In Xubuntu: "kdesu: not found" >> hoe KDE installeren?

Pagina: 1
Acties:

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor een programma heb ik kdesu nodig. Ik kom er echter niet achter hoe ik kdesu geinstalleerd krijg! Als ik in de package manager ga kijken op "kde libraries", krijg ik een hele lading met packages. Door de bomen zie ik het bos niet meer ... help :? !

(of course heb ik gezocht en gezocht met google ... maar ik kan niets vinden

==
hoi

• jurp5
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 20:52
installeer kubuntu-desktop

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waardoor je meteen heel KDE en dat soort rommel erbij hebt. ;)

Het Ubuntu forum is atm dood, maar de Google cache komt met de volgende oplossing:
[quote]
He's using Xubuntu, it might not have "kdesu", but i know for a fact it has "gksu" because it's part of GDM. I believe when i used k3b in xubuntu i had to change the /usr/share/applications/k3b.desktop to use "gksu" to run right. KDE apps usually don't take into account that they might be used in a different environment other than KDE.[/quote]
Misschien dat dat werkt?
Gaat niet werken, is alleen voor K3B. :X

[ Voor 6% gewijzigd door AtleX op 16-03-2007 20:51 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Eusebius
  • Niet online
Ja maar als ik kubuntu-desktop installeer, dan pakt ie er gelijk 800mb bij! Terwijl kdesu gewoon de su van kde is ... Dat moet toch makkelijker (lees: met minder ruimte) kunnen.

==
hoi

• Eusebius
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:33:
Waardoor je meteen heel KDE en dat soort rommel erbij hebt. ;)

Het Ubuntu forum is atm dood, maar de Google cache komt met de volgende oplossing:
Huh? Een kwartier geleden nog niet ... ja, je hebt gelijk. Wat heb je gedaan?
[...]

Misschien dat dat werkt?
Tnx, ff kijken.

==
hoi

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eusebius schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:34:
Ja maar als ik kubuntu-desktop installeer, dan pakt ie er gelijk 800mb bij! Terwijl kdesu gewoon de su van kde is ... Dat moet toch makkelijker (lees: met minder ruimte) kunnen.
Neen, dat gaat niet makkelijker :). KDE is standaard opgedeeld in kdebase & kdelibs, en nog wat rommel. Die twee pakketten bieden de 'basis'-KDE aan, en die is best wel lijvig :).

De oplossing is: draai gewoon K3b als root, vanuit een terminal, dan heb je die kdesu helemaal niet nodig.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Eusebius
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:33:

[...]

Misschien dat dat werkt?
Mmm nee, werkt niet. K3b is een CD burner en de genoemde dir bestaat bij mij niet.

- edit: ik stoei met KlamAV die KDE nodig heeft. Dit omdat ik een Windows schijf met wat trojans erop aan het scannen ben.

[ Voor 21% gewijzigd door Eusebius op 16-03-2007 20:50 ]

==
hoi

• laurencevde
  • Laatst online: 02-10-2025
Waarom heeft klamav in godsnaam rootrechten nodig???
Wellicht heb je hier wat aan.

[ Voor 39% gewijzigd door laurencevde op 16-03-2007 22:59 ]

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• Eusebius
  • Niet online
laurencevde schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 22:55:
Waarom heeft klamav in godsnaam rootrechten nodig???
Wellicht heb je hier wat aan.
Klamav kan automagisch Clamav updaten en de nieuwe versie compileren. Nu heb ik al geprobeerd Clamav met de cli te compileren, maar de versie blijft dan op 0.88 staan.

==
hoi

Pagina: 1