Sinds een week heb ik een nieuwe laptop, een Asus G2PC. Gezien de specs (Core2Duo 2,0 Ghz, 2GB intern) mag je verwachten dat ie redelijk vlot opstart, maar al sinds het begin duurt het opstarten behoorlijk lang, en daarmee bedoel ik het laden van het bureaublad ná het inlogscherm. Pas na 4 minuten is de laptop gebruiksklaar, en dat vind ik echt veel te lang duren. De laptop kwam geleverd met behoorlijk veel extra software, daarvan heb ik het meeste al verwijderd maar dat mocht niet baten.
Ik heb BootLog XP gebruikt om het opstarten te loggen, en daar zie ik dat System het volgende probeert te laden:
C:\WINDOWS\system32\Drivers\avbgwh8n.SYS Start: 169,373 sec
Dit bestand staat niet op mijn pc, en als ik er naar zoek op Google vind ik geen resultaten. Toch is ie bijna 3 minuten bezig om dat bestand te laden.
Ik heb overal al gezocht, maar ik kan de oorzaak niet vinden. Ik weet ook niet of het een bekend probleem is met deze laptop (besturingssysteem is XP Media Center Edition trouwens).
Zie hier het diagram en de complete logfile van BootLog XP.
Iemand suggesties om het opstarten te versnellen?
Ik heb BootLog XP gebruikt om het opstarten te loggen, en daar zie ik dat System het volgende probeert te laden:
C:\WINDOWS\system32\Drivers\avbgwh8n.SYS Start: 169,373 sec
Dit bestand staat niet op mijn pc, en als ik er naar zoek op Google vind ik geen resultaten. Toch is ie bijna 3 minuten bezig om dat bestand te laden.
Ik heb overal al gezocht, maar ik kan de oorzaak niet vinden. Ik weet ook niet of het een bekend probleem is met deze laptop (besturingssysteem is XP Media Center Edition trouwens).
Zie hier het diagram en de complete logfile van BootLog XP.
Iemand suggesties om het opstarten te versnellen?
Klaar voor de steroorlogen?