Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC wake on USB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik van school thuis kom sluit ik alle zooi aan op mn laptop, maar dan moet ik eerst mn scherm open doen voordat ik bij het powerknopje kan. Het leek me dus een leuk project om een schakelaar te maken die de laptop via de USB aan kan schakelen, en wanneer mn laptop aan staat met een andere knop in slaapstand of uitgeschakeld kan worden. Nu heb ik al wat topics gelezen over keyboards die een PC aanzetten als er op een toets (toetsenbord) wordt gedrukt, en heb ook al de uGuru bekeken, maar dit is niet echt van toepassing in mijn situatie.

Het makkelijkst leek mij om een USB connector aan een microcontroller te hangen en signalen af te geven, maar ik weet niet welk signaal/code ik naar de usb poort moet doorsturen om de laptop op te starten. Op het moment heb ik op school practica met mirocontrollers maar dit gaat over het aansturen van een robotarm (dus niet een usb poort :9 ), maar ik weet hoe het principe in elkaar zit. Verder heb ik wat extra informatie gevonden op deze website over usb in het algemeen, dus dat moet ook geen problemen opleveren.

Wanneer mn laptop is opgestart zou ik door middel van andere knoppen macro's of programma's willen uitvoeren, (hoe) kan mn laptop commando's ontvangen en vertalen?

Mijn vraag is of mijn idee realiseerbaar is en hoe ik het dan moet aanpakken? Of is er een topic/website waar zoiets staat uitgelegd? (In 1e instantie gaat het alleen om een aan/uit switch, maar extra knoppen die andere opdrachten kunnen uitvoeren is ook oké)

Verder zou ik willen weten of ik van mn USB poort stroom kan "eisen", want om een microcontroller te laten werken heeft hij stroom nodig ;)

PS: Met google kom ik niet veel verder als ik zoek op "pc wake on usb"
PPS: Dit leek mij het enige goede topic, want ik weet niet of dit een I/O controller is? (Leek mij van niet)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 22:30 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Normaal is 500mA voor usb, dus dat is geen probleem (sommige laptops geloof ik 50mA).

Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om een computer met een usb commando te laten starten. En ik betwijfel al helemaal of het met een laptop mogelijk is. Als ik mijn vaste computer uitzet blijft er spanning op de usb poort staan, zet ik mijn laptop uit dan gaat de spanning eraf. Dus zelfs al is het met een computer mogelijk, dan nog zal mijn laptop waarschijnlijk niks in de gaten hebben, en je kan er eeniedergeval geen stroom uit trekken als ie uit staat (misschien voor jouw laptop anders).

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:23

kakashi

respect my authoritah

furby-killer schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:31:
Normaal is 500mA voor usb, dus dat is geen probleem (sommige laptops geloof ik 50mA).

Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om een computer met een usb commando te laten starten. En ik betwijfel al helemaal of het met een laptop mogelijk is. Als ik mijn vaste computer uitzet blijft er spanning op de usb poort staan, zet ik mijn laptop uit dan gaat de spanning eraf. Dus zelfs al is het met een computer mogelijk, dan nog zal mijn laptop waarschijnlijk niks in de gaten hebben, en je kan er eeniedergeval geen stroom uit trekken als ie uit staat (misschien voor jouw laptop anders).
bij mij is dat ook zo maar...
dat is bij mij pc een bios instelling en op me laptop zou ik het ook in kunnen schakelen maar dat heb ik niet gedaan...
omdat ik op me pc een muismat met led er in heb die via usb gaat.