PC Crash na nieuwe pc spullen

Pagina: 1
Acties:

• Hayri
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02-2020
Hallo, ik heb vandaag mijn nieuwe spullen binnengekregen:

- Moederbord: Asus socket 939 a8n32-sli deluxe 16x
- Videokaart: Asus EN88800GTS 640MB DDR3 SPLENDID

Nu heb ik een groot probleem, want als ik alles erin heb gebouwd.. en alles gewoon zou moeten werken.. stop ik de windows cd erin nadat hij is opgestart.. boot ik via cd.. doe ik partitie verwijderen (ik heb maar 1 hdd: Samsung 320GB S-ATA2) en druk ik vervolgens op Enter (windows installeren). hij maakt nu een partitie aan en gaat die formatteren.. vervolgens vraagt hij hoe ik wil formatteren (snel of normaal) ik kies normaal. Na dat formatteren moet hij bestanden kopiëren ofzo en dan loopt hij na 13% vast en krijg ik een blauw schermpje te zien..

Met van ALs dit uw eerste keer is blabalabalabala .. raadpleeg dan en dan een blabalalaa...
en daar onder staat: *** STOP: 0x00000050 (0xC14F331C, 0X00000000, 0x807CCEFA, 0x00000000

Mijn specs:

- Voeding: OCZ Technologie GAME X TREME 700 Watt
- Moederbord: Asus socket 939 a8n32-sli deluxe 16x
- Videokaart: Asus EN88800GTS 640MB DDR3 SPLENDID
- Processor: Amd Athlon® X2 64-Bit 4600+ 2,4 Ghz
- HDD: Samsung 320 GB S-ATA2
- CDROM: *kweetnietmeerwatvoormerk* IDE
- Software: Windows XP Home Edition

Zou iemand me alsjeblieft zo snel mogelijk willen helpen? * smeek, smeek *

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59
Stop 0x00000050 of PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Een hardwarebesturingsprogramma of een systeemservice kan de gevraagde informatie niet in het geheugen vinden.

Oorzaak: het kan gaan om niet-compatable software, met name anti-virusprogramma’s of software voor besturing op afstand. Als deze fout optreedt net nadat je zo’n programma hebt geïnstalleerd, dan kun je dat het beste nadat je pc is opgestart in de Veilige modus verwijderen.

Een andere oorzaak van deze stopfout is beschadigd fysiek geheugen.

Verwijderd

draai mem test eens en haal die stop codes eens door google heen.

• Hayri
Op google kan ik bijna niets vinden, en daarnaast kan ik niet eens op windows komen dus hoe zou ik mijn windows moeten booten?:S en op veilige modus.. ik moet toch meteen die hdd refreshen, meteen format dus..???

Verwijderd

hayri12345 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:17:
Op google kan ik bijna niets vinden, en daarnaast kan ik niet eens op windows komen dus hoe zou ik mijn windows moeten booten?:S en op veilige modus.. ik moet toch meteen die hdd refreshen, meteen format dus..???
memtest kun je gewoon vanaf een floppy draaien of een cdrom die bootable is

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En mocht memtest86 het mem goedvinden, dan kun je altijd nog Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap doornemen om het defecte onderdeel te achterhalen (of onderdeel dat niet compatible is met de andere onderdelen).

• Hayri
Nu heb ik CLEARCMOS gedaan maar nu start hij op maar ik krijg gewoon geen beeld meer. ik heb het precies gedaan zoals het op het moederbord beschreven stond.

Verwijderd

hayri12345 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:31:
Nu heb ik CLEARCMOS gedaan maar nu start hij op maar ik krijg gewoon geen beeld meer. ik heb het precies gedaan zoals het op het moederbord beschreven stond.
wrm heb je dat gedaan?

en heb je memtest nu al eens gedownload? en zoals terw dan zegt heb je die troubleshooter al bekeken?

• Hayri
bij memtest kan ik niet downloaden want mijn pc boot niet, ik zit hier op een laptop en deze heeft geen brander, dus zit aardig in de probs.. en trouble shooter kom ik niet uit..

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59
hayri12345 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:31:
Als je nu eens de laatste regel van mijn eerdere post leest:
Een andere oorzaak van deze stopfout is beschadigd fysiek geheugen.
In plaats van de regel over veilige modus eruit te vissen.
Of gewoon doet wat anderen al zeggen, memtest dus, misschien helpt dat?

Verwijderd

hayri12345 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:48:
bij memtest kan ik niet downloaden want mijn pc boot niet, ik zit hier op een laptop en deze heeft geen brander, dus zit aardig in de probs.. en trouble shooter kom ik niet uit..
heeft die laptop geen floppy drive dan?\
En anders ga je naar een vriend of kennis die wel een brander heeft

Troubleshooter kom je niet uit.... gewoon rustig lezen en er de tijd voor nemen. Neem hem helemaal door stap voor stap, voordat je meteen je vraag hier neer knalt. succes

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 22:54 ]

• Hayri
Even een vraagje, de pc start weer en ik kan weer formatteren .. maar MOET ik de hdd instellen op Primary IDE Master??? want ik heb hem op Third IDE Master staan zie ik hier en ik heb ooit eens gezien dat hij 1 zo`n geheugen dimm niet las bij bios.. :o toen stond erbij van SLOT3 EMPTY en als ik die dimm in slot 1 zette en in slot 4 toen stond dat er ook.. dus ik had 2 gb aan geheugen en heb ik ff die (wss kapotte 2) eruit gehaald en ik draai nu dual channel op me nieuwe 1 GB Corsair geheugen.

• Hayri
Probleem opgelost...

Verwijderd

En wat was het? altijd handig om even te melden voor de volgende met t zelfde probleem ;)

• Hayri
De oude geheugen van me, die was brak.. zo te zien.., ik haalde die oude eruit.. en die nieuwe zaten er ook in.. dus die nieuwe het ik ff op dual channel gezet.. en alles gaat perfect.. :)
Pagina: 1