Toon posts:

Systeem van ongeveer 4500 Gulden

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga voor een vriend van mij een computer samenstellen en bouwen voor ongeveer 4500 gulden.
Hij heeft nog liggen een 6.4 gb seagate die er ook in gaat voor opslag.

Ik dacht aan het volgende:

P3-700
128mb pc133
Asus cusl2 Intel 815 chipset
20gb ibm 7200 rpm harddisk
Asus V6800 GeForce met DDR geheugen
CD-rom 50x Asus
Soundblaster Live Value
Pc-works FPS 1000 speakers
Realtek 10/100 netwerkkaartje
Iiyama 17inch
Microsoft Intelly Explorer muis
Miditower toetsenbord floppy

Wat vinden jullie van dit systeem en wat moet er veranderd worden. en wat ben ik vergeten.

Het is voornamelijk een PC voor games en internet.

Verwijderd

Behalve dat ik een Bigtower zou nemen , zou ik hetzelfde nemen . Sterker nog , in grote lijnen heb ik dit al . :)

Verwijderd

Nou van het mobo kan ik even nix zeggen maar qua speakers zou ik de fs2000 doen is net ff lekkerder en ik zou ook meteen doorstomen naar 250mb ram en ook zou ik kiezen voor een 19" iiyama, verder zou ik een seagate nemen 30,2 gb uata66 7200rpm die zijn veel beter getest ook mijn persoonlijke ervaring is hier erg goed mee dus.... cdrom kan ook evt. ander merk maar maakt niet zoveel uit dus,.,...

Verwijderd

Topicstarter
Een bigtower is niet echt nodig want er komen maar 2 Hd's in en een CD-rom speler. En de kamer waar die pc in komt is erg klein. Daarom wordt het ook een 17 inch Iiyama inplaats van 19 Inch.
En de Speakers zijn niet zo heel belangrijk want we sluiten de pc ook aan, aan de stereo toren met bose speakers.
Maar is 256 inplaats van 128 echt goed merkbaar want ik heb nu 128 heb een tijdje 192 gehad en hij werdt niks sneller.

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Kan je niet beter een BX moederbord halen?

En ik heb nog ff bij xenon www.xenon.nl gekeken wat je daar voor 4500 kan halen dat was dit ongeveer:

Systeem op maatBouwkosten 75,-

Behuizing Midi Tower 250 W 135,-

Processor FCPGA Intel Pentium III 700 E 685,-

Koeler Gelagerde fan FCPGA (Flip Chip) 20,-

Moederbord Asus CUBX FCPGA (Flip Chip) 375,-

Geheugen 256 Mb SDRAM Dimm PC133 855,-

Diskdrive Teac diskdrive 3,5" 1,44 Mb 35,-

Harde schijf Maxtor DiamondMax Plus 20,4 Gb 7200 rpm 439,-

CD-ROM Aopen CD952E 52x 125,-

Videokaart Asus V7700 GeForce2 32 Mb DDR Pure (retail) 829,-

Geluidskaart Creative Soundblaster Live 1024 (oem) 139,-

Toetsenbord BTC 5126 PS/2 29,-

Muis Logitech Wheel Mouse PS/2 35,-

Monitor 17" LG 775N 625,-

Boxen Creative FPS-1000 135,-

Netwerkkaart Fiberline UTP 10/100 Mbps PCI 39,-

Totaal 4575,-

excl. BTW 3894,-

Je kan ook wel een beter monitor maar dan kan je geen geforce2 of 256mbram

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de spullen gewoon bij een winkel kopen en niet Online bestellen ook omdat het toch een flink bedrag is. en een geforce 2 is meestal 1.5x zo duur maar niet echt veel sneller.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik zou voor zo'n bedrag idd verschillende winkels afgaan en een offerte laten maken.

Die Asus GF2 is wel cool maar ook veel te duur. Steek liever wat meer geld in een goeie monitor: heb je veel langer plezier van.

Verder is 256 Mb ram met de huidige prijzen nogal overkill. Maak daar maar 128 van en neem een HD van 30 gig.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:07

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom geen Athlon 750/800 i.c.m een 40 Gb hardeschijf en Bigtower behuizing??

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
meendering:

als je de moeite neemt om alles te lezen dan weet je waarom geen bigtower. :)

Die jongen wilde graag een P3 maar zelf hoor ik ook veel meer problemen met athlons dan met P3's het moet gewoon een goed werkend syteem worden wat gewoon mega stabiel is. ik heb liever een mega stabiel syteem dan een iets sneller systeem.

Verwijderd

Mochten er ook nog plannen zijn voor het werken in photoshop oid. is de Matrox G400dh niet beter dan ? iig goedkoper, en 2e monitor is onmisbaar tegenwoordig met die 1001 toolwindows.

Hoor ook dat het beter beeld is :) (niet sneller)

Verwijderd

Topicstarter
Er zullen eigenlijk alleen games op gespeeld worden en voor een 2e monitor is geen plaats dus een G400 is niet zo interresant voor in deze computer, en hij zal niet gaan fotosoppen.

Verwijderd

neem Labtec LCS2514 speakers.... ong. even duur maar wel beter (volgens vele)

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:31

Flotter

Pelipper!

Of koop geen speakers, als ie er toch een stereo aan gaat hangen...

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Verwijderd

Ben ik de enige die een brander in z'n systeem wil?

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Speakers zijn wel fijn hoor. Je hebt dan niet megagoeie nodig. Ik heb hier twee labtec speakertjes staan van 70 piek en ik zou ze voor geen goud willen missen en er komt ook nog redelijk geluid uit. Als ik het echt mooi wil, dan zet ik gewoon stereo achter en speakers voor aan. Maar als je een game aan het spelen bent is het zeker niet fijn als het geluid alleen van achter/links/rechts komt, dan zijn 2 van die dingetjes naast je monitor toch echt wel relaxed.

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

128 MB is voor normaal gebruik ruim
voldoende. Je merkt weinig verschil tenzij je grafisch gaat werken met b.v. AUTOCAD, Photoshop etc.

Ik vraag me wel af waarom je er
geen DVD speler instopt. En i.p.v. de ASUS 6800 DDR zou ik wachten op de ASUS 7100 GF2 MX + TV-out en daarnaast een Realmagic H+ kaartje zetten voor het kijken van DVD's.

suc6,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Een brander is niet nodig omdat zijn broer er al heefd en DVD is nog niet nodig en een DVD speler kan je er altijd nog los bijkopen later, als de spelers en de films weer wat goedkoper zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wordt de GF2 MX goedkoper dan de GF1 DDR en wordt die ook sneller?

Verwijderd

mx is iets sneller als de sdr
Pagina: 1