Beste harde schijf en casing om ext. hd te maken

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Mr.Music
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Hoi

Ik wil zelf een ext. hd maken met een hoogwaardige kwaliteit harddisk en casing (die koel blijft).

Welke schijf en casing zou het beste zijn. Ik zit te denken aan een 500 gig schijf. Hij is puur bedoeld voor opslag waarbij snelheid niet zo belangrijk is. Als hij maar lang meegaat. Iets in die richting.

Heeft iemand goede tips?

Ik hoor het graag,

groetjess

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier zijn we eigenlijk van je gewend dat je zelf ook op onderzoek uitgaat. Niet alleen op deze site zijn er genoeg artikelen te vinden die je ver helpen in je speurtocht. Ik kan echter niet terugzien in je topicstart dat je zelf hier actief naar hebt gezocht. Om je even op weg te helpen:

Een disk in een behuizing zal het niet slechter of beter doen dan in een gewone case, indien je ze in hetzelfde milieu brengt natuurlijk. :) Door uit te vinden welke disken dus normaal gesproken voor jou in aanmerking komen, kun je de keus een stuk makkelijker maken.

In onze betrouwbaarheids database op onze website kun je een overizcht vinden van de betrouwbaarheid van disken. Daarnaast zou ik nog een kijkje nemen op StorageReview.com, hier is ook een uitgebreide database te vinden.

De vraag m.b.t. de case laat ik aan jou over: gebruik het internet goed en deze vraag zal geen probleem voor je zijn. ;)

Dit topic is gesloten.