Hallo mensen,
Ik heb een 24v elektro motor.
En ik ben op zoek naar een schakeling, dat als de motor word tegen gehouden, dat de motor stopt.
En ik hem weer kan activeren met een pulse ofzo.
Ik had gedacht, om het met een tip en een weerstand te doen, dus als je de motor tegenhoud, daardoor vraagt de motor meer stroom, en dat het dan via de weerstand naar de tip loopt.
Dat werkt opzich wel, maar 3x zeg maar, daarna is het zooitje kapot.
Wat ik
Wat wel kan, is zeg maar een heel klein motortje vast te zetten aan de as van de motor, die dus met de motor mee draait, en die ene inductiespanning opwekt, en waarmee ik een tor kan opensturen, en op die manier laten stoppen.
Dat werkt goed, maar het is zo omslachtig, ik ben opzoek naar iets simpelers.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Bedankt
Groeten Stephan
Ik heb een 24v elektro motor.
En ik ben op zoek naar een schakeling, dat als de motor word tegen gehouden, dat de motor stopt.
En ik hem weer kan activeren met een pulse ofzo.
Ik had gedacht, om het met een tip en een weerstand te doen, dus als je de motor tegenhoud, daardoor vraagt de motor meer stroom, en dat het dan via de weerstand naar de tip loopt.
Dat werkt opzich wel, maar 3x zeg maar, daarna is het zooitje kapot.
Wat ik
Wat wel kan, is zeg maar een heel klein motortje vast te zetten aan de as van de motor, die dus met de motor mee draait, en die ene inductiespanning opwekt, en waarmee ik een tor kan opensturen, en op die manier laten stoppen.
Dat werkt goed, maar het is zo omslachtig, ik ben opzoek naar iets simpelers.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Bedankt
Groeten Stephan