Toon posts:

Hoezo heb ik altijd slome upload met msn?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb chello classic en upload bij file sharing programma's gewoon met 100 kb/s etc.

Maar bij msn heb ik altijd erg trage upload. Iemand die weet hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee geen idee... glazen bol werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:33

TommyGun

Stik er maar in!

Omdat dit altijd zo is met MSN?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03

mace

Sapere Aude

De BrEeZaH-goden zijn je niet gezind. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:43:
De BrEeZaH-goden zijn je niet gezind. Sorry.
rofl :X

*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:43:
Omdat dit altijd zo is met MSN?
In mijn vorige appartement waren mp3's altijd binnen 1 min ofzo geupload. Maar hier gaat het altijd heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:54
Hij stelt toch gewoon een normale vraag? Waarom moet daar zo op gereageerd worden? (ok z'n topic/posthistory is niet al te best, maar ach)

ontopic: Ik denk dat er geen 'directe connectie' is bij het versturen van een bestand, maar dat dit eerst naar een server van msn/hotmail/live/microsoft/whatever wordt geupload, en vervolgens pas naar de andere pc. Een soort proxy dus. Deze servers halen vaak maar 30 KB/s download, dus tja.

Wat je zou kunnen doen als oplossing is als je een bestandje wilt versturen, dit gewoon even snel te uploaden via FTP naar een webservertje die je op veel plaatsen gratis aan kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Router met juiste poorten open? (Dat doet veel!)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:03

mace

Sapere Aude

leonpwner1 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:51:
Hij stelt toch gewoon een normale vraag? Waarom moet daar zo op gereageerd worden? (ok z'n topic/posthistory is niet al te best, maar ach)

ontopic: Ik denk dat er geen 'directe connectie' is bij het versturen van een bestand, maar dat dit eerst naar een server van msn/hotmail/live/microsoft/whatever wordt geupload, en vervolgens pas naar de andere pc. Een soort proxy dus. Deze servers halen vaak maar 30 KB/s download, dus tja.

Wat je zou kunnen doen als oplossing is als je een bestandje wilt versturen, dit gewoon even snel te uploaden via FTP naar een webservertje die je op veel plaatsen gratis aan kunt maken.
Nou, reken er maar niet op dat microsoft al die data voor rekening gaat nemen, ze zijn niet gek.
MSN bestandsoverdracht is p2p, echter is het gewoon brak. Poorten opengooien helpt, maar niet veel. Het beste is om ff een ftp servertje te draaien. Filezilla is een goede gratis oplossing op windows voor zowel client als server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Je kunt ook Windows Messenger gebruiken. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk wél snel gaan :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaCe1337 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:58:
[...]

Nou, reken er maar niet op dat microsoft al die data voor rekening gaat nemen, ze zijn niet gek.
MSN bestandsoverdracht is p2p, echter is het gewoon brak. Poorten opengooien helpt, maar niet veel. Het beste is om ff een ftp servertje te draaien. Filezilla is een goede gratis oplossing op windows voor zowel client als server.
Want Microsoft heeft nog niet genoeg dataverkeer wou je zeggen?

Bij MSN wordt wanneer een directe verbinding niet mogelijk is inderdaad de MSN server waarmee je verbonden bent gebruikt. Een grote upload daarover wordt niet toegestaan dus het valt wel mee met het dataverkeer. Veelal is het toch tekst wat je wil versturen en dat kost allemaal niet zoveel.

Ook wanneer je aan het chatten bent kan het chatverkeer via de server lopen, dat werkt op precies dezelfde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:51

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik heb Msn ook afgezworen en ik gebruik sindsdien Winows Messenger en het lijk inderdaad een stuk sneller te gaan qua Data Overdracht.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NaZ- schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:59:
Je kunt ook Windows Messenger gebruiken. Dan zal het hoogstwaarschijnlijk wél snel gaan :P
Windows live messenger bedoel je? Dat gebruik ik namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

NaZ- schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:59:
Dan is het nog afhankelijk van andere aparatuur.

Makkelijkste = Filezilla server, en dan ftp://user:pw@(!IP)/file.exe aan je amigo door te geven, dan vult (indien geinstalleerd) MSGPLUS (geen bash over adware ajb, wie leest voor installeren heeft er geen last van) dat (!IP) vervangen wordt door jouw public ip ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou eerst had ik een oudere linksys router en toen ging alles prima ook poorten open zetten etc. En ook versturen via msn. Maar sinds ik deze nieuwe linksys router heb lukt poorten open zetten niet meer. en versturen via msn gaat erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows Live Messenger = MSN Messenger.

Ze hebben het een andere skin en een andere naam gegeven om het gelijk te trekken met hun andere Live diensten, zoals ook Live mail (wat eerst MSN Hotmail was) en Live Search (wat eerst MSN Search was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:12:
Windows Live Messenger = MSN Messenger.

Ze hebben het een andere skin en een andere naam gegeven om het gelijk te trekken met hun andere Live diensten, zoals ook Live mail (wat eerst MSN Hotmail was) en Live Search (wat eerst MSN Search was).
Ik heb dus windows live messenger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt je antwoord toch?

Poorten open = directe verbinding = snel
Poorten dicht = geen directe verbinding = verbinding via Microsoft servers = traag en gelimiteerd.

Antwoord: Zet poorten open dan gaat het wel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:00:
Je hebt je antwoord toch?

Poorten open = directe verbinding = snel
Poorten dicht = geen directe verbinding = verbinding via Microsoft servers = traag en gelimiteerd.

Antwoord: Zet poorten open dan gaat het wel snel.
Mwah dat is ook niet waar. Hij zal zijn 100kb/s nooit halen. Meeste routers kunnen UPNP aan, iets wat MSN graag gebruikt. En zelfs dan blijft de snelheid traag.

MSN is gewoon brak voor filetransfers. Wil je het met je maximum snelheid doen, moet je helaas opzoek naar een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:52
Mwah dat is ook niet waar. Hij zal zijn 100kb/s nooit halen. Meeste routers kunnen UPNP aan, iets wat MSN graag gebruikt. En zelfs dan blijft de snelheid traag.
Versturen van spullen over MSN gaat hier altijd strak met 112KB/s (mijn maximale Upload). Het maakt niet uit naar wie en hoe ik het doe (Direct versturen of gedeelde mappen).

Het ligt vaak aan een modem wat geen UPnP kan ;)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 17:54
als poorten open zetten niet lukt en je wilt echt HEEEEEL graag dat het versturen sneller gaat kun je proberen jouw pc in de DMZ te zetten in je router.... zorg er dan wel voor dat je een goede firewall hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 23:01:
[...]

Windows live messenger bedoel je? Dat gebruik ik namelijk.
Nee, dat bedoelt ie niet. Windows Messenger is de (oude) messenger die standaard geinstalleerd staat als je Windows XP installeert. Windows Live Messenger is wat anders.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jassy schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:21:
[...]

Het ligt vaak aan een modem wat geen UPnP kan ;)
Je modem heeft ook niets met UPnP te maken.... Het is je router die UPnP capable is of niet, en het desbetreffende programma met je router communiceert over welke poorten er open mogen.

Ik zie heel wat onzinreacties hier staan zeg. Als je standaard poorten dichtstaan voor de file-transfer voor MSN dan haal je lage snelheden ja. Meer is er niet over te zeggen (behalve dan de locatie & gebruik bij de andere user natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Deit topic kan weer dicht. Erg vriendelijk zijn we niet naar de TS en het is inderdaad een vraagje waarop het antwoord echt wel te vinden was met google of op GoT via de zoekfunctie. Of bel de support desk van Microsoft bijvoorbeeld.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.