Nieuw systeem: inet + office + videobewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Aloha mede-tweakers,

Ik heb een systeem voor m'n ouders samengesteld.. Het zijn 'simpele' pc-gebruikers die vooral willen internetten en typen. M'n vader gebruikt de pc echter ook voor videobewerking. Ik heb gekozen voor een pc met in m'n achterhoofd dat ze de komende 3 a 4 jaar niet meer hoeven up te daten. Ik heb de T.net bbg gebruikt. Het budget is ongeveer 1000 euro.

Moederbord

MSI P965 Neo-F iP965, SATA2 RAID, GLAN, 8CH

Processor

Core 2 Duo E6300 1.86GHz FSB1066 2MB

Harde schijven

2 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB [Raid1]

Kast

AOpen ES45B

Videokaart

GeForce 7300 GT SIL 256MB DDR2

Geheugen

1GB x 2 PC5300 CL5 Kingston

Brander

NEC DVD-/+/RAM AD-7170 18x/18x/12x Bulk

Speakers

Logitech S200

Monitor

Acer AL1916WAs

Software

Vista Home Premium NL OEM

Ik heb voor een vrij goedkope kast gekozen.. Zou deze voldoen?
Verder heb ik geen specieke vragen - behalve de vraag of alles compatible met elkaar is?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ik zou persoonlijk voor een beter kast gaan. Hij zal denk ik wel voldoen, maar er zijn veel stillere kasten.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als er budget voor is zou je kunnen overwegen om voor de Core 2 Duo E6600 te gaan. Dit dan voornamelijk met het oog op videobewerking wat dan weer net wat vlotter gaat (voornamelijk hercoderen ed.) omdat dat zeer CPU intensief is

p.s wat voor voeding gebruik je? (350-400 wat is meer dan voldoende voor dit systeem)

[ Voor 16% gewijzigd door ik222 op 17-03-2007 10:47 ]

Verwijderd

Voor zover ik weet ondersteund de Neo-F geen RAID. Nu weet ik dat Azerty bij de produktspecificatie dit wel aangeeft. Inmiddels iets veranderd, rev. versie ofzo?

Zie ook: Hardwarezone review
However, storage functionality and performance turns out to be rather limited as the ICH8 Southbridge has no support for AHCI, NCQ or RAID, even though it supports fast SATA 3.0Gbps transfer rates.
Moet je dus toch naar de Platinum versie, of de Gigabyte DS3P of DS4, of de Asus P5B-E (-plus).

RAID in dit geval wel een must?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Vragen over systemen dienen specifiek te zijn, niet algemeen. Dus een lijstje met hardware onderdelen neertikken met de vraag of dit goed is zal direct worden verwijderd; wat wel en niet bij elkaar past is terug te vinden in de guides, de search en natuurlijk de manuals van de desbetreffende hardware (welke je gewoon kunt downloaden van de site van de producent).
Dit topic voldoet dus niet aan de eisen van de 'welke moet ik nemen?'-sticky en gaat op slot. Kijk zoals in de sticky staat eens in de handleidingen van de onderdelen. Uiteraard kun je ook een poging wagen met de search ofwel zoek naar ervaringen van mensen :). Zodra je ziet dat bepaalde hardware enorm slecht samenwerkt dan weet je genoeg.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.