[vragen/ervaringen] USB Sound Blaster Connect

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
omdat de interne geluidskaart van mijn HP Pavilion dv9085ea niet geschikt is voor het opnemen van externe audiobronnen, ben ik op zoek naar een externe geluidskaart. in eerste instantie viel mijn oog op de X-Fi maar daar moet je nog eens een aparte adapter voor hebben om externe bronnen aan te kunnen sluiten.

ik kwam het volgende apparaatje tegen:
http://nl.europe.creative...ategory=207&product=15911

de USB Sound Blaster Connect
* Weergave: 16-bit digitaal-naar-analoogconversie met samplingfrequenties tot 48 kHz.
* Muziekopname: 16-bit digitaal-naar-analoogconversie met samplingfrequenties tot 48 kHz.
* SPDIF (Sony/Philips Digital Interface) optische uitgang.
* Ingangen: optische ingang, lijningang & microfooningang.
* Analoge uitgangen: Composite (RCA) voor links/rechts.
* Digitale uitgangen: optische uitgang
* Regelaars: Schakelaar voor digitale/analoge uitvoer, mastervolume.
ik weet vrijwel zeker dat dit allemaal prima is voor mij, maar ik had toch nog een aantal vragen.

1) heeft iemand voor mij een PDF-handleiding in NL? deze kan ik niet op de site vinden simpelweg omdat die niet op de site staat. ik wil gewoon even zeker weten of dit apparaat alles doet wat ik ermee zou willen doen.
2) heb je nog een optionele adapter nodig? volgens de site wordt er geen adapter bijgeleverd en de X-Fi heeft namelijk wel een adapter nodig voor het aansluiten van externe audiobronnen (staat in hun handleiding)

een aantal gebruikerservaringen zou ook wel prettig zijn

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32
Al een oud topic, maar het gaat om de SB connect :) (waarover overigens zeer weinig info te vinden is).

Om de SP maar even aan te vullen:

Diverupdate: meuk: Creative Sound Blaster USB-serie 1.01.0001

Pricewatch: pricewatch: Creative Sound Blaster Connect (USB)

Een reviewtje: http://www.computertotaal...98/contentid=85955/page=2

"De Sound Blaster Connect van Creative moet volgens de makers dienen als brug tussen een stereosysteem en de computer. De Connect is een tweekanaals-geluidskaart, waarmee u zowel van analoge als digitale bronnen kunt opnemen. Zoals bij alle Creative-producten wordt er veel eigen software meegeleverd, waaronder specifieke opnamesoftware.

Na het aansluiten wordt het snel duidelijk dat de Connect familie is van de Sound Blaster 5.1, het geluid is vergelijkbaar. De optische digitale uitgang levert ten opzichte van de Soundblaster 5.1 amper verschil in geluidskwaliteit. Wanneer u surround-weergave niet belangrijk vindt, dan is de Sound Blaster Connect een prima tweekanaals-geluidskaart voor het verhogen van de muzikale kwaliteit van uw notebook".

[ Voor 46% gewijzigd door dirkjesdirk op 10-06-2008 23:17 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:32
Dan nu mijn vraag:

De SB connect is een simpele vrij recht-toe-recht-aan stereo geluidkaart. Ik heb een oude laptop (toshiba protege 7140, pIII 500 mhz), die ik als muziekstreamer, stereo wil inzetten. Gewoon stereo, meer niet.

De laptop heeft een interne geluidskaart (ESS 16nogwat ofzo). Ik vraag me af of deze SB connect van een euro of 40-50 een beetje acceptabele geluidskwaliteit levert, of dat het verschil met de interne ESS kaart groot of juist nauwelijks hoorbaar is als ik het geheel koppel aan de wat duurdere 2.1 speakerset (logitech Z-2300 bijvoorbeeld).

Reacties - en eventuele ervaringen! - met deze geluidskaart zijn meer dan welkom :)

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...