Toon posts:

Plasma naar DVD-recorder via component geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zojuist mijn bestelling binnen gekregen met de componentkabel.

Die heb ik tussen mijn Panasonic 37PV45 en Pioneer 530H aangesloten met nog twee audio kabeltjes.
Natuurlijk kleur in kleur.

Nu komt er geen beeld (maar wel geluid) op mijn Component kanaal.
Erg vaag want bij mijn vorige kabel kreeg ik wel gewoon beeld.

Vervolgens mijn DVD-R met scart aangesloten om het menu in te kunnen (component laten zitten),maar in het beeld menu van mijn recorder ziet hij ook helemaal niet dat er component is aangesloten. Vorige keer met de andere kabel kon ik deze op progressive zetten.
Het lijkt dus of ij hem niet herkent.

Heeft iemand enig idee of het nog aan een instelling kan liggen? Of is de kabel gewoon brak (net uit de verpakking).
Alsie stuk is heb ik een mooi probleem. Gekocht via allekabels.nl en die zijn niet echt vlot in het beantwoorden van e-mail.

Pls help!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand een idee? Of suggestie?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:24

SeatRider

Hips don't lie

Kabel kun je makkelijk testen natuurlijk, component kabel is niet veel anders dan gewoon een tulpkabeltje wat beter is afgeschermd. Je kunt dus de drie kabeltjes los testen door ze als audiokabel te gebruiken (of je gebruikt een audiokabeltje om 1 van de 3 kabels te vervangen, net zo lang tot je beeld hebt).

En waarom allekabels.nl gebruiken? Bij mijn weten is elektronika-online.nl dezelfde winkel, maar 30% goedkoper. Zo niet, dan hebben ze een verdacht overeenkomstig assortiment, en ook raar dat van de zomer beide winkels op hetzelfde moment wegens vakantie dicht waren :).

Oh, en topickicken binnen 24 uur is not done hier op GoT.

[ Voor 4% gewijzigd door SeatRider op 17-03-2007 09:51 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 12:27

gjs

Scoobydoobydoo

Om component te kunnen sturen uit je dvdr moet je dat volgens mij wel aanzetten.
Bij mijn Sony dvdr kan ik alleen component uitsturen als ik de RGB mode uit zet.
Bedoel jij met een component kabel een kabel met aan beide kanten 3 tulp plugjes ?

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Die snap ik niet helemaal. Die audio-kabeltjes zijn rood wit en geel.
Hoe zou ik dat dan moeten testen? Dan ben je wel even bezig met switchen 3x3x3x3x3x3...

Excuus voor het snelle topickicken, maar als die kabel terug moet dan moet ik snel zijn. Van de week heb ik geen tijd.
gjs schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:50:
Om component te kunnen sturen uit je dvdr moet je dat volgens mij wel aanzetten.
Bij mijn Sony dvdr kan ik alleen component uitsturen als ik de RGB mode uit zet.
Bedoel jij met een component kabel een kabel met aan beide kanten 3 tulp plugjes ?
Klopt dat is een componentkabel. Zal even kijken of ik dat kan uitzetten.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 09:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
You r0ck gjs!

Het was inderdaad die RBG instelling. Ik wist wel dat ik IETS veranderd had toendertijd maar niet meer wat en of het van invloed zou zijn.

Dit topic kan worden geclosed wat mij betreft.
Bedankt voor de snelle reacties!

Hmm Seatrider, volgende keer toch maar daar mijn kabels kopen haha. Dat scheelt veel geld. Beetje krom. Maar ja,ben allang blij dat ik het werkend heb nu.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 10:00 ]

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 12:27

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 09:52:
Die snap ik niet helemaal. Die audio-kabeltjes zijn rood wit en geel.
rood wit en geel ?
rood = audio rechts
wit= audio links
geel=composiet video, die hoef je niet aansluiten, je wilt nl beeld via component.
component heeft meestal rood groen en blauw.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de uitleg.
Pagina: 1