Toon posts:

[SBS2003] Mailen naar zelfde domein buiten organisatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik altijd de search maar hier kon ik geen antwoord op vinden.
Ik heb een situatie geschets wat mijn probleem is.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.rietman/schets.jpg
Ik wil vanuit de exchange omgeving vanaf het lokale netwerk een mail sturen naar een pc op een compleet andere lokatie. Deze heeft dezelfde domeinnaam. De mail op de exchangeserver worden via pop boxen binnen gehaald. Als ik dan het mailadres selecteer van de pc op lokatie dan kent de exchangeserver het mailadres niet binnen de organisatie.

Ik kan dus niet het MX-record veranderen omdat ze niet willen dat de huidige mailserver bij de provider weg wordt gehaald in verband met een franchiseonderneming.

Is dit mogelijk?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in je recipient policy aangeven dat je 'This Exchange Organization is responsible for all mail delivery to this address' uit staat :)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Moet dit bij @domein.local of bij @domein.nl want bij @domein.nl (primary smtp) is het niet te configureren.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nee je bent altijd verantwoordelijk voor je primaire domain.
Workaround: Een extra domein in de policy toevoegen, deze het primaire maken en toepassen. Vervolgens vinkje uit, toepassen en domein weer default maken. Dan extra domein weer verwijderen...
Wel even zorgen dat je nee klikt bij de tussentijdse vragen om alle recipients te updaten tenzij je wil dat al je e-mailaliassen opnieuw gegenereerd worden...
Wat je ook kan doen is het domain.local wat je lokaal gebruikt als enige in de default policy instellen en zelf een aparte policy maakt voor het betreffende domein waarin het vinkje standaard uit kan :)

En het vinkje moet natuurlijk uit bij het domein waarvan mail die lokaal niet afgeleverd kan worden doorgestuurd moet worden naar internet. Het zal wel niet de .local zijn...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters