ConRoeXFire-eSATA2 vastlopers (alleen vista)

Pagina: 1
Acties:

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 20:48
Goedenavond,
ik heb al een tijd problemen met m`n ConRoeXFire-eSATA2 mobo (tenminste ik denk dat het in het mobo zit).
De machine loopt regelmatig vast in vista (server 2003, sbs2003 werken prima).
Een aantal schermen bevriezen en na verloop van tijd kan ik niks meer doen.
Soms gebeurt het dat ik na 10 minuten weer verder kan (ik kom in die tijd ook niet bij taakbeheer).

Specificaties:
ConRoeXFire-eSATA2
Intel C2D E6300
2 X 512 667 Mhz standard Memory
160 GB Samsung HD Sata II
XFX Geforce 7300 GS (with turbocache)
350 Watt Voeding

Nu is er op de asrock een compatible VGA-list beschikbaar.
Hier staat de 7300GS van XFX niet tussen (wel andere 7300gs-en).

Zijn er mensen die dit probleem kennen of die mij verder kunnen helpen?

Alvast Bedankt

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als een ander OS, in dit geval win2003, wel goed loopt dan zal het waarschijnlijk een software probleem zijn. Maar het is natuurlijk ook mogelijk dat je mobo een BIOS update nodig heeft voordat hij helemaal 100 loopt met Vista en de daarbij behorende nieuwe drivers.

Je kan dus in ieder geval proberen de laatste drivers voor al je hardware te instaleren, en eventueel je BIOS te updaten.

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-04 00:55
deze problemen komen toch best wel veel voor met dt moederbord
echter begin ik nu langzaam te twijfelen aan wat het kan zijn
van iemand anders ( die ook dit probleem had ) moederbord ingeruild voor een asus
echter zelfde probleem blijft vastlopers niet doorstarten hd lamp continue branden
probleem ging weg als 1 geheugenmodule verwijderd werd maar naar 1 week probleem weer terug
reeds alles vervangen nu enigste wat niet is vervangen is de samsung 160GB Sata-II harddisc
dus mijn vermoeden begint toch langzaam die kant op te gaan
ik heb hier reeds meerder post over gehad en gemaakt nij mij was het ineens opgelost ECHTER
laatst een 2de HD erbij gehangen ( samsung 160GB ) en raad eens het probleem is terug
leuke hiervan is alleen in RAID opstelling is dit probleem ( nieuwste drivers van intel ) zet ik hem met nieuwe instal op IDE dan heb ik totaal geen probleem. Dus ergens in het RAID / SATA / IDE ism Samsung ligt volgens mij het probleem

• pitchdown
Ik heb een bios update gedaan, Zelfs een downgrade naar 1.6.
Ik zal is kijken of ik een andere HD erop kan zetten.
Laat het zsm weten.
Gman2oo6 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:41:
van iemand anders ( die ook dit probleem had ) moederbord ingeruild voor een asus
echter zelfde probleem blijft vastlopers niet doorstarten hd lamp continue branden
probleem ging weg als 1 geheugenmodule verwijderd werd maar naar 1 week probleem weer terug
reeds alles vervangen nu enigste wat niet is vervangen is de samsung 160GB Sata-II harddisc
ik heb hier reeds meerder post over gehad en gemaakt nij mij was het ineens opgelost ECHTER
laatst een 2de HD erbij gehangen ( samsung 160GB ) en raad eens het probleem is terug
leuke hiervan is alleen in RAID opstelling is dit probleem ( nieuwste drivers van intel ) zet ik hem met nieuwe instal op IDE dan heb ik totaal geen probleem. Dus ergens in het RAID / SATA / IDE ism Samsung ligt volgens mij het probleem

• pitchdown
Installatie bijna voltooid op een ide-schijf.
Zo gelijk proberen.
Heb jij voor mij de betreffende thread waar dit probleem aan de orde kwam?
Als het de schijf is, haal ik bij mycom voor € 59 een WD op 160 GB SataII.
Gman2oo6 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:41:

• pitchdown
Installatie voltooid.
Zelfde handelingen gedaan (windows updates,videokaart installatie) nutoe helemaal geen problemen.
Ik denk dat het idd de schijf is.
Hopenlijk heeft het mobo niet het probleem met allerlei SATA-schijven.
Ik ga de WD ophalen.
Na de installatie op de WD voeg ik opnieuw een bericht toe!
pitchdown schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:26:
Installatie bijna voltooid op een ide-schijf.
Zo gelijk proberen.
Heb jij voor mij de betreffende thread waar dit probleem aan de orde kwam?
Als het de schijf is, haal ik bij mycom voor € 59 een WD op 160 GB SataII.

[...]

• pitchdown
Probleem lijkt opgelost door de samsung hd te vervangen door een WD.
Ik denk dat ook de optie in de bios AHCI of IDE voor sata van invloed zou kunnen zijn.
Echter lijkt het erop of mijn probleem opgelost is (uiteraard eerst weekje aanzien)!
Bedankt voor de support.
Pagina: 1