Toon posts:

DVD hapert: alle genoemde oplossingen uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:
  • 876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een DVDtje/CDtje probeer te kijken/luisteren via mijn CD-ROM/DVD drive in mijn laptop, hapert zowel het geluid als het beeld. Dit was vorige week nog niet echt zo (afentoe schokte het beeld, maar dat was niet zo storend dat het kijken gestaakt moest worden), maar nu is het echt onbegonnen werk.

Ik heb in de forum-search gezocht naar oplossingen en deze uitgevoerd: geen hielp. In 80% van alle search-oplossingen gaat over het aanzetten van DMA, maar DMA staat al aan. Bovendien heeft de DVD heeft de nieuwe firmware en de K-Lite megapack is gedownload en ik heb meerdere DVD-afspeelprogramma's geprobeerd, waaronder WMP, Acer Arcade en VLC. De Drive zit goed aangesloten aan de IDE-kabel.

Wat nu?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 22:56 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:04
Even wat dingetjes waar ik zo op kwam:

- Kopieer eens van een onbeveiligde dvd een best groot bestand, meet de tijd dat je laptop daar over doet, reken zo het aantal MB/s uit en zet die hier neer. Als dit te laag blijkt te zijn is er toch iets mis met je hardware of drivers.

- Is je pc wel krachtig genoeg om dvd's af te spelen? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat zo is, maar vermeld ook even je specificaties hier.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
Misschien een laptop met speedstep die ingesteld staat op de laagst mogelijke snelheid. Kijk dit inderdaad even na.

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:07:
Even wat dingetjes waar ik zo op kwam:

- Kopieer eens van een onbeveiligde dvd een best groot bestand, meet de tijd dat je laptop daar over doet, reken zo het aantal MB/s uit en zet die hier neer. Als dit te laag blijkt te zijn is er toch iets mis met je hardware of drivers.

- Is je pc wel krachtig genoeg om dvd's af te spelen? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat zo is, maar vermeld ook even je specificaties hier.
Hier even de vriendin van Jan.

Mijn laptop heeft altijd DVD's af kunnen spelen, zonder noemenswaardige problemen. De rest van LOST seizoen 2 is op deze laptop gekeken. En nu net bij de laatste DVD krijgt hij kuren. Dus dat laatste is het denk ik niet.

De rest kom ik zo op terug, als hij terug is... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nero cdspeed zegt trouwens dat ie op 0.77x leest terwijl hij 8x aankan :S

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:04
Ah, toch wel de DMA. Als ik die site zo lees ziet het er allemaal niet te gevaarlijk uit, dus het probleem is opgelost :)

Kleine opmerking: op Tweakers heeft men liever dat je je bericht edit (rechtsboven het bericht) als er tussendoor niemand een bericht heeft geplaatst. Anders komt er een rijtje van je eigen berichten, terwijl dit best in een post kan.
Pagina: 1