Eizo L365 LCD houd zijn geheugen niet vast

Pagina: 1
Acties:

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 15:59
Hallo, sinds een paar dagen heb ik 2 Eizo L365 schermpjes.
Deze schermpjes zijn 2dehands en komen uit 2001.
Opzich goed en scherp beeld alleen heb ik problemen met het geheugen van deze schermpjes.
Als ik op enter druk moet het menu te voorschijn komen.
Dit gebeurde niet waarop ik gezocht heb naar de handleiding van het scherm.
Deze opties waren dus gelockt en ik kan het nu wel weer benaderen door de handleiding.

Na dit te hebben gedaan kreeg ik de speakers voorop de schermen niet aan de gang.
Dit moest je dus weer op een aparte onlogische manier aanzetten. Dit is ook gelukt.

Maar nu heb ik het probleem dat als ik de stekker eruit haal.
Dat ik al deze instellingen weer kwijt ben bij beide schermen.
Op dit moment had ik alles via een klik aan klik uit set geschakeld vanwege de standby spanning.
Toch een besparing ;).

Maar hoort dit zo bij deze schermen?. Of is er wat aan de hand met het geheugen?.
Lijkt me gek dat er batterijen in zo'n scherm zitten.
1 scherm heb ik net al geopend en ik kwam bij de prints uit. Kon op dat moment niets vinden en heb hem weer in elkaar gezet omdat ik bang was dat ik hem verder ging slopen ;).
Op dit moment heb ik de schermpjes gewoon weer op de 230 geschakeld en dan blijven de instellingen er wel in staan.

om deze schermpjes gaat het
Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/medium/eizo_flexscan_l365.jpg

Alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 16-03-2007 23:57 ]

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik weet niet met wat voor interface Eizo werkt, maar ik kan me voorstellen als er geen flash geheugen in zit om de instellingen te bewaren je deze dan gewoon kwijt bent als de stroom er een keer vanaf is geweest. (Zo niet dan zou er ergens toch echt een soort van CMOS batterijtje moeten zitten).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-07 15:59
Tjah de nieuwere schermen onthouden het wel.
Maar deze 2 niet :(.
Ben toch bang dat er een batterij in zit.
Heeft iemand anders toevallig deze schermpjes?.
Eizo L356 uit Juli 2001.
Of iemand anders die hier ook problemen mee heeft gehad?.

Alvast bedankt