Muis cursor emulator voor windowsbak zonder muis.

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
situatie
Voor mijn muurmod ben ik bezig om de pc die ertegenaan hangt opnieuw te installeren. Dit keer wil ik de zooi wat netter afwerken en onder meer de kabels te verminderen. Daarom probeer ik ook muis netjes weg te laten, gezien ik een niveus PC remote control heb (gewoon ATI en Nvidia dingetjes, maar goed).

het probleem
Zonder muis heb ik geen muiscursor. En zonder muiscursor is het verdomd lastig om je pc te bedienen. De muis werkt op zich wel namelijk, ik kan klikken op icons, maar ik zie niet daadwerkelijk de cursor. Nu kan ik er een losse muis aan hangen, maar dat doe ik liever niet.
Ik ben dus op zoek naar een progsel dat op mijn windows2000 bak een muiscursor kan laten zien. Ik heb op zich niet eens een progsel nodig om hem te bedienen, want dat kan ik met die remote

oplossingen
Ik heb eerst gekeken of het een oplossing was een PS/2 --> USB in de PS/2 poort te steken en te kijken of ik dan al een cursor had, maar dat was uiteraard niet het geval.
Ik ben op zoek gegaan naar muisemulatoren maar daarin is niet echt veel bijzonders te vinden. De meeste websites verwijzen of naar keymouse of mousemu maar beide doen niet helemaal wat ik wil. Ze zorgen ervoor dat ik de cursor kan bedienen via mijn keyboard, maar zodra ik de muis uit de pc haal heb ik geen cursor meer. Ook de standaard accesibility optie vanuit windows doet hetzelfde.
Een search op got/google leidt veelal naar topics over 2 muiscursors op 1 pc (niet wat ik zoek), veel emulatoren voor keyboards (waar ik dus niets aan heb als de cursor niet zichtbaar is zonder daadwerkelijk een muis aan te sluiten) en wat linux related meuk (maar goed, onder win2k heb ik daar weinig aan).

Heeft iemand een idee hoe ik dit simpel voor elkaar zou kunnen krijgen? Is het wellicht te doen dmv een simpel scriptje of is het gewoon niet mogelijk om zoiets te doen?

specs
misschien ten overvloede, maar toch de specs.

Gigabyte GA7NNXP
Athlon 2500+
2x 512MB PC2700 ram
Radeon 7000 AGP 32MB
SBlive
Sony DRU500A
Seagate 60GB
Dell 2007FWP
Niveus Remote (USB).

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:09
Je bent dus op zoek naar iets van een loopback-plugje zoals bij netwerkkaartjes om 'de link' te emuleren. Ikzelf heb zoiets nog niet gezien maar ben wel benieuwd naar de reacties hier. Heb zelf ook eens een soortgelijke situatie gehad toen ik met VNC een server wou benaderen die geen aangesloten muis had en dus ook geen cursor waardoor VNC het niet snapte.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:05
Het is misschien ook niet wat je wilt, maar is het een idee om een usb ontvangertje van een (laptop) wireless muis in een usb-poort te steken? Dat die vervolgens geen verbinding heeft met de bijbehorende muis, maakt volgens mij niet uit. Bovendien heb je dan heel makkelijk een muisje paraat, mocht je er één nodig hebben.

Verwijderd

In KVM switches zit techniek die een muis emuleert op het moment dat je van de ene machine overschakelt naar de andere, zodat je muis niet kwijt is op het moment dat je terugschakelt. Misschien moet je in die hoek eens zoeken, eventueel is er wat documentatie te vinden over hoe men dat doet.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:44:
In KVM switches zit techniek die een muis emuleert op het moment dat je van de ene machine overschakelt naar de andere, zodat je muis niet kwijt is op het moment dat je terugschakelt. Misschien moet je in die hoek eens zoeken, eventueel is er wat documentatie te vinden over hoe men dat doet.
Ik heb hier een (welliswaar goedkope) kvm switch aan me pc's hangen. Maar als ik een pc opstart zonder dat die switch op die pc staat, werkt de muis niet. De cursor staat er wel....

Volgens mij zit ik mezelf nou tegen te spreken en help je bij je punt... :|

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

volgens my kan je ook je unavailable pointer een pointer geven
bij je muis propereties :D of begrijp ik het verkerd

oh nee laat maar dat is wat anders

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 14:55 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:53
Er zit in Windows onder toegankelijkheidsopties een optie om de muis cursor te bewegen met het toetsenbord. Misschien dat als je die aanschakeld, Windows geen echte muis nodig heeft.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
smeerbartje schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:35:
Je bent dus op zoek naar iets van een loopback-plugje zoals bij netwerkkaartjes om 'de link' te emuleren. Ikzelf heb zoiets nog niet gezien maar ben wel benieuwd naar de reacties hier. Heb zelf ook eens een soortgelijke situatie gehad toen ik met VNC een server wou benaderen die geen aangesloten muis had en dus ook geen cursor waardoor VNC het niet snapte.
Bij voorkeur heb ik een softwarematige oplossing. De muis hangt er nu namelijk aan maar ligt bovenop de monitor. Bij voorkeur laat ik dat ding gewoon compleet weg.
Nijn schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:56:
Er zit in Windows onder toegankelijkheidsopties een optie om de muis cursor te bewegen met het toetsenbord. Misschien dat als je die aanschakeld, Windows geen echte muis nodig heeft.
zoals ik al zei, die accesibility keys werken net zo als een emulator, daarvoor moet er nog daadwerkelijk een muis aangesloten zijn.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:44:
ibmos2warp schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:48:
[...]

Ik heb hier een (welliswaar goedkope) kvm switch aan me pc's hangen. Maar als ik een pc opstart zonder dat die switch op die pc staat, werkt de muis niet. De cursor staat er wel....

Volgens mij zit ik mezelf nou tegen te spreken en help je bij je punt... :|
Je hebt dan idd alsnog een hardware emulator, anders werkt het niet (heb vaker met die KVM gevallen gewerkt enzo, dus weet dat dat ook niet is wat ik zoek).

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:42
Gewoon een oude seriele muis openslopen en het draad flink inkorten en het printje wegwerken ergens in je mod ?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:51:
Gewoon een oude seriele muis openslopen en het draad flink inkorten en het printje wegwerken ergens in je mod ?
Tja, maar dan zit ik alsnog met een kabel aan het ding en kan ik net zo goed dat oude PS/2 kreng wat er nu aanhangt laten zitten.

Verwijderd

Als je opstart zonder muiscursor, kan je dan in het configuratiescherm geen andere cursor selecteren?
Misschien dat deze dan wel blijft staan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 15:42:
Als je opstart zonder muiscursor, kan je dan in het configuratiescherm geen andere cursor selecteren?
Misschien dat deze dan wel blijft staan.
Nee, dat had ik geprobeerd, maar zodra je de muis uit de ps/2 of usb poort haalt zie je gewoon geen cursor meer.
Pagina: 1