Remote Desktop W2K3 lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gister mijn server in Amsterdam een nieuwe hdd wezen vervangen en in Windows is hij aan het rebuilden (onder windows met mijn SATA RAID (Intel) Controller) .. dit ging echt super goed....
Tijdens de rebuild ben ik maar niet bij mijn server gebleven en ging ik naar huis toe. Wat bleek nou .. ik kom thuis en ik kan niet meer op Remote Desktop.

Toen ik weg ging had ik niet log-off gedaan, maar LOCK ..... houd dat in dat niemand meer op Remote Desktop kan komen? Is er een andere manier op op mijn server te komen? Ik durf de stekker er niet uit te halen omdat ik niet weet of hij al klaar is met rebuilen.

Wat moet ik doen?

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ben je niet toevallig vergeten de poort te forwarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou de grap is dat het altijd heeft gewerkt.. het is een server die al echt lang draait, maar er moest 1 hdd worden vervangen.. 1x herstart gegeven en nieuwe schijf erin gedaan.. klaas is kees...

Nu geeft hij aan dat of maximum aantal connecties bezet is of remote desktop t niet doet..

De grap is dat de rest van het systeem wel goed doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt eraan hoe groot de schijven zijn om te rebuilden. 250GB heb ik wel eens 12 uur op gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 18:50
Ik zou de stekker er niet uitrekken. Je hebt geen mogelijkheid om even in de auto te springen richting A'dam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

duh... mstsc /cons -v <hostname>

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
..tenzij hij het inlogscherm niet ziet, dan is de /console niet de oplossing ;)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

bedankt voor alle reacties. Probleem is dat geen van alle opties werkt. Ik had al eerder dat geprobeert. Het liefst zou ik op 1 of andere manier willen opgeven dat de server moet herstarten ipv power switch off.
Als ik in Amsterdam bij de server ben moet ik alsnog de power switch handmatig gebruiken want ik heb weer zo'n server die als ik een monitor /keyboard aan sluit hij niet reageert tot je een herstart geeft :(

Ik geef m nog een dag of wat en dan ga ik wel op de harde manier te werk ;)

(maar wie weet is er een andere RESTART optie beschikbaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
probeer remote task manager..... als je ip weet kun je de rtm client (nadat je user en pass heb ingevoerd) van afstand instaleren en dan een remote logoff doen. Na een remote logoff moet je vanuit huis weer kunnen rdp-en :)

http://www.protect-me.com/rtm/

gebruik m regelmatig. is fijn programmaatje :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:57

RammY

Dát!

Misschien overbodige vraag maar doen de overige diensten op je bak het wel dan? (web/ftp/mail)....
Dan weet je iig dat ie nog loopt...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Rammy,

Alle diensten doen t .. dat is het mooie van het verhaal en het heeft altijd gewerkt vandaar.. Ik ga eens kijken of ik dat proggie aan de praat krijg voor een remote log off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Powershell schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 16:08:
..tenzij hij het inlogscherm niet ziet, dan is de /console niet de oplossing ;)
Als ik mijn servers @ console lock (zoals TS aangaf in zijn eerste post) kan ik met /cons die sessie gewoon overpakken...
Dafjedavid schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 17:37:
probeer remote task manager..... als je ip weet kun je de rtm client (nadat je user en pass heb ingevoerd) van afstand instaleren en dan een remote logoff doen. Na een remote logoff moet je vanuit huis weer kunnen rdp-en :)
Dat gaat niet lukken als je zoals het hoort alles dicht hebt staan en enkel RDP + http doorlaat.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 17-03-2007 18:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:10
alt-92 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:48:
[...]

Als ik mijn servers @ console lock (zoals TS aangaf in zijn eerste post) kan ik met /cons die sessie gewoon overpakken...
[...]

Dat gaat niet lukken als je zoals het hoort alles dicht hebt staan en enkel RDP + http doorlaat.
ik doelde op het feit dat hij een foutmelding krijgt voordat ie het logonscreen ziet, maw: dan kom er je er gewoon niet in (de bekende melding als die je krijgt als je naar een server connecteerd die nog niet opgestart is/gecrashed is

:P

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RTM geinstalleerd, maar helaas ook geen contact :(

Ik denk dat ik t even zo laat en op een vrije dag naar Amsterdam rijd ....

Bedankt voor al jullie tips...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
alt-92 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 18:48:
[...]

[...]

gheghe das waar :-)
ff niet aan gedacht

Who Needs Windows...

Pagina: 1