Toon posts:

[hifi]Probleem met Coaxial output/input.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een ruime week een Sony STR-DG500, 6.1kanaals versterker staan, en maak gebruik van Coaxial input vanaf de DVD speler. Het model DVD speler is een Sony DVP-NS330. Als audioverbinding maak ik gebruik van de Coaxial output van de DVD speler, en de versterker herkent het Coax input ook / Formaat (PCM 48). Nu is mijn probleem dat het stereo effect geswapt is. Op mijn left hoor ik right en op right hoor ik left :P

Nu kan ik wel m'n speakerwires gaan wijzigen, maar dat betekend dat ik in de toekomst alles express omgedraaid moet aansluiten, wat ik dus niet zie zitten ;)

So far de DVD speler laat mij niets doen met het swappen van kanaals, en noch de versterker. De speakerline-up is verder wel goed.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:56

DJ Vincento

1422055

Cd er op de kop inleggen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Grappig. Weet je zeker dat 't niet gewoon zo op de cd danwel dvd staat? Wat staat er ueberhaupt op de dvd? De meeste dvd's hebben geen PCM audio namelijk maar AC3. Downmixt je dvd speler mischien? Die versterker kan AC3 en DTS decoderen dus dat hoeft je dvd speler niet te doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou best kunnen dat de audiotrack gewoon verkeerd staat :P

Viel me ineens op dat het geluid met een andere film wel goed was. Heb verder geen decodeer-opties aanstaan met de DVD speler zelf.

Dus.. hopelijk is het gewoon waar, en waren de DVD's gewoon bout.

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:56

DJ Vincento

1422055

CyBeR schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:21:
Grappig. Weet je zeker dat 't niet gewoon zo op de cd danwel dvd staat? Wat staat er ueberhaupt op de dvd? De meeste dvd's hebben geen PCM audio namelijk maar AC3. Downmixt je dvd speler mischien? Die versterker kan AC3 en DTS decoderen dus dat hoeft je dvd speler niet te doen.
Maar hij verteld dat zijn versterker 'PCM 48' aangeeft, PCM is dus cd-audio, dus die versterker decodeerd dat wel. Maar het moet toch ergens in een sub-sub-sub etc menu in te stellen zijn denk ik?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DJ Vincento schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 21:25:
[...]

Maar hij verteld dat zijn versterker 'PCM 48' aangeeft, PCM is dus cd-audio, dus die versterker decodeerd dat wel. Maar het moet toch ergens in een sub-sub-sub etc menu in te stellen zijn denk ik?
CD audio is inderdaad PCM maar PCM 48 komt niet van een CD af :) (CD's hebben 44.1KHz 16-bit PCM, niet 48KHz).

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 17-03-2007 21:37 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1