Toon posts:

usbstick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort, maar kon niet vinden in welke forum dit beter zou passen. Ik zoek een nieuwe USB-stick en ik vroeg me af wat de usb interface inhoudt. Tot nu toe ben ik er twee tegengekomen 2.0 en 1.1. Komt 1.1 vooral bij oude computers voor? Want de usb-stick moet ook op redelijk oude computers kunnen werken. Ik heb al een paar andere usbsticks geprobeerd die niet op die computers werkte. Ik wilde de Apacer 2GB AH220 USB2.0 Pendrive kopen en bij de specificaties stond het volgende: USB Interface High-speed USB 2.0 certified, backwards compatible with USB 1.1
Betekent dit dat ie ook met 1.1 kan werken?
Alvast bedankt!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:56
USB 2.0 is backwards compatible met USB 1.1, dus neem gewoon een 2.0 en die zal inderdaad ook op oude computers werken.

edit:

Sneller typen jongens :w

[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 16-03-2007 21:14 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Backwards compatible betekent inderdaad backwards compatible ;) Verder is USB 2.0 een snellere variant van 1.1. Maar let op, je hebt Hi-speed en Full-speed, waar verschil in zit.
Maar dit kan Google je ook allemaal vertellen :)

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
ja, 2.0 is backwards compatible. Houd er rekening mee dat op oude systemen met win 98 soms/ waarschijnlijk drivers nodig zijn.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hou wel rekening met de beschikbaarheid van drivers voor oudere besturingssystemen (Windows 98), moeten wel te vinden zijn voor de betreffende sticks.

-edit-
:w

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 16-03-2007 21:13 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn usbsticks met 1.1 interface nog verkrijgbaar?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:19:
Zijn usbsticks met 1.1 interface nog verkrijgbaar?
Je ziet ze vrij weinig meer eigenlijk... maar waarom zou je die willen?

Verwijderd

Topicstarter
omdat die dan waarschijnlijk compatible zijn met oude computer met windows 98....Op school verkopen ze excentriek dure usb-sticks waarvan ze claimen dat die op al hun computers zal werken....zal dat dan een 1.1 zijn?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ga gewoon wat usbstickfabrikantensites scrabble \o/ af op zoek naar drivers voor de oudere OS'en, en als je een fabrikant van een goedkope stick hebt gevonden met goede driversupport ga je die stick kopen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:32:
omdat die dan waarschijnlijk compatible zijn met oude computer met windows 98....Op school verkopen ze excentriek dure usb-sticks waarvan ze claimen dat die op al hun computers zal werken....zal dat dan een 1.1 zijn?
2.0 of 1.1 zegt niks over de compatibility. Zoals gezegd is 2.0 gewoon volledig backwards compatible met 1.1.
Pagina: 1