Dell rack server vs. SBS 2003

Pagina: 1
Acties:

• mvandek2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik wil een rack server plaatsten met SBS 2003.
Normaliter schaffen wij alles bij Dell aan maar nu hoor ik dat SBS 2003 op rackservers van Dell niet kan (lees; niet ondersteund wordt).

Ik heb onlangs zelf 2 Poweredge 1950's hiermee geinstalleerd, wel gedoe inderdaad maar met de support van Dell prima uitgekomen. Nu wordt ik wel wat huiverig, iemand ervaring met de poweredge 860 en SBS2003?

Mark

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Als het niet ondersteund wordt is het dan niet een idee om uit te wijken naar bijvoorbeeld HP waar het misschien wel ondersteunt wordt? Ik neem aan dat je voor bedrijfs kritische servers wel graag ondersteuning hebt.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
aan maar nu hoor ik dat SBS 2003 op rackservers van Dell

van wie :?

* Zwelgje heeft zeer onlangs nog een poweredge server van dell gekocht met pre-installed sbs2003 oem namelijk :P lijkt me sterk dat dell het niet ondersteund als ze het gewoon verkopen

en ja die server was ook een rack :P

[ Voor 60% gewijzigd door Zwelgje op 16-03-2007 23:08 ]

A wise man's life is based around fuck you

• mvandek2
van wie :?

* mvandek2 heeft zeer onlangs nog een poweredge server van dell gekocht met pre-installed sbs2003 oem namelijk :P lijkt me sterk dat dell het niet ondersteund als ze het gewoon verkopen

en ja die server was ook een rack :P
Van Dell.
Welke rackserver is dat?

Verwijderd

Volgens Dell zelf ondersteunen ze het wel....
http://www1.ca.dell.com/c...c=ca&cs=CALCA1&l=en&s=biz

Verwijderd

Wat is er zo apart aan SBS? Het is toch gewoon een Windows 2003-based OS?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Het klopt wel dat het niet altijd op de site staat. Gewoon even met je account manager bellen dan regelen ze het wel hoor.

• mvandek2
Dell zegt zelf geen ondersteuning te bieden voor rackservers en SBS.
Het wordt ook niet pre-installed geleverd.

Powershell, welk type heb jij succesvol kunnen installeren met SBS2003?

Verwijderd

mvandek2 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:38:
Dell zegt zelf geen ondersteuning te bieden voor rackservers en SBS.
Het wordt ook niet pre-installed geleverd.

Powershell, welk type heb jij succesvol kunnen installeren met SBS2003?
Dat klopt, als je bijvoorbeeld deze bekijkt is SBS geen optie. En hier staat ook dat het niet kan. Maar in Canada kan het weer wel:
http://www1.ca.dell.com/c...c=ca&cs=CALCA1&l=en&s=biz

Verwijderd

Onze huidige domeincontroller is SBS 2000 op een poweredge 1750. Onze nieuwe servers hadden ook SBS 2003 kunnen draaien, maar daar hebben we niet voor gekozen ivm Backup domaincontroller etc. De software kunnen ze gewoon leveren, alleen er is dan niets voor geinstalleerd. Bel idd maar met je accountmanager en dan is het te regelen.

PS: Denk er wel aan dat SBS 2003 maar maximaal 4 GB RAM ondersteund. (zelfde als Windows 2003 standard edition. Wil je meer RAM gebruiken, dan moet je haast wel de Enterprise versie kopen, en das nogal wat euri's erbij tellen)

succes!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sbs2003 kan ook 2 domaincontrollers hebben hoor :) (populair/hardnekkig misverstand dat dit niet zou kunnen)

het mag alleen maar 1 sbs2003 zijn de rest moet std edition zijn (of enterprise)

en windows2003 std edition kan meer als 4gb hoor :) moet je alleen wel de x64 versie hebben.

A wise man's life is based around fuck you

• mvandek2
De software kunnen ze gewoon leveren, alleen er is dan niets voor geinstalleerd. Bel idd maar met je accountmanager en dan is het te regelen.
De software kunnen ze vanzelfsprekend leveren of kan je zelf aanschaffen maar die ondersteuning vind ik wel van belang, het wordt een hoofdserver (DC/ExchangeServer).

• mvandek2
Nee hoor, klik maar door om te configureren; alleen 2003 Standard.

[ Voor 5% gewijzigd door mvandek2 op 20-03-2007 14:21 ]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
het is natuurlijkg gewoon compleet bs dat SBS niet op een Dell server kan draaien.....

als dell het niet kan leveren met sbs dan kan je toch gewoon kiezen voor een dell server en een los sbs2003 software pakket, zo moeilijk is het toch allemaal niet?

Verwijderd

mvandek2 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:20:
[...]
Nee hoor, klik maar door om te configureren; alleen 2003 Standard.
raar dat ze dat dan wel weer op de voorpagina aangeven...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Je wilt niet dat ze zeggen: Zet er eerst maar Windows 2003 std. op voor je support wilt hebben!
Pagina: 1