Toon posts:

Niet werkende geforce 5700 ultra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een GeForce 5700 ultra videokaart. Mijn beelscherm is echter streperig. Verder gaat het beelscherm af en toe op zwart of krijg ik een freeze en wordt het vaag als ik scroll. Kan mijn videokaart de prullenbak in of is er nog iets aan te doen?

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

heb je je drivers wel geinstalleerd ?

zoniet, download ze @ www.nvidia.com

XBL: Warheadheadshot

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drivers inderdaad geïnstalleerd. Ik kon echter niet specifiek voor de 5700 kiezen. Alleen voor GeForce and TNT2. Is dat de bedoeling of heb ik iets verkeerd gedaan?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 10:47 ]

• Remmertjuh

Remmertjuh

ja, ze hebben 1 driver voor alle videokaarten( 1 driver per versie van je OS )

heb je de stekker wel goed aangesloten ?

Verwijderd

Streperig beeld en af en toe op zwart is ook zonder het installeren van de drivers niet normaal hoor.

Kun je de temperatuur van de kaart uitlezen? Het kan zijn dat deze te heet is.

Als je overklokt hebt en te ver bent gegaan kan het ook zijn dat de kaart overleden is.

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie had ik de stekker inderdaad niet goed aangesloten. Toen kreeg ik de melding dat de kaart niet genoeg stroom kreeg en op een lager niveau werkte. Overigens had ik op dat moment geen strepen. Alleen dus een langzaam werkende kaart (schermresolutie kon ik niet hoger dan 600x800 zetten). Die melding van de stroom krijg ik nu niet meer, dus ik ga ervan uit dat dat het probleem niet (meer) is.

Verwijderd

Dan heb je de drivers niet juist geinstalleerd

• Remmertjuh

Remmertjuh

Heb je wel de oude drivers van je videokaart gedeinstalleerd ?

Verwijderd

zetten? dus nu wel als ik het goed begrijp?
Probleem dus opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:49:
Streperig beeld en af en toe op zwart is ook zonder het installeren van de drivers niet normaal hoor.

Kun je de temperatuur van de kaart uitlezen? Het kan zijn dat deze te heet is.

Als je overklokt hebt en te ver bent gegaan kan het ook zijn dat de kaart overleden is.
Ik denk niet dat het een temperatuurprobleem is. Ik krijg de strepen namelijk meteen. En ik weet niet eens hoe ik moet overklokken, dus dat kan het probleem ook niet zijn lijkt me. Overigens is het wel een tweedehands kaart, en wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan weet ik niet. :-)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 10:57:
zetten? dus nu wel als ik het goed begrijp?
Probleem dus opgelost?
Ik kan de resolutie nu inderdaad wel hoger zetten, maar nu heb ik dus het beschreven probleem.

@Remmertjuh: ik heb inderdaad de oude nog niet gedeïnstalleerd, maar dat was ook een GeForce.

Misschien is het handig als ik eerst alles deïnstalleer en opnieuw installeer?

Verwijderd

Verwijder alle Nvidia drivers en begin met een schone lei of download driver cleaner pro of zoiets als je niet zeker weet of er andere merken videokaarten in je systeem gedraaid hebben daar kun je alle merken mee opschonen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:04:
Verwijder alle Nvidia drivers en begin met een schone lei of download driver cleaner pro of zoiets als je niet zeker weet of er andere merken videokaarten in je systeem gedraaid hebben daar kun je alle merken mee opschonen.
Dat ga ik proberen. Bedankt!

Verwijderd

Oh ja en denken kun je van alles in de praktijk heb je daar helaas weinig aan: meten is immers weten: je kan simpel de temp checken onder de geavanceerde instellingen van je videokaart onder het geforce menu.

Verwijderd

Welkom

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:06:
Oh ja en denken kun je van alles in de praktijk heb je daar helaas weinig aan: meten is immers weten: je kan simpel de temp checken onder de geavanceerde instellingen van je videokaart onder het geforce menu.
Zal ik, als ik de drivers opnieuw heb geïnstalleerd meteen even naar kijken.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 19:11
heb je de extra stroomconnector aangesloten,en is je voeding sterk genoeg (300 watt merk)?
Als je kaart te weinig stroom krijgt zal hij niet of niet goed werken.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

Verwijderd

ook daar geld weer : meten is weten maar zeker iets om altijd op te letten

Verwijderd

Topicstarter
wooley schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:13:
heb je de extra stroomconnector aangesloten,en is je voeding sterk genoeg (300 watt merk)?
Als je kaart te weinig stroom krijgt zal hij niet of niet goed werken.
succes
Het stroomprobleem was het eerste probleem (zie ook een paar posts hierboven). Ik had het stroomstekkertje niet aangesloten. Daar kreeg ik ook een melding van. Die melding krijg ik nu niet, dus ik ga ervan uit dat dat het probleem niet is. Ik zal voor de zekerheid nog wel even kijken naar mijn voeding.

Verwijderd

kijk gelijk naar het merk van je voeding en de temp van je kaart

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is inderdaad 300W. Geen probleem daar dus.

Merk zal ik ook even naar kijken.

Is de enige manier van firmware upgraden het downloaden van drivers van nvidia.com?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 11:26 ]

Verwijderd

welk merk voeding heb je 300 watt zegt totaal niets, het gaat er om dat je spanningen stabiel zijn en bij bmerk voedingen is dit vaak niet het geval

Verwijderd

Topicstarter
Er staat 'Avance Technologies Inc.' op de voeding. Is dat het merk, of heeft dat bedrijf meer merken? Verder zou ik namelijk niet weten waar ik moet kijken.

Verwijderd

Firware upgraden en de bios flashen zou ik als laatste middel proberen als het flashen mislukt is je kaart niet meer bruikbaar

Verwijderd

valt ook niet onder de garantie, zelfs als je dit in een pc zaak laat uitvoeren is het ten alle tijde voor je eigen risico.

Verwijderd

Avance is een oem fabrikant van onder andere pc kasten. Ik heb geen ervaring met dat merk voeding en als het de mijne was zou ik mijn voedingsmeter er aan hangen om te zien of de waarden stabiel zijn en wist dan in 1 minuut goed of niet , maar goed die heeft niet iedereen liggen helaas.

Verwijderd

welke temperatur heeft de gpu van je videokaart want je zou daar naar kijken maar je hebt niks gemeld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:30:
Firware upgraden en de bios flashen zou ik als laatste middel proberen als het flashen mislukt is je kaart niet meer bruikbaar
Videokaart werkt ook niet na de installatie van de drivers. Misschien toch maar die firmware upgrade. Hoe doe ik dat?

Temperatuur kon ik overigens niet vinden.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:24
Temperatuur kon ik overigens niet vinden.
RMB op het bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad Geforce 5700 o.i.d., aan de linkerkant tabblad temperature settings.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Jakkus schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:43:
[...]

RMB op het bureaublad, eigenschappen, tabblad instellingen, geavanceerd, tabblad Geforce 5700 o.i.d., aan de linkerkant tabblad temperature settings.
Al gevonden: 27 graden.

Dan misschien toch maar een firmware upgrade?

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:24
Misschien heb je thuis nog een andere pc met AGP, dan zou je kunnen checken of hij het daarin wel goed doet...

Edit: AGP is het slot op je moederbord waar je de kaart indoet. Niet alle moederborden hebben zo'n slot, veel pc's gebruiken tegenworodig PCI-express, en voor AGP er was gebruikte men PCI of zelfs nog ISA.

[ Voor 48% gewijzigd door Jakkus op 17-03-2007 11:52 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

Topicstarter
Jakkus schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:46:
Misschien heb je thuis nog een andere pc met AGP, dan zou je kunnen checken of hij het daarin wel goed doet...
Wat is AGP?

Mijn collega's hadden het overigens al over een firmware upgrade. Ze zeiden namelijk al dat de videokaart waarschijnlijk niet helemaal zou werken (de kaart komt van een andere collega).

Garantie e.d. maak ik me niet zo druk om, mijn collega had de kaart over, dus ik heb niets te verliezen.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad ooit, met dezelfde kaart. Nooit op kunnen lossen. Kaart in een andere PC en 't ding werkte prima. Maar weg gegeven aan een vriend dus.

Ter vervanging een X800XL, die werkt prima, dus stroomprobleem kan het niet echt geweest zijn. Ik gok dat het aan het moederbord lag, want die is gelijktijdig met de X800XL gekocht (evenals nieuwe proc, maar die zal niet zoveel invloed hebben op "strepen op het beeld").

Verwijderd

Topicstarter
Plague schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:50:
Ik heb hetzelfde probleem gehad ooit, met dezelfde kaart. Nooit op kunnen lossen. Kaart in een andere PC en 't ding werkte prima. Maar weg gegeven aan een vriend dus.

Ter vervanging een X800XL, die werkt prima, dus stroomprobleem kan het niet echt geweest zijn. Ik gok dat het aan het moederbord lag, want die is gelijktijdig met de X800XL gekocht (evenals nieuwe proc, maar die zal niet zoveel invloed hebben op "strepen op het beeld").
Dan zal ik inderdaad eens een andere PC proberen.

Verwijderd

probeer een andere voeding als je die hebt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:51:
probeer een andere voeding als je die hebt
Helaas. Die heb ik niet. En mijn andere PC heb ik uitgeleend, dus dat werkt ook niet.

Toch maar de firmware upgrade (en bios flash?). Hoe gaat dat in zijn werk en wat zijn de risico's?

Verwijderd

Topicstarter
Hm... hij lijkt het nu te doen. Heel vreemd, ik heb niks nieuws gedaan. Even in de gaten houden.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Zodra mijn HIS X1950 binnen komt heb ik anders nog wel een prima werkende MSI GeForce FX5700 Ultra AGP voor je :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
tazzman schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:46:
Zodra mijn HIS X1950 binnen komt heb ik anders nog wel een prima werkende MSI GeForce FX5700 Ultra AGP voor je :)
Ik was te voorbarig. De strepen zijn terug.

Ik zou ook gewoon een nieuwe kaart kunnen kopen (of die van jou dus), maar eigenlijk wil ik gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. :-)

Toch maar even een firmware upgrade en/of bios flash.

Ik heb een beschrijving gevonden voor de bios flash, maar eigenlijk heb ik er geen verstand van. Wat is een firmware upgrade en wat is een bios flash?

Verwijderd

Topicstarter
Hm.... bestanden autoexec.bat en config.sys maken, daar heb ik weinig kaas van gegeten. Ik weet dus niet of dat wel handig is.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:52:
[...]

Ik was te voorbarig. De strepen zijn terug.

Ik zou ook gewoon een nieuwe kaart kunnen kopen (of die van jou dus), maar eigenlijk wil ik gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. :-)
Wat dat betreft.. erhm ik heb geen idee wat een FX5700 Ultra nog moet opbrengen vandaag de dag.. kaart komt uit 2003.. dus roep maar wat :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
tazzman schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:36:
[...]

Wat dat betreft.. erhm ik heb geen idee wat een FX5700 Ultra nog moet opbrengen vandaag de dag.. kaart komt uit 2003.. dus roep maar wat :)
Ik heb ook absoluut geen idee. Ik denk er nog even over na.

Gisteren deed mijn kaart het gewoon (meer dan een uur). Nu geeft hij weer meteen problemen. Vreemd.
Pagina: 1