Nieuwe audio in Focus lease auto

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
binnenkort mag ik mijn eerste lease-auto uitzoeken :) . Al een paar proefritten gemaakt, en hoogstwaarschijnlijk wordt het een Ford Focus Wagon 1.8 TDCi, met business pack. Dat houdt in dat de radio gecombineerd is met een navigatiesysteem. Tot zover heeft het niets te maken met het Audio-forum, maar daar komt nu verandering in. Alles was goed aan de auto, maar het audio gedeelte blijft behoorlijk achter op de rest. Mijn vraag is of ik relatief eenvoudig het audiosysteem kan opwaarderen, met behoud van de head unit.

Ik ben in bezit van een signat 4*80 watt versterker, twee pioneer tweeters uit een composet, en twee infinity kappa speakers (16,5 cm). en eventueel een MTX 8" woofer in een 14 liter zelfbouwkist. Deze wordt waarschijnlijk niet gebruikt. Weet iemand of dit in de auto is in te bouwen, zonder panelen te vervangen e.d.?

Verwijderd

je kan zelf ook de main unit laten vervangen voor een goede radio en aan het eind weer de originele laten terug zetten, een goede radio werkt vaak ook heel goed zonder versterker. vervolgens vervang je alle huidige speakers voor goede kwaliteit speakers met dezelfde maat. vaak kan dit vanuit de dealer al, zolang je maar schuift ;)

ik zou niet al te veel verbouwen aan een lease bak hoor. want uiteindelijk moet alles weer eruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 23:29 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:17
Beetje moderne auto heeft meestal al behoorlijke goede inbouwspeakers af fabriek, en die hebben ze ook al netjes voor je weg gewerkt. 'k Zou dus eerst eens rustig bekijken of het wel nodig is om meteen alles los te slopen en te vervangen.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
ik wil de HU niet vervangen, omdat ik dan ook de navigatie kwijt ben. Tijdens de proefrit heb ik er een eigen CD-tje ingedrukt, en het geluid kwam er echt niet lekker uit. Ik had het idee dat ik naar een slecht gecodeerd MP3-tje zat te luisteren. Dof, geen dynamiek, en niet sprankelend. En met 50dKm per jaar is dat voor een muziekliefhebber niet fijn.

Verwijderd

107mb schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:34:
ik wil de HU niet vervangen, omdat ik dan ook de navigatie kwijt ben. Tijdens de proefrit heb ik er een eigen CD-tje ingedrukt, en het geluid kwam er echt niet lekker uit. Ik had het idee dat ik naar een slecht gecodeerd MP3-tje zat te luisteren. Dof, geen dynamiek, en niet sprankelend. En met 50dKm per jaar is dat voor een muziekliefhebber niet fijn.
Das jammer, de fords die ik ken hebben best een redelijke sound, waarschijnlijk is de unit de oorzaak, ze zullen wel een goedkoper model hebben genomen ofzo vanwege de integratie met navigatie systeem.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm...

Wat kan je doen:

1. nieuwe speakers (niet je oude gebruiken; je wil wat goeds zeg je net).
2. Een versterker die "high input" heeft zodat je hem kan voeden met de speakerdraden uit je bestaande HU.
3. Toch dat mtx woofertje ergens kwijtraken; desnoods een nieuw kistje bouwen die beter bij je auto past.

Wise enough to play the fool

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

offtopic:
Overleg wel met de lease maatschappij voordat je je auto verbouwd. Het mag namelijk niet altijd. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Pagina: 1