Ik zit met een mysterieus probleem: mijn systeem telt 2 IDE HD's, 1 met windows en 1 met mp3's ed. Wanneer ik deze beide aansluit, gaat de pc echter bij het opstarten binnen 1 seconde weer uit! Ik heb geen idee hoe dit komt, vooral omdat dit probleem zich ineens voordeed, terwijl het tijden lang goed werkte. Ook gebeurt het nog wel eens dat de pc eerst wel goed opstart, maar later in windows de mp3 HD 'kwijtraakt'. Moederbord is een oude Abit KT7A, proc AMD 1600+. Schijven zijn Maxtors.
Wat heb ik geprobeerd (probleem bleef zich voordoen):
- HD's elk op aparte IDE-aansluiting
- HD's samen op 1 IDE-aansluiting (primair dan wel secundair)
- alle variaties in master/slave en jumperinstellingen
- andere voeding
- andere IDE-kabel
- HD's getest met Powermax (beide 100%)
Wanneer doet het probleem zich níet voor:
- slechts 1 van de 2 HD's aansluiten
- 1 van de HD's vervangen door een 3e (maakt niet uit welke!)
- HD's samen in andere pc
Elke combinatie van 2 HD's werkt dus wél in deze pc, ongeacht hoe deze zijn aangesloten en welke HD's het zijn, behalve precies de 2 HD's die ik nodig heb. En als ik deze 2 HD's in een andere pc hang, werken ze juist wel. Ik ben volledig het spoor bijster, dus elk idee is welkom!
Wat heb ik geprobeerd (probleem bleef zich voordoen):
- HD's elk op aparte IDE-aansluiting
- HD's samen op 1 IDE-aansluiting (primair dan wel secundair)
- alle variaties in master/slave en jumperinstellingen
- andere voeding
- andere IDE-kabel
- HD's getest met Powermax (beide 100%)
Wanneer doet het probleem zich níet voor:
- slechts 1 van de 2 HD's aansluiten
- 1 van de HD's vervangen door een 3e (maakt niet uit welke!)
- HD's samen in andere pc
Elke combinatie van 2 HD's werkt dus wél in deze pc, ongeacht hoe deze zijn aangesloten en welke HD's het zijn, behalve precies de 2 HD's die ik nodig heb. En als ik deze 2 HD's in een andere pc hang, werken ze juist wel. Ik ben volledig het spoor bijster, dus elk idee is welkom!
Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...