Mede Tweakers,
Ik heb besloten dat mijn pc aan vernieuwing toe is
Aangezien ik steeds meer teken met Autodesk Inventor (3D teken programma) merk ik dat ik of moet upgraden, of wat nieuws.
Nu heb ik overwogen om een totaal nieuwe pc te kopen, of om een upgrade te doen, maar het wordt een upgrade.
Reden: Dat ik erg aan me kast gehecht ben qua uiterlijk, en deze vrij net is weg gebouwd onder mijn bureau.
Mijn bestaande PC:
ATX tower Jou Jye CF-2029 Black
Voeding 300Watt
Moederbord Albatron PX845PEV Pro
CPU Intel Pentium 4 2,40Ghz
Geheugen 768Mb DDR SDRAM 333
Videokaart NVIDIA Geforce 4 ti 4200 AGP 8x
HDD 1x Maxtor 6Y060L0 ATA 33
1x Maxtor 6Y120P0 ATA 33
Nieuwe reeds gekozen componenten:
Moederbord Asus P5W DH Deluxe of Asus Commando
Processor Intel Core 2 duo E6600
Nog te kiezen componenten:
Geheugen minimaal 2 gig.
Koeler t.b.v. CPU
Systeem koeler ( Stil en goed )
Videokaart
Voeding, misschien...
Nu zijn er voor mij enkele vragen die over blijven o.a. :
Ik heb besloten dat mijn pc aan vernieuwing toe is
Aangezien ik steeds meer teken met Autodesk Inventor (3D teken programma) merk ik dat ik of moet upgraden, of wat nieuws.
Nu heb ik overwogen om een totaal nieuwe pc te kopen, of om een upgrade te doen, maar het wordt een upgrade.
Reden: Dat ik erg aan me kast gehecht ben qua uiterlijk, en deze vrij net is weg gebouwd onder mijn bureau.
Mijn bestaande PC:
ATX tower Jou Jye CF-2029 Black
Voeding 300Watt
Moederbord Albatron PX845PEV Pro
CPU Intel Pentium 4 2,40Ghz
Geheugen 768Mb DDR SDRAM 333
Videokaart NVIDIA Geforce 4 ti 4200 AGP 8x
HDD 1x Maxtor 6Y060L0 ATA 33
1x Maxtor 6Y120P0 ATA 33
Nieuwe reeds gekozen componenten:
Moederbord Asus P5W DH Deluxe of Asus Commando
Processor Intel Core 2 duo E6600
Nog te kiezen componenten:
Geheugen minimaal 2 gig.
Koeler t.b.v. CPU
Systeem koeler ( Stil en goed )
Videokaart
Voeding, misschien...
Nu zijn er voor mij enkele vragen die over blijven o.a. :
- Bij de beschrijving van het moederbord staat dat de snelheid van het geheugen PC6400 is, moet ik dan ook geheugen kopen dat die snelheid heeft, kan ik ook bijvoorbeeld PC4200 er in stoppen, of XMS6400.
- Is mijn bestaande voeding nog voldoende 300Watt, voor mijn nieuwe opstelling, bij de beschrijving van het moederbord kan ik er weinig over vinden.
- Kunnen mijn ATA 33 HDD's op dit bord worden gestoken, of moet ik ook daarvoor verse halen?
In de beschrijving staat IDE PATA/133 1x, IDE SATA/300 6x
Tevens heb ik er 2 Cd-rom spelers inzitten, kunnen deze ook nog op het moederbord. - Eventuele aanwijzingen m.b.t. het kiezen van koelers (i.v.m. stilte) en videokaarten (i.v.m. 3d tekenen) is van harte welkom.
- Ik ben tot nu toe nog geen voeding tegegekomen voor de Asus commando i.v.m. de 12Volt power met 8 pins die op het moederbord zit, de meeste voedingen hebben 4 pins 12 volt, kan deze ook gewoon op een of andere manier in de 8 pins?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40139 op 23-03-2007 19:22 ]