Toon posts:

Laptop vindt netwerk niet, de andere laptop wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos netwerk op de laptop en hij doet het perfect.
Maar nu heb ik de laptop van iemand anders hier en ik krijg geen verbinding met de router; hij herkent hem helemaal niet, terwijl hij wel de netwerken van bv. de buren vindt...

Weet iemand hoe dit kan?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Je geeft wel heel weinig informatie ,maar dingen waar je eens naar zou kunnen kijken ;
- Controleer welk kanaal er word gebruikt (misschien kan deze laptop simpelweg niet zo hoog)
- Kijk of de wlan kaart wel de transmissiemode ondersteund ( B G Super G ?)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Ik waardeer je snelle antwoord, maar ik heb geen idee waar je het over hebt haha, sorry. Ligt het misschien aan de router, dat die beveiligd is?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Zou kunnen ,maar wat ik bedoel is om gewoon eerst eens je router waar te nemen vanaf de laptop. Dus controleer welk kanaal er word gebruikt door je router (misschien automatisch) en kijk of de laptop in kwestie is in te stellen op dit kanaal. Verder kun je kijken op welke mannier jouw router de signalen uitzend (kijk hier maar eens voor uitleg).

Verdere informatie over je netwerk en de clients is wel handig als je een gerichter antwoord verwacht, maar vergis je niet ; inzet word gewaardeerd op GoT ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Herby op 16-03-2007 20:56 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε