[XP & nforce4] Netwerk verbinding valt weg

Pagina: 1
Acties:

• bjrn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2023
Hallo.

Ik heb sinds een paar dagen een probleem, om de zoveel tijd valt mijn netwerkverbinding weg. Ik heb een PC met Windows XP, en een Asus A8N-E mobo (waar dus een nforce network controller op zit). De computer heeft verbinding met een Thomson SpeedTouch 510 maar ik denk niet dat dat din het probleem is, want de andere computers die daar aan vast zitten hebben niet dit probleem (en er zijn genoeg vrije IPs in de pool).

Wanneer de netwerkverbinding wegvalt blijft Windows volhouden dat er geen probleem is. In het Network Connections scherm staat er nog altijd vrolijk "Connected" onder Status, en het statuslampje waar de netwerk kabel de computer ingaat brandt ook nog steeds. Maar in werkelijkheid kan ik niets, ik kan de router niet pingen, ik kan geen nieuw IP adres krijgen, niets.

Soms werkt het om de computer uit te doen en weer opniew opstarten, maar soms ook niet. Wanneer die het niet doed krijg ik een of ander automatisch IP van windows 169.iets.iets.iets, ipv de 10.0.0.x die ik zou krijgen als alles het deed.

Ik heb er voor gezorgd dat ik de nieuwste drivers heb (alleen de drivers van nvidia, niet de firewall), ik heb geprobeerd om zowel automatisch een IP van de router te krijgen, als zelf iets instellen, maar het maakt niet uit. Als ik verbinding heb hou ik het een tijd, totaal willekeurig lijkt het, kan een half uurtje zijn kan uren zijn, maar vroeger of later ben ik de verbinding kwijt.

Ik heb wat gezocht, maar nforce/netwerk problemen en oplossingen die ik vond gingen over netwerken die het helemaal niet deden e.d., niets waar het een tijdje wel deed en daarna niet, daarom vraag ik het dus hier. Als iemand een idee wat ik er aan zou kunnen doen zou ik erg dankbaar zijn.

Edit: Toch een of ander hardware probleem denk ik. Heb maar een nieuwe netwerk kaart gekocht en die on-board zit uitgeschakeld.

[ Voor 3% gewijzigd door bjrn op 21-03-2007 10:45 ]