Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Indexen site gehacked

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11 20:30
Net was m'n site een tijdje offline. Plotseling was ie weer online en was dit te zien :|

"Reason of hax0ring !? ... [ Low Security ] ..."

Mijn vraag is dan ook: hoe kan zoiets en hoe kan ik zoiets voorkomen voor een volgende keer? Een beetje jammer namelijk dat 'ze' al m'n index.htm's hebben gechanged óf verwijderd.

Heb al gezocht, maar kon niks vinden, zoekterm vind ik ook een beetje lastig moet ik eerlijk zeggen...

Vlak voordat het gebeurde was ik bezig met Transmit (ftp-prog voor OSX) wat foto's te uploaden. Kan het daar mee te maken hebben (heb meteen geupgrade naar de laatste versie overigens ;) )?
Heb m'n site gehost bij e-dentify.

strava

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Draai je toevallig een forum als vBulletin? Lijkt me een gevalletje van je updates netjes bijhouden.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk dat je gebruik hebt gemaakt van een standaard blog, component of oudere versie van php waar een exploit voor beschikbaar is. Dit soort hacks komen meestal voor bij (grotere) bekende scripts ed.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• LauPro
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gebruikte je wireless? Welk platform gebruikt e-dentify? Er lopen gewoon bots rond die exploits proberen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Melkbus
Aha, dan ligt het waarschijnlijk aan cheesecake (fotoblog) dat ik laatst geprobeerd heb. Als ik dit verwijder (en pass change) kan het niet meer gebeuren?

strava

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
100% beveiliging bestaat niet. Veilig voor dit soort standaardexploits ben je wel als je geen standaardscripts gebruikt/je updates bijhoudt.

• Melkbus
Kdan, thx!
Maak zelf wel een fotoblog O-)

strava

Verwijderd

oh man, scripkiddies... zielig gewoon...
maargoed, dat verhelpt jouw probleem natuurlijk niet.
je kan er in principe weinig tegen doen, buiten van alle software die je draait steeds de laatste updates installeren...
Pagina: 1