Toon posts:

FSB niet OCbaar????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier dus ne celeron2 600@750 mhz.
Maar ik kan niet hoger omdat als ik mijn fsb op 100-124 mhz zet de pc ni start.
Kan me iemand helpen of zeggen wat er mis is?? :?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Probeer de spanning van de core eens iets op te krikken, van 1,65 naar 1,70 of 1,75 Volt ofzo.

Soms wil het ook wel eens helpen om de PCI divider op 1/4 te zetten, bij een 124 Mhz FSB en een divider 1/3 loopt de PCI bus op 41 Mhz. Vinden sommige IDE-controllers en harddisks niet leuk. De PCI-divider op 1/4 zetten zorgt bij een FSB van 124 voor een PCI bus van 31 Mhz, da's iets vriendelijker voor de componenten.

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
OCen is tamelijk nieuw voor mij dus waar kan ik die divider vinden?
Want ik kan mijn core voltag edenk ik ni hoger zetten omdat da zo een autodetect is.

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Hoo, sorry, ik dacht dat het om een P3 ging. Mijn fout, mea culpa.

Niet alle Celeron's pakken de 100 Mhz FSB, en 124 Mhz is redelijk onmogelijk. Zo te zien zien staat je FSB nou op 83 Mhz. Als er geen FSB stappen tussen de 83 en de 100 zitten, en je kunt de spanning van de core niet opkrikken, zou die 750 Mhz wel eens het eindstation kunnen zijn. Het lijkt er dan op dat je niet zo'n tweak-vriendelijk moederbord hebt..... ;(

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu FSB op 124 start ni op.
In bios heb ik zo een optie die PCI CLK x3/2 is kem da nu op x3. PC start(power led aan ervoor ging power led ni aan) Wat zie ik nu? Mijn tnt2u staakt |:(
Dat ik voltage ni kan veranderen is ni erg.
Maar dat nu mijn tnt2U staakt begrijp ik niks meer van :?
BTW WEET ER IEMAND WAT CPU HYSTERESIS IS IN HARDWARE MONITOR VAN VIA??????

• _mARCO_

_mARCO_

Hier staat niks

Als je een Celeron hebt, dan kun je die 124 Mhz FSB echt wel uit je hoofd zetten. Dat gaat nooit werken, in ieder geval niet met normale koeling en zonder spannings-tweaks.

Ik denk dan ook niet dat de TNT2 Ultra is 'gaan staken', whatever that may mean. Een Celeron processor kan niet op een normale manier op 124 Mhz FSB draaien, ongeacht wat voorn mobo of videokaart of RAM je hebt. Probeer eens de boel op 100 Mhz FSB aan de praat te krijgen, dat heeft iets meer kans van slagen.

sigloos

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt m8
:7
Pagina: 1