Toon posts:

Full Duplex

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb 3COM 3C905B-TX kaarten. 2 hiervan draaien op Full Duplex, maar nummer 3 doet dit niet. Tenminste dat zegt de switch. Allemaal w2k, en daar kun je bij je netwerkkaart instellen wat hij wel en niet moet doen, en hij staat op Full Duplex:
802.1p Support, Duplex Mode, Flow Control, Media Type, Network Address, Rx Checksum Offload, Tx Checksum Offload.

Verder wat zijn deze opties? En wat zijn de beste instellingen (oké, voor Duples Mode en Media Type snap ik hem, maar de rest?). En wat zijn deze opties (Psion), en hoe het beste in te stellen?

Burst Length, Disable Early Receive, Disable Early Transmit, Extra Receive Buffers, PCI Memory Read Multiple, Receive Buffers, Receive Threshold, Transmit Buffers, Transmit Threshold 10, Transmit Threshold 10.:?

Ik heb niets bij de producten kunnen vinden, en algemeen leverde ook niets zinvols op. Weet iemand hier meer over, of een site waar ze dit wel uit kunnen leggen. Graag!!!:)

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

802.1p Support
Ik weet niet of ie daar ook op staat bij jou, maar dat moet zeker weten 802.3 zijn. Dat is het ethernet frametype, misschien dat het daaraan ligt..

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik weet zeker dat er 802.1p in staat, en niet die jij daar noemt. Die komt nergens in voor.

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 16:41
Op maandag 05 februari 2001 20:31 schreef collin het volgende:

[..]

Ik weet niet of ie daar ook op staat bij jou, maar dat moet zeker weten 802.3 zijn. Dat is het ethernet frametype, misschien dat het daaraan ligt..
802.1p is er voor om een bepaalde proriteit aan data verkeer te geven. bv Voice over IP

Sorry Martin18 geen idee waarom die ene kaart half duplex is.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Kan wel kloppen bepaalde 3com nics hebben een beetje last van full duplexing, ik heb dit bij een klant ook al een paar keer gezien, en als ze dan wel op fd staan performen ze weer voor geen meter. Maar vreemd dat het bij jouw om hetzelfde type gaat :?

Anyway als je het zeker weten wil dan moet je geoon effe nicje ruilen van pc naar pc, wie weet is gewoon een van je nic beetje bogus:(

Suc6

En toen was m'n signature weg :(

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
de bios van de kaart nakijken met het dos proggie van 3com zelf
autodetect zetten de kaart

-edit-

Pagina: 1