[XP] Nieuwe laptop start extreem traag op

Pagina: 1
Acties:
  • 2.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Topicstarter
Sinds een week heb ik een nieuwe laptop, een Asus G2PC. Gezien de specs (Core2Duo 2,0 Ghz, 2GB intern) mag je verwachten dat ie redelijk vlot opstart, maar al sinds het begin duurt het opstarten behoorlijk lang, en daarmee bedoel ik het laden van het bureaublad ná het inlogscherm. Pas na 4 minuten is de laptop gebruiksklaar, en dat vind ik echt veel te lang duren. De laptop kwam geleverd met behoorlijk veel extra software, daarvan heb ik het meeste al verwijderd maar dat mocht niet baten.

Ik heb BootLog XP gebruikt om het opstarten te loggen, en daar zie ik dat System het volgende probeert te laden:
C:\WINDOWS\system32\Drivers\avbgwh8n.SYS Start: 169,373 sec

Dit bestand staat niet op mijn pc, en als ik er naar zoek op Google vind ik geen resultaten. Toch is ie bijna 3 minuten bezig om dat bestand te laden.

Ik heb overal al gezocht, maar ik kan de oorzaak niet vinden. Ik weet ook niet of het een bekend probleem is met deze laptop (besturingssysteem is XP Media Center Edition trouwens).

Zie hier het diagram en de complete logfile van BootLog XP.

Iemand suggesties om het opstarten te versnellen?

Klaar voor de steroorlogen?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:34

Caveman

whahoehaha

Whoooow, geen wonder dat dat ding traag opstart.... er draaien 74 processen !!! Ik zou eens alle rotzooi (services en ander programma's die het nodig vinden om als zogenaamde service te draaien) eruitgooien. Voor een normaal functionerende laptop hoeven er echt geen 74 processen te draaien, op mijn eigen laptop draaien er 28 processen als die net is opgestart.

De meeste leveranciers vinden het prachtig om allerlei onnodige software en services te installen die al in windows zelf zitten bv. battery life, wireless, functieknoppen ect ect, en het bied geen enkele meerwaarde. Op de volgende site is te vinden wat wel en niet uit kan http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm Alles wat daar niet staat is van asus en kun je in principe uitzetten als service, mis je functionaliteit dan zet je het gewoon weer aan. Ik zou er toch naar streven om toch zo'n 30 processen eruit te gooien, dat zal je laptop aanzienlijk versnellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Caveman op 17-03-2007 12:17 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Als je de properties van C:\WINDOWS\system32\Drivers\avbgwh8n.SYS opvraagt en je bekijkt op version tabje alle Items, kun je dan zien wat die driver precies is en of je die software wel nodig hebt?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

kzou er zowiezo een regcleaner zoals ccleaner overheen gooien, die zal in ieder geval de verwijzing naar het nietbestaande DLL bestand verwijderen...

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-01 16:44

Leedbek

Luuk Luchtloper

Topicstarter
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:21:
Als je de properties van C:\WINDOWS\system32\Drivers\avbgwh8n.SYS opvraagt en je bekijkt op version tabje alle Items, kun je dan zien wat die driver precies is en of je die software wel nodig hebt?
Het bestand avbgwh8n.SYS bestaat dus niet. Ik zal inderdaad even een regcleaner gebruiken.
@Caveman, bedankt voor de tips, ik ga eens kijken hoe ik het aantal processen kan verminderen.

Klaar voor de steroorlogen?