100 domeinen registreren

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 14:35
Ok ik zit met het volgende probleem. Een vriend van me heeft een domeinnaam geregistreerd met daar aan gekoppeld hosting. Nu wilt hij nog 100 domeinnamen registreren en naar deze doorkoppelen. Echter vraagt zijn huidige hosting bedrijf hier een belachelijke bedrag voor (domeinnaam registratie + doorlinken a 2,50 per domein). Het zou toch mogelijk moeten zijn om gewoon alleen de registratie kosten te betalen?

Ik heb al gezocht op het internet maar ieder bedrijf is hier vrij vaag over (een parkeer pakket, is het dan mogelijk? een e-mail pakket?). Weet dus iemand waar ik gewoon 100 domeinnamen kan registreren en alleen betaal voor de registratie en niet voor doorlussen?

btw. het is voornamelijk nl en com, en een paar eu.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Ik heb geen ervaring met bulk registraties maar ik denk dat je het beste even contact op kunt nemen met TransIP oid.
Dat zijn toch vooraanstaande bedrijven in zulke dingen lijkt me.
Of gewoon een reseller pakketje nemen :P maar weet niet of dat dan wel zo makkelijk te koppelen is.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Aakab
Thnx voor de snelle reactie. Ja ik wilde hem ook koppelen aan reseller of eigen colo, maar hij heeft hoofddomein al voor paar jaar nu weer vastgelegd, wat ook nog flink heeft gekost...dus nu maar een goedkope alternatief zoeken om die 100 door te lussen naar die ene..

Verwijderd

kijk eens bij netfirms, moet daar kunnen volgens mij

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar die registratiekosten moeten gewoon betaald worden, die worden namelijk door de SIDN gerekend. Alleen over die 2,50 kan je debatteren, maar als je 100 domeinen wilt hebben, dan is 250 euro toch een schijntje? Als je zaken wilt doen, dan moet je niet op klein geld letten... ;)

(en waar heeft hij in vredesnaam 100 domeinen voor nodig?)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Aakab
Sorry missschien heb ik het onduidelijk neergezet:

hij moet per domein 9 euro ophoesten
en ook nog is 2,5 per koppeling.

En die koppeling vind ik vooral belachelijk, vooral bij dit soort hoeveelheden.

• RammY

RammY

Dát!

gambieter schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:44:
Maar die registratiekosten moeten gewoon betaald worden, die worden namelijk door de SIDN gerekend. Alleen over die 2,50 kan je debatteren, maar als je 100 domeinen wilt hebben, dan is 250 euro toch een schijntje? Als je zaken wilt doen, dan moet je niet op klein geld letten... ;)

(en waar heeft hij in vredesnaam 100 domeinen voor nodig?)
Dat is denk ik nog wel de interessantste vraag in dit topic :)
Aakab schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:47:

Dan heeft hij denk ik echt de verkeerde hoster te pakken....
Als voorbeeldje neem ik dan weer even Trans... 5.99 (1e jaar) zonder setup kosten.
Ik meen 2e jaar 7.50 ... das toch aanzienlijk goedkoper dan 11.50 lijkt me.

Edit:
bedrijfje zegtie dan ;)

[ Voor 35% gewijzigd door RammY op 16-03-2007 21:50 ]

• Aakab
het is gewoon een nieuw bedrijf die zich volledig wil indekken..

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Simpel een reseller account bij Transip en dan doorverwijspagina's maken naar dat ene domein. Dan hoeft de hoster van de site niets te doen (en in rekening te brengen)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

aex351

I am the one

Aakab schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:47:

Wat maakt de hoeveelheid nou weer uit. Elke domein is een individueel product. Wilt je geen "koppeling" dan moet je maar een andere bedrijf zoeken waar deze dienst niet bij zit in begrepen. Je kan moeilijk met een bedrijf in discussie gaan dat je het niet eens bent over de prijzen tenzij er de mogelijkheid is tot onderhandeling en dat is in jouw geval niet het geval.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

100 namen voor 1 bedrijf?

informeer even bij de wat grotere jongens en vraag of ze een mooie inkoopsprijs voor je kunnen regelen, als je ook een hostingpakket afneemt bij hun. scheelt jouw de moeite om reseller te worden wat ook vast niet gratis is.

• Aakab
aex351 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:52:
[...]

Wat maakt de hoeveelheid nou weer uit. Elke domein is een individueel product. Wilt je geen "koppeling" dan moet je maar een andere bedrijf zoeken waar deze dienst niet bij zit in begrepen. Je kan moeilijk met een bedrijf in discussie gaan dat je het niet eens bent over de prijzen tenzij er de mogelijkheid is tot onderhandeling en dat is in jouw geval niet het geval.
Ik geef alleen maar aan dat ik het belachelijk vind, niet dat ik ergens een discussie met het bedrijf aan ga...

• Aakab
Coach4All schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:50:
Simpel een reseller account bij Transip en dan doorverwijspagina's maken naar dat ene domein. Dan hoeft de hoster van de site niets te doen (en in rekening te brengen)
Maar welke nameservers vul ik dan in? kan ik die van Transip gebruiken?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Als ie colocate/server afneemt, zou ie ook zelf DNS kunnen draaien..

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 16-03-2007 21:59 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• RammY

RammY

Dát!

Gewoon even lekker contact opnemen.
Dan zijn dingen duidelijker, worden ze sneller geregeld en ben je in een keer klaar.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Aakab schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:57:
[...]

Maar welke nameservers vul ik dan in? kan ik die van Transip gebruiken?
Yep

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Aakab
mooi dan weet ik voorlopig genoeg!

thnx allemaal!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Aakab schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:49:
het is gewoon een nieuw bedrijf die zich volledig wil indekken..
Indekken, zorg dan gewoon dat je een merkenrecht hebt, kun je bij misbruik van de naam aanspraak doen op je merkenrecht. Tenminste zo werkt het bij ons wel :)

• aex351

aex351

I am the one

Aakab schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:56:
[...]
Ik geef alleen maar aan dat ik het belachelijk vind, niet dat ik ergens een discussie met het bedrijf aan ga...
Er is niets belachelijks aan, jij bent het gewoon oneens op de manier hoe dat bedrijf zijn domeinnamen verkoopt. Er zijn ook genoeg andere bedrijven die dit niet doen.

• Aakab
aex351 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:56:
[...]

Er is niets belachelijks aan, jij bent het gewoon oneens op de manier hoe dat bedrijf zijn domeinnamen verkoopt. Er zijn ook genoeg andere bedrijven die dit niet doen.
Heheh jezus man wat is in godsnaam jou probleem? Jij verkoopt ook domeinen en vraagt 10 euro voor het doorlinken ofzo?

Je begrijpt gewoon niet dat ik het belachelijk vind omdat dat bedrijf infeite luchtverkoopt voor die 2,5. Nu zal jij weer zeggen "jka dat is hun ding"...dat kan best zo zijn, maar dat maakt het er niet minder belachelijk op...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:56
Wat is je probleem? Stel ze moeten één doorlink maken, inloggen op de redirect server, redirect invoeren, opslaan, uitloggen.

Kost gewoon tijd en tijd is geld. De mensen die dat doen moeten ook betaald worden en de PC waar ze op werken. Als je er problemen mee hebt zoekt je een één euro hoster (met de service die erbij hoort) of maakt je de virtualhosts of redirects zelf aan op je eigen server.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:09

_Arthur

blub

Zij bieden een dienst aan en vragen daar geld voor. Wat is nu je probleem? Dat je die dienst gratis wilt? Dan zoek je een ander bedrijf of regel je het zelf.

En er zijn genoeg bedrijven die veel meer vragen dan 2 euro50 voor gebakken lucht.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb een tijd bij MorganaIT (domeinbulk) gezeten, maar de service is hier zo traag als't maar zijn kan. Als je iets wilt laten veranderen (NS bijv) duurt dat soms weken, iets wat je niet kunt gebruiken.

Ze zijn wel goedkoper dan TransIP, maar die paar extra centen voor TransIP zijn het dubbel en dwars waard. Ik registreer daar m'n buitenlandse TLD's. Voor de .NL-domeinen (stuk of 7-800 at the moment) heb ik m'n eigen SIDN account aangevraagd, maar dat is voor 100 domeintjes nog niet de moeite waard.

• aex351

aex351

I am the one

Aakab schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 08:35:
[...]

Heheh jezus man wat is in godsnaam jou probleem? Jij verkoopt ook domeinen en vraagt 10 euro voor het doorlinken ofzo?

Je begrijpt gewoon niet dat ik het belachelijk vind omdat dat bedrijf infeite luchtverkoopt voor die 2,5. Nu zal jij weer zeggen "jka dat is hun ding"...dat kan best zo zijn, maar dat maakt het er niet minder belachelijk op...
Ik heb geen probleem, jij hebt schijnbaar wel een probleem terwijl de oplossing toch heel simpel is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
[...]

Ze verkopen geen lucht. Ze hosten de DNS voor een domein, de doorlinkpagina en geven support. Kosten voor hun zijn: servercapaciteit, softwarelicenties etc.

Ga het zelf maar lekker goedkoper doen :w

Verder moet er met 100 domeinen altijd te onderhandelen zijn.. maar ik heb niet het idee dat dat al echt is geprobeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 17-03-2007 14:29 ]

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:22:
[...]

Ik heb geen probleem, jij hebt schijnbaar wel een probleem terwijl de oplossing toch heel simpel is.
doe is normaal joh, waar zit je verstand

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:30:
[...]

doe is normaal joh, waar zit je verstand
Hij doet toch ook normaal? :) De oplossing is vrij simpel: een paar grote spelers op de markt benaderen en hun vragen wat zij voor je kunnen doen met de prijs. 100 domeinen tegelijk aanvragen lijkt me dermate bijzonder dat ze vast wel een prijsje voor je kunnen maken bij het een of andere bedrijf.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
[..]
...dat kan best zo zijn, maar dat maakt het er niet minder belachelijk op...
Als je 100 domeinen wilt hebben, dan is het niet slim om via een gewone hostingprovider te gaan. Daar zijn dus reselleroplossingen voor bedacht :) .

Dat jij dat belachelijk vind, betekent nog niet dat het belachelijk is. Dan moet je met betere suggesties komen. Voorlopig denkt je vriend niet erg zakelijk, want 250 euro is zakelijk een schijntje.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:50:

Voorlopig denkt je vriend niet erg zakelijk, want 250 euro is zakelijk een schijntje.
Dat is inderdaad exact waar aex351 het over heeft. Veel tweakers hebben weinig gevoel voor commercieel denken. Dat is geen misdaad.

Als je er een beetje handig in bent lul je natuurlijk zo een hele hap van dat geldbedrag af, een 2e en volgend domein registreren bij SIDN is minder werk dan een eerste, en dus is er ook voor die SIDN deelnemer voordeel te halen door een klant wat kwantiteitskorting te geven op die domeinnamen. Onder voorwaarde dat de domeinnamen altijd als één geheel behandeld zullen worden, dus geen aparte wijzigingen per domeinnaam.

Neemt niet weg dat elk bedrag onder 1000 euro nog altijd een goede deal is. Zéker zakelijk gezien.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
gambieter schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:50:
[...]

Als je 100 domeinen wilt hebben, dan is het niet slim om via een gewone hostingprovider te gaan. Daar zijn dus reselleroplossingen voor bedacht :) .

Dat jij dat belachelijk vind, betekent nog niet dat het belachelijk is. Dan moet je met betere suggesties komen. Voorlopig denkt je vriend niet erg zakelijk, want 250 euro is zakelijk een schijntje.
euhm Microsoft en Google hebben er toch ook verschillende - internationale varianten, opgekochte domeinnamen met typo's, ....
'k denk niet dat zij reseller accounts hebben bij alle dns-beheerders.
// invoeging
(klein foutje dus - reseller accounts zijn bij hosting providers niet bij dns-beheerders)
maar als je niet doorverkoopt aan anderen is een reseller-account eigenlijk _niet_ voor jou bedoelt
//einde invoeging
Zij hebben daar in tegen wel hun eigen name-servers enzo zodat ze enkel een erkend agent nodig hebben die eenmalig die domeinnaam regelt, hun nameservers ingeeft in de records.
en nadien achteruit hangt en 't geld incasseert... (en ziet dat het vernieuwen telkens tijdig gebeurd)

dus perfect mogelijk dit via een gewone hostingsprovider te doen.
maar wat overleggen is altijd mogelijk natuurlijk.
(resel-abo's zijn meestal ook merkbaar duurder dan hun private-alternatieven)

bij het doorverwijzings domein dat ik heb, betaal ik bv enkel voor de domeinnaam 8euro op jaar basis, en ik kan via een controlpanel zelf de doorverwijzing regelen. (ik heb nu bij die zelfde host ook een domein met webruimte die via dat zelfde paneel gaat - dus dat kost hem geen cent extra)

maar inderdaad 250 is een schijntje, en breng het in als onkosten :)
(enkel is het vrij vreemd dat ie nu bij opstart al direct zoveel domeinnamen gaat registreren en al direct een kost doet terwijl hij nog niet eens zo bekend is op het www...
nadien terug verkopen mocht ie niet slagen in zijn opzet is moeilijker dan je merknamen/bedrijfsnamen-recht te gebruiken om de namen in bezit te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door soulrider op 18-03-2007 17:15 ]

Pagina: 1