Ik heb een GeForce 5700 ultra videokaart. Mijn beelscherm is echter streperig. Verder gaat het beelscherm af en toe op zwart of krijg ik een freeze en wordt het vaag als ik scroll. Kan mijn videokaart de prullenbak in of is er nog iets aan te doen?
XBL: Warheadheadshot
Ik heb drivers inderdaad geïnstalleerd. Ik kon echter niet specifiek voor de 5700 kiezen. Alleen voor GeForce and TNT2. Is dat de bedoeling of heb ik iets verkeerd gedaan?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 10:47 ]
ja, ze hebben 1 driver voor alle videokaarten( 1 driver per versie van je OS )
heb je de stekker wel goed aangesloten ?
heb je de stekker wel goed aangesloten ?
Verwijderd
Streperig beeld en af en toe op zwart is ook zonder het installeren van de drivers niet normaal hoor.
Kun je de temperatuur van de kaart uitlezen? Het kan zijn dat deze te heet is.
Als je overklokt hebt en te ver bent gegaan kan het ook zijn dat de kaart overleden is.
Als je overklokt hebt en te ver bent gegaan kan het ook zijn dat de kaart overleden is.
In eerste instantie had ik de stekker inderdaad niet goed aangesloten. Toen kreeg ik de melding dat de kaart niet genoeg stroom kreeg en op een lager niveau werkte. Overigens had ik op dat moment geen strepen. Alleen dus een langzaam werkende kaart (schermresolutie kon ik niet hoger dan 600x800 zetten). Die melding van de stroom krijg ik nu niet meer, dus ik ga ervan uit dat dat het probleem niet (meer) is.
Heb je wel de oude drivers van je videokaart gedeinstalleerd ?
Ik denk niet dat het een temperatuurprobleem is. Ik krijg de strepen namelijk meteen. En ik weet niet eens hoe ik moet overklokken, dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me. Overigens is het wel een tweedehands kaart, en wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan weet ik niet. :-)Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:49:
Streperig beeld en af en toe op zwart is ook zonder het installeren van de drivers niet normaal hoor.
Ik kan de resolutie nu inderdaad wel hoger zetten, maar nu heb ik dus het beschreven probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:57:
zetten? dus nu wel als ik het goed begrijp?
Probleem dus opgelost?
@Remmertjuh: ik heb inderdaad de oude nog niet gedeïnstalleerd, maar dat was ook een GeForce.
Misschien is het handig als ik eerst alles deïnstalleer en opnieuw installeer?
Verwijderd
Verwijder alle Nvidia drivers en begin met een schone lei of download driver cleaner pro of zoiets als je niet zeker weet of er andere merken videokaarten in je systeem gedraaid hebben daar kun je alle merken mee opschonen.
Dat ga ik proberen. Bedankt!Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:04:
Verwijder alle Nvidia drivers en begin met een schone lei of download driver cleaner pro of zoiets als je niet zeker weet of er andere merken videokaarten in je systeem gedraaid hebben daar kun je alle merken mee opschonen.
Zal ik, als ik de drivers opnieuw heb geïnstalleerd meteen even naar kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:06:
Oh ja en denken kun je van alles in de praktijk heb je daar helaas weinig aan: meten is immers weten: je kan simpel de temp checken onder de geavanceerde instellingen van je videokaart onder het geforce menu.
heb je de extra stroomconnector aangesloten,en is je voeding sterk genoeg (300 watt merk)?
Als je kaart te weinig stroom krijgt zal hij niet of niet goed werken.
succes
succes
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Het stroomprobleem was het eerste probleem (zie ook een paar posts hierboven). Ik had het stroomstekkertje niet aangesloten. Daar kreeg ik ook een melding van. Die melding krijg ik nu niet, dus ik ga ervan uit dat dat het probleem niet is. Ik zal voor de zekerheid nog wel even kijken naar mijn voeding.wooley schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:13:
heb je de extra stroomconnector aangesloten,en is je voeding sterk genoeg (300 watt merk)?
succes
Voeding is inderdaad 300W. Geen probleem daar dus.
Merk zal ik ook even naar kijken.
Is de enige manier van firmware upgraden het downloaden van drivers van nvidia.com?
Merk zal ik ook even naar kijken.
Is de enige manier van firmware upgraden het downloaden van drivers van nvidia.com?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 11:26 ]
Verwijderd
welk merk voeding heb je 300 watt zegt totaal niets, het gaat er om dat je spanningen stabiel zijn en bij bmerk voedingen is dit vaak niet het geval
Er staat 'Avance Technologies Inc.' op de voeding. Is dat het merk, of heeft dat bedrijf meer merken? Verder zou ik namelijk niet weten waar ik moet kijken.
Verwijderd
Firware upgraden en de bios flashen zou ik als laatste middel proberen als het flashen mislukt is je kaart niet meer bruikbaar
Verwijderd
valt ook niet onder de garantie, zelfs als je dit in een pc zaak laat uitvoeren is het ten alle tijde voor je eigen risico.
Verwijderd
Avance is een oem fabrikant van onder andere pc kasten. Ik heb geen ervaring met dat merk voeding en als het de mijne was zou ik mijn voedingsmeter er aan hangen om te zien of de waarden stabiel zijn en wist dan in 1 minuut goed of niet , maar goed die heeft niet iedereen liggen helaas.
Videokaart werkt ook niet na de installatie van de drivers. Misschien toch maar die firmware upgrade. Hoe doe ik dat?Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:30:
Firware upgraden en de bios flashen zou ik als laatste middel proberen als het flashen mislukt is je kaart niet meer bruikbaar
Temperatuur kon ik overigens niet vinden.
RMB op het bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad Geforce 5700 o.i.d., aan de linkerkant tabblad temperature settings.Temperatuur kon ik overigens niet vinden.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Al gevonden: 27 graden.Jakkus schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:43:
[...]
RMB op het bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad Geforce 5700 o.i.d., aan de linkerkant tabblad temperature settings.
Dan misschien toch maar een firmware upgrade?
Misschien heb je thuis nog een andere pc met AGP, dan zou je kunnen checken of hij het daarin wel goed doet...
Edit: AGP is het slot op je moederbord waar je de kaart indoet. Niet alle moederborden hebben zo'n slot, veel pc's gebruiken tegenworodig PCI-express, en voor AGP er was gebruikte men PCI of zelfs nog ISA.
Edit: AGP is het slot op je moederbord waar je de kaart indoet. Niet alle moederborden hebben zo'n slot, veel pc's gebruiken tegenworodig PCI-express, en voor AGP er was gebruikte men PCI of zelfs nog ISA.
[ Voor 48% gewijzigd door Jakkus op 17-03-2007 11:52 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Wat is AGP?Jakkus schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:46:
Misschien heb je thuis nog een andere pc met AGP, dan zou je kunnen checken of hij het daarin wel goed doet...
Mijn collega's hadden het overigens al over een firmware upgrade. Ze zeiden namelijk al dat de videokaart waarschijnlijk niet helemaal zou werken (de kaart komt van een andere collega).
Garantie e.d. maak ik me niet zo druk om, mijn collega had de kaart over, dus ik heb niets te verliezen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad ooit, met dezelfde kaart. Nooit op kunnen lossen. Kaart in een andere PC en 't ding werkte prima. Maar weg gegeven aan een vriend dus.
Ter vervanging een X800XL, die werkt prima, dus stroomprobleem kan het niet echt geweest zijn. Ik gok dat het aan het moederbord lag, want die is gelijktijdig met de X800XL gekocht (evenals nieuwe proc, maar die zal niet zoveel invloed hebben op "strepen op het beeld").
Ter vervanging een X800XL, die werkt prima, dus stroomprobleem kan het niet echt geweest zijn. Ik gok dat het aan het moederbord lag, want die is gelijktijdig met de X800XL gekocht (evenals nieuwe proc, maar die zal niet zoveel invloed hebben op "strepen op het beeld").
Dan zal ik inderdaad eens een andere PC proberen.Plague schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:50:
Ik heb hetzelfde probleem gehad ooit, met dezelfde kaart. Nooit op kunnen lossen. Kaart in een andere PC en 't ding werkte prima. Maar weg gegeven aan een vriend dus.
Helaas. Die heb ik niet. En mijn andere PC heb ik uitgeleend, dus dat werkt ook niet.Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:51:
probeer een andere voeding als je die hebt
Toch maar de firmware upgrade (en bios flash?). Hoe gaat dat in zijn werk en wat zijn de risico's?
Zodra mijn HIS X1950 binnen komt heb ik anders nog wel een prima werkende MSI GeForce FX5700 Ultra AGP voor je
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik was te voorbarig. De strepen zijn terug.tazzman schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:46:
Zodra mijn HIS X1950 binnen komt heb ik anders nog wel een prima werkende MSI GeForce FX5700 Ultra AGP voor je
Ik zou ook gewoon een nieuwe kaart kunnen kopen (of die van jou dus), maar eigenlijk wil ik gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. :-)
Toch maar even een firmware upgrade en/of bios flash.
Ik heb een beschrijving gevonden voor de bios flash, maar eigenlijk heb ik er geen verstand van. Wat is een firmware upgrade en wat is een bios flash?
Wat dat betreft.. erhm ik heb geen idee wat een FX5700 Ultra nog moet opbrengen vandaag de dag.. kaart komt uit 2003.. dus roep maar watVerwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:52:
[...]
Ik was te voorbarig. De strepen zijn terug.
Ik zou ook gewoon een nieuwe kaart kunnen kopen (of die van jou dus), maar eigenlijk wil ik gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. :-)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik heb ook absoluut geen idee. Ik denk er nog even over na.tazzman schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:36:
[...]
Wat dat betreft.. erhm ik heb geen idee wat een FX5700 Ultra nog moet opbrengen vandaag de dag.. kaart komt uit 2003.. dus roep maar wat
Gisteren deed mijn kaart het gewoon (meer dan een uur). Nu geeft hij weer meteen problemen. Vreemd.
Pagina: 1