Toon posts:

Internet weg?

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na enkele jaren (!) probleemloos internetten via draadloos netwerk, is het ineens onmogelijk om internet te bereiken. Verbinding met draadloos netwerk is prima, maar ik kom niet op internet. Met 3 pc's geprobeerd, maar helaas, met alle 3 exact hetzelfde probleem. Zodra ik 1 van de pc's rechtstreeks op het modem aansluit heb ik wél verbinding. Ik heb inmiddels ook al een andere draadloze router geprobeerd, maar exact hetzelfde probleem. Wanneer ik de pc middels een kabel op de router aansluit krijg ik ook geen verbinding met internet. De kabel tussen het modem en de router heb ik ook al vervangen, geen resultaat. De providor (@Home) geeft niet thuis, want het signaal in het modem is goed. 8)7
Ik werk met XP Home (officiele geregistreerde versies) en op de laptop W-2003 server, alle systemen automatische update ingeschakeld.
De eigen router is de 3com 3CRWE554G72 met softwareversie 1.02.15
Inmiddels alle beveiligingen en restricties uitgeschakeld, maar zonder resultaat.
Zowel voor IP als DHCP staat alles op dynamisch.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 13:10 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het lijkt er op dat @Home routers blokkeert op een of andere manier. Bel ze op om te vragen hoe het zit. Je mag toch met meer dan 1 computer op het internet bij hun? Ik weet wel dat het vroeger bij Chello niet mocht, maar of het bij @Home ook zo was/is weet ik niet. Probeer eens je mac adres te clonen op de router van een van je computers LAN aansluiting. Even aansluiten met kabel, clone mac adres en probeer het opnieuw.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hero Of Time schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:09:
Het lijkt er op dat @Home routers blokkeert op een of andere manier.
Waar concludeer je dat uit?

TS, heb je de router al eens helemaal gereset? Grote kans dat alles dan weer werkt.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

lijkt me idd een router probleem

Krijgt je router wel een IP adres toegewezen op zijn WAN kant?
Dat zal dan je @Home IP moeten zijn.
Sommige routertjes moet je handmatig renewen :S misschien dat jij zoon zelfde soort ding hebt.

Deze advertentieplaats is te huur!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Router resetten en niet vergeten het CCxxxxxx-x nummer in te voeren.
MAC adres clonen indien nodig.
Mocht CCxxxxxx-a niet werken, probeer eens CCxxxxxx-b bijv.
Niet toevallig abonnement verandering?

Verder netwerk onbeveiligd proberen voordat je hem weer beveiligd.
Om het een en ander uit te sluiten.

[ Voor 21% gewijzigd door ^Ripper op 17-03-2007 17:55 ]

Verwijderd

@home levert momenteel zelf ook routers bij een nieuwe aansluiting, waarop je meerdere computers kunt aansluiten. Een reden om routers te gaan blokkeren is er dus niet. Een mogelijkheid in de werking van hun bestaande netwerk ook niet.

Hero of time is dus aan t duimzuigen lijkt me. NOFI

off-topic:
Leuke topic titel trouwens, het internet is er nog gewoon hoor..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik ben niet helemaal aan het duimzuigen, bij Chello/UPC was dit vroeger het geval. Ik probeer iig het een en ander uit te sluiten. Ik kan thuis geen @home of chello nemen (gelukkig, of niet?) dus weet er verder niets van. Mac clonen zou wellicht de oplossing zijn omdat een computer met kabel wel gewoon werkt, maar als hij een andere aansluit en die werkt ook, zou dat geen probleem moeten geven als je het mac van de router gebruikt. In dat geval doen wat RammY zei, ip proberen te vernieuwen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Klaus_1250
  • Laatst online: 29-11 10:03
Kun je je probleem misschien wat duidelijker omschrijven? Kan je IP-adressen pingen? Kan je de modem pingen? DNS-instellingen goed? Lokaal netwerk werkt wel naar behoren?

Als je met verschillende routers hetzelfde hebt en direct op de modem aansluiten wel werkt, zou ik heel even goed de instellingen doornemen en kijken of het helpt om handmatig een extra of twee extra DNS-servers van @home in te voeren. Evt de modem even een eruit trekken en weer erin als je een SB4200 hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door Klaus_1250 op 17-03-2007 18:28 ]

Verwijderd

Hero Of Time schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:22:
Ik ben niet helemaal aan het duimzuigen, bij Chello/UPC was dit vroeger het geval. Ik probeer iig het een en ander uit te sluiten. Ik kan thuis geen @home of chello nemen (gelukkig, of niet?) dus weet er verder niets van. Mac clonen zou wellicht de oplossing zijn omdat een computer met kabel wel gewoon werkt, maar als hij een andere aansluit en die werkt ook, zou dat geen probleem moeten geven als je het mac van de router gebruikt. In dat geval doen wat RammY zei, ip proberen te vernieuwen.
Ok, kleine opheldering. Bij upc(chello) wordt gekeken naar t MAC adres, Bij @Home(Essent) naar de computernaam. Bij zowel UPC als bij @Home mogen er meerdere computers worden aangesloten, echter wordt er geen router ondersteuning geleverd.(Al een hele tijd een misverstand) UPC levert ook zelf enkelt een router via hun winkel, of heeft dat gedaan, maar gaf geen ondersteuning. @home levert draadloos routers mee, en zal daar wél ondersteuning op moeten geven.

Verwachting is dan ook dat er een onjuiste computernaam wordt gebruikt, of dat zoals eerder werdt gesuggereerd een -B ipv een -A proberen

• job

job

@home kijkt tegenwoordig ook naar het mac adres. Een reboot van het modem (via de webconfig, of een paar minuten de stroom eraf) lost dit overigens op.

Verwijderd

staat de modem op bridge mode of routing?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:58:
staat de modem op bridge mode of routing?
:?

Alle kabelmodems die ik ken zijn modems, en routeren helemaal niets. Afhankelijk van de ISP (zoals al genoemd) alleen MAC-registratie (UPC), of hostname-based (@Home), of PPPoE (Caiway). Vaak moet je wel de modem resetten als er een ander MAC aan hangt (@Home, Caiway)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52

tozzke

aka tozzert

haal de UTP eens uit je modem, vervolgens trek je de stekker (spanning) uit je modem en doet die 10 seconde later weer terug. Laat het modem helemaal online komen (alle ledjes branden op de PC-activity-led na) en doe dan de UTP er weer in

zo heb ik reeds soortgelijke problemen op weten te lossen

Verwijderd

job schreef op zondag 18 maart 2007 @ 01:46:
@home kijkt tegenwoordig ook naar het mac adres. Een reboot van het modem (via de webconfig, of een paar minuten de stroom eraf) lost dit overigens op.
Heb je een bron oid ?

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties en het meedenken. Helaas zit dé oplossing er niet bij. Modem reset en router reset had ik uiteraard al geprobeerd, helpt niets. Zelfs de router terug naar de fabrieksinstellingen hielp niets. Overigens is de verbinding met het LAN uitstekend, ik kom dus alleen niet op internet, terwijl dit al 5 jaar wel gewerkt heeft en bij mij niets veranderd is. Nieuwe ideeen blijven welkom.

• job

job

Hang een andere pc/router aan je modem.. en je zal zien dat deze pc/router geen ip krijgt.
Als je het modem reset krijg je wel een ip.
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:18:
Iedereen tot nu toe bedankt voor de reacties en het meedenken. Helaas zit dé oplossing er niet bij. Modem reset en router reset had ik uiteraard al geprobeerd, helpt niets. Zelfs de router terug naar de fabrieksinstellingen hielp niets. Overigens is de verbinding met het LAN uitstekend, ik kom dus alleen niet op internet, terwijl dit al 5 jaar wel gewerkt heeft en bij mij niets veranderd is. Nieuwe ideeen blijven welkom.
Krijgen je pc's nou eigenlijk wel een ip adres uitgedeeld? Krijgt je router wel een ip adres van je modem? Dat mis ik eigenlijk in je verhaal.
Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je router stuk is.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 18-03-2007 12:21 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 17:12
Misschien is er helemaal niets mis met je hardware. Heb je een firewall programma draaien? Kan het zijn dat deze iets blokkeert.

Er schiet mij te binnen dat ik ooit spyware had die ervoor zorgde dat mijn internet verbinding een beetje verdrietig werd.. misschien een spyware check?

Heeft er iemand anders aan de pc gezeten en een instelling veranderd?

Sorry TS niet goed gelezen. ?

[ Voor 39% gewijzigd door Lumics op 18-03-2007 12:27 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
job schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:19:
[...]

Hang een andere pc/router aan je modem.. en je zal zien dat deze pc/router geen ip krijgt.
@home gebruikt geen mac adres van je pc wel van je modem :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• job

job

Tegenwoordig onthouden de modems (althans de arris modems) het mac adres wat er aan de lan poort hangt. Als je dan een andere pc eraan hangt (met de juiste hostnaam) dan krijgt deze geen ip adres van het modem. Pas na een modem reset (geheugen van modem is gewist) zal deze pc een ip adres krijgen.
Twee jaar geleden was dit nog niet zo en kon je er willeurig andere apparaten aanhangen.

Je kan het zelf uitproberen.

het mac adres van de modems is een heel ander verhaal. Alleen geregistreerde modems kunnen online komen. Maar daar heb ik het niet over.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 18-03-2007 13:28 ]

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem!
Sinds 2 weken geleden kan ik met PC`2 niet op internet, en met PC`1 wel.
Toen ik het modem een beetje ging resetten enz. kon ik ineens wel met PC`2 op internet, maar niet met PC`1, en ik heb ook @Home 8)7

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op zondag 18 maart 2007 @ 12:19:
[...]

[...]

Krijgen je pc's nou eigenlijk wel een ip adres uitgedeeld? Krijgt je router wel een ip adres van je modem? Dat mis ik eigenlijk in je verhaal.
Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je router stuk is.
Ja, mijn router krijgt een IP van het modem. Als ik een PC rechtstreeks aansluit krijgt ie ook een IP.
Een andere router heb ik geprobeerd, maar dan heb ik precies hetzelfde probleem.

• Klaus_1250
  • Laatst online: 29-11 10:03
Als je router een ip van het modem krijgt en LAN werkt uitstekend, wat zie je dan precies waneer je dingen als ping, tracert en nslookup doet?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reply, maar ik ben net een paar dagen weggeweest. Wonder boven wonder werkt mijn internet via de draadloze router ook ineens weer. Hoezo ligt niet aan @home???? Ik was niet eens thuis, dus het kan niet door mij gekomen zijn dat het nu wel weer lukt. Iedereen bedankt voor alle reacties en het meedenken. Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1