:Edimax Broadband router ( http://www.edimax.com/html/english/p...s/BR-6104K.htm )
Welk router type?: BR6104W
Welke firmware?: Hardware Version 1.0
Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:Ethernet

De Foutmelding
Wat is de exacte foutmelding?:geen, soms DNS server error
Wat heb je geprobeerd?: Zie boven
Waar stopt de test?:niet, maar als het gebeurt dan bij DNS
Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Geen

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: STRICT
--------------------------------------------------------------

Nu denk ik persoonlijk dat het probleem bij mijn NAT ligt die op STRICT staat. Maar nu is mijn vraag hoe ik mijn Edimax router op de juiste manier moet forwarden. Want als ik de benodigde 3074 port triggert dan reageert hij daar niet op. Ik heb ook al eens geprobeerd via www.portforward.com de stappen te volgen maar ook daar had ik geen resultaat.

Hoe krijg ik mijn NAT op OPEN?

Alvast bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Staat je Xbox op DHCP of heb je een statisch adres ingevuld? Ik heb zelf namelijk ook weleens connect problemen als ik mn 360 een statisch adres heb gegeven, op DHCP geen last..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt veel verstand van dit soort dingen. Maar ik heb mijn 360 gewoon alles automatisch in laten stellen. Ik weet niet of hij op deze manier een Statisch of een DHCP adres heeft!

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Heb je nou de Edimax BR-6104W of de BR-6104K?

Ook kan je de XBOX helpdesk eens vragen of je je MTU moet/kan aanpassen in je XBOX, aangezien die wel eens aangepast dient te worden, volgens Microsoft.

Actions speak louder than words

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03 09:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Exorcist schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:40:
Staat je Xbox op DHCP of heb je een statisch adres ingevuld? Ik heb zelf namelijk ook weleens connect problemen als ik mn 360 een statisch adres heb gegeven, op DHCP geen last..
Dan heb je waarschijnlijk een IP statisch gebruikt wat ook in de DHCP-pool staat, waardoor het dubbel uitgegeven is. Voordeel van een statisch IP zou juist moeten zijn dat het niet verandert en dat je NAT-regels dus niet naar een verkeerd adres verwijzen. (mocht je eens een ander adres van je DHCP-server krijgen)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn 360 ofwel een statisch ofwel een DHCP ip-Adres krijgt?

Ik heb support al eens gebeld maar zij geven geen tips over routers aangezien dat bij iedereen anders is, en ze daar dus geen gezeik mee willen krijgen. Dat kreeg ik dus te horen!
Pagina: 1