[Ervaringen] Compaq Presario V6137EU Notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 3.378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gymaroe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 16:46
Graag nog hulp met deze Topic Start

========================================================================
Specificaties Compaq Presario V6137EU Laptop
(Kruidvat)

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/presario-v6000-notebook-full-featured_190x170.jpg

Productnaam: V6137EU
Productnummer: RM485EA#ABH

Microprocessor
AMD Turion™ 64 X2 mobiele technologie TL-50
Level 2 cache 2 X 256 KB
Tot 1600-MHz systeembus in AC/DC-modus, 35 W

Geheugen:
1024 MB DDR2 667 MHz (2 x 512 MB)
Max. geheugen tot 2 GB DDR2

Videographics:
NVIDIA® GeForce™ Go 6150
Videogeheugen tot 128 MB (gedeeld)
(In het Bios van de laptop is deze deling standaard 64MB! Daar dus eventueel naar behoefte bijstellen)

Vaste schijf:
120 GB, SATA, 5400 rpm (tot 8-GB voor systeemherstel)
Merk: Toshiba MK1234GSX

Multimedia Drive:
Merk: Philips DVD-RAM SDVD8821 Of:
Merk: (samsung) TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D
Super Multi dvd-writer (+/-r, +/-rw) met ondersteuning voor dubbellaags

Display:
15,4-inch WXGA high-definition BrightView breedbeeldscherm (1280 x 800)

Fax/modem:
High-speed 56-K modem

Netwerkkaart:
Geïntegreerde ethernet 10/100BT netwerkinterface
Merk/Type: nVIDIA nForce 430 (MCP51) LAN Controller (PHY: Realtek RTL8201CL/CP) PCI
Draadloze verbinding 802.11b/g WLAN
Merk/Type:

Audio:
Altec Lansing® luidsprekers
3D Sound Blaster Pro-compatibel 16-bits geluid geïntegreerd

Toetsenbord:
Toetsenbord compatibel met 101 toetsen

Aanwijsapparaat:
Touchpad met aan/uit-knop en aparte verticale en horizontale op/neer scrollzone, volume- en dempknop, 1 sneltoets

Pc kaartsleuven:
Eén ExpressCard/54 sleuf (ondersteunt ook ExpressCard/34)

Externe poorten:
5-in-1 geïntegreerde medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
1 VGA-poort
3 USB 2.0 poorten
1 IEEE-1394
1 RJ 11 modemconnector
1 RJ 45 ethernetconnector
S-video tv-uitgang
Infraroodpoort voor afstandsbediening (afstandsbediening optioneel)
1 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang
Kabel voor dockingconnector

Afmetingen:
35,70 cm (l) x 25,70 cm (b) x 2,54 cm (min. h) / 3,96 cm (max. h)
Gewicht 2,99 kg
Stroomvoorziening 65-Watt netadapter
6-cels lithium-ion (Li-Ion) batterij

Officiele HP Support en Ondersteuningssite:
http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl
Bios:
Versie: f.27
Versie: f.28
Geheugen:
Standaard zit er 1024 mb geheugen in. Dus bij uitbreiding zul je meestal beide strips moeten vervangen. Hieronder ervaringen met compatible geheugen.
2x 1GB Kingston SO-Dimm DDR2 PC2-5300 667MHz 200p (KVR667D2S5/1G)
2x 1GB Transcend SO-Dimm DDR2 PC 5400 667mhz
Oplossing voor het zelf maken van bootable XP Media Center 2005 disk:

Bij deze laptop wordt alleen een systeemherstel partitie geleverd. Met een tool van HP kan je na installatie van XP een set hertstel CD (10) / DVD (3) Maken. Tijdens de opstartprocedure van de laptop kan je ook op de F-11 toets drukken waardoor vanuit het bios een herstelprocedure wordt gestart (Dit blijft alleen werken als je je Harde schijf niet herpartioneerd, maar daarover later meer)

Bootable CD:
Op je Hardiskpartitie c: staat een map i386. Hiermee kan een schijf 1 van de originele Windows XP MCE 2005 schijvenset worden gemaakt.

Maak een map XPRoot
Kopieer de inhoud van de c:\i386 map naar de XPRoot map (dus c:\XPRoot\i386),
Maak in de XPRoot map 4 files aan met notepad,
(1) Type in notepad Windows (+spatie) daarna een [enter] en sla deze document op als “WIN51” Let op MET aanhalingstekens,
(2) Sla dit document vervolgens ook op als “WIN51IP”, WIN51IP.SP1, WINIPIP.SP2
(3) Download een XP boot image en unzip deze in de XPRoot map (c:\XPRoot\boot.ima)
http://www.tacktech.com/p...ootfiles/xp/bootfiles.zip
(4) Nu kan je dit met bijv. Nero (30-dagen versie) op cd branden
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=297

Er is nu echter wel een probleempje je hebt de 2e cd van de originele XP MCE installatie niet. Dit betekend dat tijdens de installatie naar cd2 zal worden gevraagd. Dit moet je annuleren. De setup gaat verder en je eindigt met een zeer kale XP pro versie. Oplossing leen van iemand even CD2 van een MP MCE 2005 NL installatieset. Dan werkt de installatie perfect. (Getest via Vmware, geen activatie uitgevoerd!)

Echter: 1 probleem geen acpi driver.
Update: Probleem verholpen. Dit was de HP Quick Launch driver.

Partitioneren:
Let op met het herpartioneren:
(Zorg dat je de set herstel CD/DVD hebt gemaakt! En misschien zelfs nog een extra image!)

Hierover ben ik informatie aan het verzamelen.
Ik heb zelf geherpartioneerd en ben tegen een aantal problemen aangelopen.
(1) Partition magic wilde het partitioneren niet starten wegens te veel fouten. Op te lossen door: start/uitvoeren cmd.exe chkdsk c: /f
(2) Het met F-11 starten van systeemherstel werkt niet meer.
Daarna zag ik de originele staat van de HD. 4 partities.
1- De C: patitie met windows
2- Een stukje ongepartioneerd van ca 7mb ????
3- De D: partitie met systeem herstel
4- Een stukje met een onbekend bestandsysteem

Installatie van Vista:
Ontvangen van HP een 2 DVD set.
Mijn installatie:
Schone pc. 1x vista geinstalleerd zonder key. Vanuit vista 2de installatie gestart met key en een prima draaiende schone installatie.

Actuele Nvidia Drivers (Actueler dan op de HP site en met Nvidia controlpanel)

www.laptopvideo2go.com Of:
http://downloads.guru3d.com

Probleem met drivers anders dan die van HP support is dat bij een melding van het Vista User Account Control (UAC) het scherm evn op zwart gaat. Bij de Vista prestatieindex krijg ik door nieuwere drivers geen prestatie verbetering.

Eerste opzet. Hoop op veel bijdragen en een levendige discussie!

[ Voor 11% gewijzigd door Gymaroe op 15-08-2007 21:49 ]

• sheriff
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-12 22:52
Hier de gegevens van de fabrikant en tevens kun je hier nieuwe drivers downloaden:
http://h10025.www1.hp.com...c=nl&dlc=nl&lang=nl&cc=nl

Acronis Trueimage
Als je gebruik wilt maken van Acronis True image voor het maken van een image en je boot vanaf de CD dan lukt het niet om een image te maken omdat de pc telkens gaat hangen tijdens het proces. Dit heeft te maken met de amd64 waar acronis problemen mee lijkt te hebben, een workaround zodat het wel goed werkt:

Druk de F11 Toets als je in het slectiescherm van acronis staat, je krijgt dan de "Linux kernel command line" prompt en pas deze aan zodat die er als voglt uitziet: "quiet acpi=off noapic" en klik daarna op OK.

VMWare workstation
Om gebruik te maken van 2 processoren en full screen in de virtuele machine moet je handmatig onderstaande regels toevoegen in de configuratie file van je virtual machine. (*.vmx file)

processor0.use = "TRUE"
processor1.use = "TRUE"
svga.maxWidth = "1280"
svga.maxHeight = "800"

Bij mij is het overigens geen Philips DVD maar een (samsung) TSSTcorp CD/DVDW TS-L632D

De Harddisk is een TOSHIBA MK1234GSX (120 GB, 5400 RPM, SATA)

Netwerk: nVIDIA nForce 430 (MCP51) - LAN Controller (PHY: Realtek RTL8201CL/CP) PCI
Wireless: Broadcom 802.11b/g WLAN

Ik heb het geheugen vervangen door 2x 1GB Kingston SO-Dimm DDR2 PC2-5300 667MHz 200p (KVR667D2S5/1G) en dat werkt probleemloos, ik gebruik vaak VMware en daarvoor is een beetje extra geheugen welkom.

Ook heb ik de BIOS reeds geupdate naar f.27 deze zou een betere support voor Windows Vista bieden (die ik overigens nog niet binnen heb). Ik zie trouwens op bovenstaande link dat er al weer een bios update beschikbaar is f.28 maar daarbij staat niet wat er verbeterd is dus daar moet ik nog even over denken.

Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.

• Gymaroe
Ik gebruik ook Acronis true image 9.

Ik had nog geen probleem ontdekt. Ik maak de image dan ook gewoon onder een draaiend windows. Waarom maak je een image met de startup cd? Wat is je Acronis versie?

Ik las op de HP/Compaq site dat als je de vista upgrade bezorgt krijgt er een hp tool bij zit die eerst je bios versie controleerd en deze zonodig eerst upgrade voor de vista installatie. Ik heb al wel bericht van Moduslink dat mijn vista versie verzonden zou zijn. Ik hou de brievenbus goed in de gaten.

Wat heeft je de geheugenupgrade gekost en kon je de oude ddr nog verkopen?

Ik heb nu van mijn i386 map wel een set XP MCE installatie schijven gecreeerd daar ben ik wel content mee. Ik heb hem in vmware geinstallerd en dat lijkt perfect te gaan maar ik durf hem in vmware niet zo goed te activeren omdat je dan in principe 2x dezelfde versie gebruikt.

Als er nog meer reakties komen ga ik een server zoeken voor wat afbeeldingen voor de start post.

De infrarood die op de laptop zit is die alleen voor een afstandsbediening en is het geen irda?

• Obi Wan Kinobi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:19

Obi Wan Kinobi

May The Force Be With You

ik heb net de v6221eu gekocht.
maar vista vertraagde het lappie wel enorm naar mijn idee.
dus ik heb er net weer windows xp op geinstalleerd, maar daar zijn de drivers erg moeilijk te vinden.

desalniettemin ben ik er wel ingeslaagd hem af te installeren, op de acpi driver na.

heeft iemand daar een passende driver van gevonden?

Who the fuck is General Failure? And why is he reading my harddisk?

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-12 19:46
Klinken de speakers van deze laptop een beetje? Ik kan er 2e hands aan komen en vroeg mij dus af of het een beetje goed klinkt want bij mijn Asus laptop klinkt het van dichtbij best wel slecht en van veraf best goed en bij mijn HP klinkt het een beetje zacht.

• sheriff
Gymaroe schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:54:
Ik gebruik ook Acronis true image 9.

Ik had nog geen probleem ontdekt. Ik maak de image dan ook gewoon onder een draaiend windows. Waarom maak je een image met de startup cd? Wat is je Acronis versie?

Wat heeft je de geheugenupgrade gekost en kon je de oude ddr nog verkopen?
De infrarood die op de laptop zit is die alleen voor een afstandsbediening en is het geen irda?
Ik gebruik soms versie 9 en soms 10, net welke cd ik als eerste gevonden heb en draai hem alleen vanaf de cd die ik ooit aangemaakt heb, installeren heb ik eenmalig gedaan (in een VM) om de iso voor de cd te maken.

Ik heb mijn oude ddr nog niet verkocht, ik heb dat nog niet te koop gezet.

Van de infrarood heb ik eigenlijk helemaal nog niets gezien, normaal heb je dan volgens mijn andere laptop een optie "Draadloze verbinding" in het configuratiescherm en daaronder kun je onder hardware de infrarood adapter zien, maar hier dus niet.

• sheriff
Obi Wan Kinobi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:15:
dus ik heb er net weer windows xp op geinstalleerd, maar daar zijn de drivers erg moeilijk te vinden.

desalniettemin ben ik er wel ingeslaagd hem af te installeren, op de acpi driver na.

Als je vooraf even een backup image maakt zou je natuurlijk gewoon die van de V6137EU kunnen proberen, vermoedelijk zit er veel gelijk in. De Bios upgrade is zo te zien hetzelfde alsmede de hardware m.u.v. de processor dan.

Was er op de notebook niet een map op de c:\schijf (volgens mij swsetup of zoiets) waarin alle drivers ongeinstalleerd staan (stonden) mogelijk kun je die nog met system restore of zoiets terugkrijgen.

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10 22:17
Ik ben zelf ook in het bezit van deze geinige laptop en heb gisteren de Vista Upgrade binnen gehad, en deze s'avonds erop gezet.

Ik heb eerst alles van de schijf gewist (ik hou wel van een uitdaging) met de Ultimate Boot Disk.
Daarna Vista geinstaleerd zonder key, en daarna in de geinstaleerde vista de upgrade gedaan met key (dit laatste duurt erg lang, helaas).
De disk die je van HP erbij krijgt (geen compaq dus) die liep hier de eerste keer vast, dus een relaxte installatie was het niet helemaal.
Natuurlijk dingen niet meegeinstaleerd zoals die norton zooi, ik heb daarvoor Avast in de plaats.

Ben nu een beetje services aan het uitschakelen, en had wel wat problemen om het wireless goed aan de praat te krijgen.
Accu verbruik ligt voor mijn gevoel iets hoger, maar dat zal ook mee te maken hebben dat ik nu natuurlijk alles aan het uitproberen ben.

Draait nu vrij aardig, en ik wil me een beetje verdiepen in het Vista gedeelte, als het me niet bevalt kan ik altijd nog terug gaan naar XP.

Voor de "Clean Vista Upgrade & Vista upgrade Schoon" google even, omdat ik er zelf niet helemaal zeker van ben of hiervan directe links erop gezet mag worden, en dit ook een beetje grijs gebied is (al heb je alles legaal)

Dit is mijn bescheiden verhaaltje over het Upgraden van deze laptop naar Vista.

• Gymaroe
Ook ik heb de Vista upgrade binnen.

Het zijn dus 2 dvd's
* HP migratie dvd (Let Op met BIOS upgrade),
* Vista Express Upgrade DVD + licentie sticker.

Ook ik heb een "Schone" installatie van Vista gedaan. Werkwijze:
* Eerst BIOS upgrade gedaan naar versie F.28,
* Boot vanaf vista dvd zonder key / zonder online registratie / juiste versie kiezen!,
* Direct weer installatie gestart vanuit draaiend vista! Nu met key op zelfde partitie etc...,
* Daarna laatste drivers van hp support gebruikt,
* Daarna Vista Prestatie index opnieuw gedraaid en alles werkt prima (Zodat glass en Aero gaan draaien),
(Na installatie 2x video driver reset gehad. Maar na herstart nu al 2 dagen top!)
Geen problemen met draadloos internet.

Daarna Windows update gedaan:
* Er kwamen bij mij via windows update 5 updates binnen oa. voor Nvidia chipset/conexant geluid..

Wel volgende vragen:
* Bij het geluid harder/zachter zetten heb ik geen indicatie balk meer op het scherm?
* Ik kan de vista fax software nog niet vinden. Zit die in deze versie?

Kan iemand ook een verslag geven van een installatie met de bijbehorende HP DVD.

[ Voor 6% gewijzigd door Gymaroe op 31-03-2007 11:56 ]

• Gymaroe
Zou er nog verschil zijn in deze laptop met de vista prestatie index?

Mijn Index:

Basisscore: 3,0
Processor: 4,6
Geheugen (RAM): 3,9 (standaar 1 gb geheugen)
Grafisch: 3,2 (Driver versie 7.15.10.9815)
Grafische weergave voor spellen: 3,0
Primaire vaste schijf: 4,3

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-12 11:13

Yuco

Womanizer!

Ik krijg het gewoon niet voor elkaar een Euro teken te typen met deze laptop. Ik ben gewent om alt ingedrukt te houden en dan 0, 1, 2, 8 in te toetsen. Dit werkt niet op deze laptop. Kan iemand me helpen?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rechteralt+5?

• Gymaroe
Het € teken staat zelfs op de cijfer 5 toets afgebeeld!

Dus de rechter [alt gr] + 5 tegelijk indrukken

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-12 17:50

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat voor cijfers scoort deze laptop in 3dmark (dan kan ik zien of ik hem aan kan raden aan mijn zwager voor het spelen van WoW (command and conquer 3 zal wel wat lastiger worden).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Gymaroe
Misschien heb je hier iets aan.

In deze laptop zit de Nvidia GeForce Go 6150. Van deze videokaart staan wel tests op internet.
Hier bijvoorbeeld.

http://www.notebookcheck....-Go-6100-6150.2201.0.html

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-12 00:16
KamiKaaze schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:28:De disk die je van HP erbij krijgt (geen compaq dus) die liep hier de eerste keer vast, dus een relaxte installatie was het niet helemaal.
Deze liep bij mij inderdaad ook vast, ik heb de installatie alsnog doorgezet, en achteraf nogmaals de driver DVD gebruikt om de resterende drivers te installeren. Het probleem ligt volgens mij vij de nVidia 6150 drivers, heb deze maar zelf gedownload en erop gezet.

Gebruik deze notebook nu iets van 2 maanden, en sinds een paar weken draait hij op Vista (Express Upgrade). Onder XP is hij inderdaad sneller, maar Vista trekt hij best aardig.

Verder ben ik zeer tevreden over de prijs kwaliteit verhouding, lekker scherm, aardig geluid. Brander werkt naar behoren, en het WiFi werkt bij mij altijd, geen gedoe 8)

Alleen over het videogedeelte ben ik niet te spreken, ook al zet je shared op 128MB, er is geen spel op te spelen. :'(

Daarnaast weet ik nooit goed welke drivers ik nu moet downloaden van nVidia.com, ik snap er helemaal niets meer van op de site, wat zijn nu de juiste voor de notebook?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Drivers moet ja van www.laptopvideo2go.com halen en niet de modded inf gebruiken. Vista loopt zeker wel prima lijkt me, echter is 2GB een genot kan ik vertellen. Spellen spelen, tsja dan moet je geen 6150 nemen..

• Gymaroe
GremliN-Online schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:03:
Drivers moet ja van www.laptopvideo2go.com halen en niet de modded inf gebruiken.
Mijn ervaring is anders:
Ik heb ook de drivers daar gedownload. Eerst zonder de modded .inf geprobeerd. Echter als ik de setup.exe van de driver gebruik krijg ik dat er geen compatible chip is gevonden. En de de versie van guru kreeg ik zelfs dat Nvidia setup geen vista heeft aangetroffen en dat de drivers alleen voor vista zijn.

Modded .inf gedownload en de bestaande overschreven. Daarna setup.exe Nvidia driver en hij installeerde prima inclusief een werkend control panel. Ik had met de drivers van hp geen volledig control panel.

Mijn games prestatie index is ook met de nieuwe drivers nog 3.0 (maar ik speel dan ook geen games)

Een probleempje dat ik moest oplossen voor een snelle en snel active wlan verbinding met mijn asus wl500g router was het uitschakelen van het ip6 netwerk protocol. Maar ik geloof dat mijn router dat met standaard firmware ook niet ondersteund.

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Op Ibood zijn er nu 1GB reepjes in de aanbieding. Hierdoor kun je deze laptop voor relatief weinig geld voorzien van 2GB, wat natuurlijk lekker is helemaal als je Vista (met je upgrade cd) erop zet.

• Gymaroe
Gelukkig heb ik een abo op de ibood nieuwsbrief. Heb nu voor € 57,- 2GB geheugen. En een groot probleem :) 2x 512 MB over. Moet ik daar maar een laptop bij zoeken.... ibood?

Verwijderd

Obi Wan Kinobi schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:15:

Dan ben je al verder dan ik.
Heb ook XP geinstalleerd op m'n v6221EU, omdat Vista zo ...traag is.
Maar voorlopig heb ik nog geen netwerkkaart driver en geen geluid.
Mag ik vragen welke drivers je daarvoor gebruikt hebt?
Vast bedankt!

• Gymaroe
@martijnbak
Geluid:
Denk aan het Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio

Netwerk:
NVIDIA nForce Chipset-driver en netwerkcontroller

http://h10025.www1.hp.com...l&product=3263094&lang=nl

@Obi
Dat probleem met de acpi driver heb ik ook. En ook samen met hp niet kunnen oplossen. Als ik mijn herstelpartitie terug zet met XP MCE dan heb ik dat probleem niet.
En ik had het volgende gedaan
i386 map met bootimage op cd gebrand en van iemand de 2e MCE schijf geleend. Dan installeerd alles perfect behalve dus die acpi driver. Kan ik die driver er nu niet uitpeuteren?

• Gymaroe
De missende ACPI driver is waarschijnlijk hp quick launch. Ik had dit probleem ook onder windows vista. Door de installatie van hp quicklaunch verdween het onbekende apparaat.

Verwijderd

sorry dat ik dit topic nog even omhoog schop.

Ik heb ook een laptop met een geforce 6150. Een medion (Aldi juist ja)
Wat mij opvalt is dat de prestatieindex voor het 3d gebeuren door Vista bij mij 2,4 is. Bij de Compaq is dat 3,0!
Beetje vreemd met dezelfde onboard videokaart...
Heeft iemand een verklaring hiervoor?

• Gymaroe
Ik heb niet echt een verklaring.

* Ik krijg verschillende vista prestatie indexen voor video met verschillende nvidia drivers,
* Standaard stond in mijn bios de toewijzing van 64mb geheugen ingesteld. Deze heb ik gewijzigd in 128 mb. Zou dit met de medion ook moeten?

Laat maar horen.

Verwijderd

Nog weer even een schopje aangezien deze laptop nu voor een wel erg nette prijs in de aanbieding is bij kruidvat (549€)..

Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop? Verhoudt deze zich een beetje tegenover de andere laptops die momenteel voor dergelijke prijzen te koop zijn?

Wat me vooral interesseert is hoe lang deze met de Accu doet, en of hij een beetje in staat is programma's als photoshop, en wiskundige programma's (matlab) te runnen..
Verder, is ie een beetje handig qua formaat en gewicht? Makkelijk mee te nemen ed? Hoe zit het met het geluidsnivo van de fans ed?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 17:18 ]

• Gymaroe
Dit Toppic is geopend na de (nu dus) vorige aanbieding van deze laptop bij kruidvat.
Mijn mening: € 549,- is een absuluut koopje voor de laptop.

Eerst een paar mogelijke nadelen:
* De deksel (lcd) van de laptop heeft geen vergrendeling als deze is dichtgeklapt
* Geheugenbankjes zijn standaard bezet. Dus duurdere upgrade (ik heb 2 GB)
* Maar 3 USB poorten
* Geen ingebouwde Bluetooth
* Glimmende lak, vlekkerig (je krijgt er doekjes bij :)
* glanzend scherm
* na een half jaar gaat mijn accu denk ik zo'n 2 uur mee onder vista zonder het scherm te dimmen.

Plus:
* Mooi helder scherm
* Goede speakers
* Mooie lak
* Redelijk krachtig, prima voor vista met aero
* Ik gebruik Corel Paintshop pro 11 en dat gaat prima
* Laptop is licht maar geen sluiting op de deksel
* Ik had een medion laptop deze is absoluut veel stiller ook als de fans vol aan gaan, maar met de fans vol aan is het wel hoorbaar maar zeker niet storend.
* Goede online chat-helpdesk
* Goede ondersteuningssite van HP

En ik vond het voor € 699 al een koopje.

Verwijderd

Tnx Gymaroe, dat is nog eens nuttige info..

Van de nadelen die je noemt vind ik eigenlijk alleen de dekselvergrendeling een echt bezwaar.. En daar valt denk ik nog prima omheen te werken.. (wel een beetje raar trouwens dat dit er niet op zit)

Geheugenuitbreiding zou inderdaad in de toekomst nog een bezwaar kunnen worden, maar wie weet is het dan toch al interessanter een compleet nieuw type te kopen..

Als ik je er zo over hoor lijkt dit me de ideale laptop voor mijn gebruik.. Voor een erg mooie prijs een goed presterende laptop met maar weinig zwaar wegende nadelen.. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen, maar grote kans dat dit hem dan gaat worden :)

-edit- en toen was ie volgens de kruidvat site al uitverkocht :( :(
Zucht! Wordt maar weer op zoek naar een alternatief dan als bellen en smeken niets oplevert :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2007 03:06 ]

Verwijderd

hoi,

We hebben deze laptop nu 2 jaar en hij bevalt prima. Ondertussen heeft mijn zoon hem in gebruik. Ideaal voor studie en lichtere spellen. en daar zit nu het probleem. Hij gaat steeds zwaardere spellen spelen en dat ga je merken, daar komt ie aan te kort.
Ik vraag me af of de videokaart te vervangen is en zo ja wat is jullie advies? Is het dan ook raadzaam om het intern geheugen te upgraden?

Vast bedankt

tdv

• Gymaroe
Verwijderd schreef op zondag 28 december 2008 @ 22:16:Ik vraag me af of de videokaart te vervangen is en zo ja wat is jullie advies? Is het dan ook raadzaam om het intern geheugen te upgraden?
De videokaart in dit model laptop is vermoedelijk geintegreerd in de chipset en vaak niet rendabel te vervangen.

Het plaatsen van meer geheugen is natuurlijk nooit weg. Windows Vista bijv. kan wel 2Gig gebruiken. Ik heb zelf 3 Gig. Een grotere snellere Harde schijf kan ook nog maar leveren allebij niet echt een bijdrage aan betere Game 3D prestaties.

Dat wordt dus:
Game console of,
Game PC,
Of "Game" Laptop met snelle videokaart met eigen geheugen (Beslist geen laptop van € 399,- / € 499,-)

• Gymaroe
Windows 7 (Ultimate / SurfSpot)

Op deze laptop laat zich Windows 7 prima installeren.

Aandachtspunten zijn:
  • Installeer de video driver van de hp site en niet de versie van windows update. De laatste zorgt er voor dat bij elke UAC melding het scherm 10 sec op zwart springt.
  • Installeer de chipset drivers van de hp site. (of nieuwere, laat het weten!)
  • "XP mode" werkt niet optimaal omdat de processor geen ondersteung heeft.
  • Er blijft een onbekend ACPI apparaat over in apparaat beheer?

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Is het aan te raden Windows 32bit of 64 bit te instaleren?

• Gymaroe
Yuco schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:17:
Is het aan te raden Windows 32bit of 64 bit te instaleren?
Deze Laptop ondersteunt volgens mij maximaal 2 GB aan geheugen. Daarom lijkt mij de 32bits versie voldoende.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Gymaroe schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:19:
Windows 7 (Ultimate / SurfSpot)

Op deze laptop laat zich Windows 7 prima installeren.

Aandachtspunten zijn:
  • Installeer de video driver van de hp site en niet de versie van windows update. De laatste zorgt er voor dat bij elke UAC melding het scherm 10 sec op zwart springt.
  • Installeer de chipset drivers van de hp site. (of nieuwere, laat het weten!)
  • "XP mode" werkt niet optimaal omdat de processor geen ondersteung heeft.
  • Er blijft een onbekend ACPI apparaat over in apparaat beheer?
Zorg dus dat je de drivers van de nvidia site haalt, dat is imho veel beter. Daarnaast is ACPI wel weer iets van HP zelf, probeer eens wat tooltjes van HP zelf.

XP Mode zou moeten werken, of men heeft het uitgezet in de BIOS. De AMD Turion 64 X2 is namelijk voorzien van de benodigde virtualisatie implementaties. XPM werkt of werkt niet in ieder geval.

Verder zou ik juist 64-bit installeren. Wss kan de laptop gewoon 4 of zelfs 8GB aan, tenzij ze het zelf hebben beperkt, maar dat lijkt me niet. Daarbij heeft 64-bit zelfs bij minder dan 4GB nut aangezien het ook wat voordelen geeft zoals 64-bit grote registers.

• Gymaroe
GENETX schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:17:
[...]

Zorg dus dat je de drivers van de nvidia site haalt, dat is imho veel beter. Daarnaast is ACPI wel weer iets van HP zelf, probeer eens wat tooltjes van HP zelf.

XP Mode zou moeten werken, of men heeft het uitgezet in de BIOS. De AMD Turion 64 X2 is namelijk voorzien van de benodigde virtualisatie implementaties. XPM werkt of werkt niet in ieder geval.

Verder zou ik juist 64-bit installeren. Wss kan de laptop gewoon 4 of zelfs 8GB aan, tenzij ze het zelf hebben beperkt, maar dat lijkt me niet. Daarbij heeft 64-bit zelfs bij minder dan 4GB nut aangezien het ook wat voordelen geeft zoals 64-bit grote registers.
Video drivers zijn niet rechtstreeks bij nvidia te downloaden. In deze Laptop zit een GO 6150 en wordt dus ondersteund door HP, de fabrikant. Er zijn aangepaste drivers te downloaden buiten HP om maar die hebben altijd als neveneffect dat het scherm 10-15 sec op zwart springt bij een UAC melding. Maar meestal zal zelfs installatie niet lukken omdat er geen correcte video kaart wordt gevonden. Daarnaast presteert de hp driver ook beter in de vista/win7 index dan andere.
ACPI heeft waarschijnlijk te maken met de extra media toetsen of iets dergelijks.

Om de xp mode te testen heeft microsoft een tool beschikbaar:
http://www.microsoft.com/...d27e11adb2&displaylang=en
Deze test geeft bij mij aan dat de processor van deze laptop niet ondersteund wordt. In mijn nieuw bij hp gedownload bios staat nu een optie om vurtualisation aan te zetten! De tool geeft dat dan ook netjes aan.

http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=3263094
Hier staat dat het maximaal te plaatsen geheugen 2 GB is. Ik zou daarom toch voor 32-bit kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Gymaroe op 28-10-2009 19:14 ]

• Yuco

Yuco

Womanizer!

Ik ben van plan mijn 250Gb harddisk van de PS3 slim te verwisselen met de harde schijf van mijn compaq. Is dit mogelijk, waar moet ik op letten?

Voor zover ik het kan achterhalen zit er een SATA aansluiting in de Compaq. Kan ik zonder problemen een SATA II schijf (van de PS3 slim) in deze notebook stoppen?

[ Voor 37% gewijzigd door Yuco op 10-11-2009 07:37 ]

Pagina: 1