Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
omdat msn zelf aangeeft dat alles draait?Royal schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:59:
Er zijn momenteel problemen met MSN, gok dat het daarom niet werkt
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
ik ook, en nee er is niks mis met mijn netwerkje
A wise man's life is based around fuck you
Maar hier werkt het ook niet
Heb het idee dat deze die status pagina nooit veranderd, maar er zijn dus wel problemen atmcasemodder schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:00:
[...]
omdat msn zelf aangeeft dat alles draait?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Het is wel rot dat het niet werkt net na het installeren van een nieuwe router, dan begin je gelijk dingen te denken natuurlijk
Na lang proberen ben ik ook 1x op MSN geraakt dus het kan ja.
[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 16-03-2007 20:03 ]
Verwijderd

Ja tuuuuuuuuuuuuuuurlijk.
Beetje off-topic, maar welke versie heb je? (staat onderop). Vanaf versie 5 gebruikt Linksys VXworks als OS. Dat werkt nogal klote. Versies daaronder zijn met stock-firmware ook niet alles, maar daar gooi je zo een alternatieve firmware op die wel lekker werkt. Persoonlijk raad ik Tomato aan. Zie hier voor meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54Gcasemodder schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:58:
hallo,
ik heb zojuist een lynksys WRT54G router neer gezet (wat zijn dat klote dinge btw)
Verwijderd

Had vanmiddag overigens de zelfde error~!
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Zit ik net lekker te chatten.... :x
Jaja...Wel serieus...maar ik kan er morgen ook wel weer om lachen.
ik krijg foutmelding:81000306
[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Blonde op 16-03-2007 20:22 ]
Verwijderd
Saturnus schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:06:
http://messenger.msn.com/Status.aspx
1
2
3
4
5
| Status service Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie beschikbaar is. .NET Messenger Service Alle systemen zijn stabiel en draaien. |
En glashard ontkennen dat er wat mee aan de hand is ook he, echt gaar is dat
fok die msn..
Verwijderd
Saturnus schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:06:
http://messenger.msn.com/Status.aspx
Majah als het systeem om de informatie bij te werken op dezelfde server staat als de rest en die server ligt eruit dan zal die informatie ook niet bijgewerkt wordenDeze pagina wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie beschikbaar is.
Alle systemen zijn stabiel en draaien.
Idem voor de pagina van Live Messenger: http://support.live.com/default.aspxVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:20:
[...]
code:
1 2 3 4 5 Status service Deze pagina wordt bijgewerkt zodra er nieuwe informatie beschikbaar is. .NET Messenger Service Alle systemen zijn stabiel en draaien.
En glashard ontkennen dat er wat mee aan de hand is ook he, echt gaar is dat
fok die msn..
Terwijl vele andere pagina's van live messenger een server too busy foutmelding geven.Netwerkstatus
De netwerkservices zijn beschikbaar. Er zijn op dit moment geen netwerkproblemen bekend.
Nuja dit doet eigenlijk weinig ter zake. Probleem ligt er dus aan dat er iets plat ligt bij MS
En ik dacht dat daar een ander topic voor beschikbaar is.
My favorite programming language is solder.
Verwijderd
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Even een paar posts boven je kijken...of beter kijk eens op die 'service' pagina...TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:
Overbodig topic, Microsoft heeft een service pagina waarop je zulke dingen kunt zien en als je in de AT van Fok! kijkt zie je dat er meer mensen met dit probleem zijn. Beetje zoeken kan dus geen kwaad hoor.
Als je op die pagina had gekeken, dan had je gezien dat er stond "de service draait stabiel blabla". En een topic dat vandaag is aangemaakt op een of ander forum zal heus niet nu al in Google zitten. Niet zo zeuren zegTommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:
Overbodig topic, Microsoft heeft een service pagina waarop je zulke dingen kunt zien en als je in de AT van Fok! kijkt zie je dat er meer mensen met dit probleem zijn. Beetje zoeken kan dus geen kwaad hoor.
Een beetje lezen kan ook geen kwaad, aangezien de statuspagina van msn aangeeft dat er niets aan de hand is....TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:
Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21
Verwijderd
Nou vriend, de service status staat op alles up and running, wat niet het geval is, en ten 2e niet iedereen zit op Fok!, en op google en andere zoekmachines is niet echt iets over de huidige status te vinden van msn, dus dan lopen zieken dat je dit een overbodig topic vindt gaat net iets te ver, en heb je hier wellicht niet echt wat te zoeken.TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:39:

Verder wil ik niet zeggen dat het een overbodig topic is.. Tenminste uiteindelijk wel, maar als je al de hele avond aan het kloten bent met je nieuwe configuratie, dan ga je er niet zomaar vanuit dat het blijkbaar aan de rest van het internet ligt ipv je nieuwe netwerkje.
[ Voor 57% gewijzigd door Janoz op 16-03-2007 20:46 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Verwijderd
Of zou stichting BREIN ofzo per ongeluk MSN hebben platgegooid in plaats van BitTorrent?Janoz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:45:
Ach, weten we gelijk wat microsoft onder stabiel en draaien verstaan[/troll en schot voor open doel]
Hey wacht eens...Windows is ook van Microsoft...ah nu snap ik het.Janoz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:45:
Ach, weten we gelijk wat microsoft onder stabiel en draaien verstaan[/troll en schot voor open doel]
Volgens mij schieten we allemaal in de HK-stress als MSN down is...ik in ieder geval...(/geeft eerlijk toe)
Ja ,want alle msn'ers delen ook muziek en illegale bestanden via Msn heVerwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:46:
[...]
Of zou stichting BREIN ofzo per ongeluk MSN hebben platgegooid in plaats van BitTorrent?
drs. Kama
Jeej... nu moeten we echt met elkaar gaan praten!
* Kama kijkt naar buiten
Ik zie mensen op straat!
[ Voor 16% gewijzigd door Kama op 16-03-2007 21:02 ]
drs. Kama
Nee, dat wordt mij teveelKama schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:01:
[...]
Jeej... nu moeten we echt met elkaar gaan praten!(http://www.nu.nl/news/101...nicatie_met_kinderen.html)
* Kama kijkt naar buiten
Ik zie mensen op straat!
Verwijderd
er stond vandaag wel dat ze stabiel waren, maar de server was too bussy...
Dus denk daar ook aan!
Ik probeer al vanaf 3 uur vanmiddag in te loggen zonder resultaat.
Mja telefoon ligt ook niet ver buiten bereik
SystemSpecs - D2 LOD *Razernl
Tip: ga niet offline...
Na 5 minuten steeds connecten zit ik er toch weer in.
------------
Mijn zusje had er vanmiddag last van. Had haar wireless geinstalleerd en even opnieuw starten de laptop. Daarna kwam ze niet meer op MSN en ik zat er wel op. Dan denk je ook gelijk dat het de wireless is.
Verband, iemand?
[ Voor 18% gewijzigd door BvdB op 16-03-2007 21:09 ]
Ik zit lekker online.
Zusje doet PC aan...(zie je hem aankomen?)
Zij komt niet op MSN en rukt de router eruit.
BAM ik disconnected...om er vervolgens tot aan nu niet meer in te komen.

Zusjes...Why? Why? Why?
edit:
Het lijkt net alsof mijn zusje nu wel connected is...
Jaja:
[ Voor 13% gewijzigd door Saturnus op 16-03-2007 21:13 ]
Ik bedoel... MSN doet het bij niemand, lijkt me een erg stabiele situatie.
lol
^ Zie bovenstaande post van me - ik zit idd ook achter router. Maar kreeg dus eerst vandaag een Windows Update. MSN bleef toen werken. Maar na een reboot deed ie 't idd niet meer.
Maar agh. Gelukkig doet yahoo,gmail,jabber,icq en skype het nog wel
Chronisch slecht is ook een vorm van stabiliteit toch?zorne schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:13:
Ik snap niet wat er nou op M$ aan te merken valt. De servers zijn toch stabiel?
Ik bedoel... MSN doet het bij niemand, lijkt me een erg stabiele situatie.![]()
lol
[ Voor 71% gewijzigd door .daan op 16-03-2007 21:16 ]
public void ik()
Nou idd had net mijn laptop opnieuw geinstalleerd omdat ik een nieuwe hd had gekocht en installeer msn, klop mijn account in en verbinden --> no go en daar zit je danJanoz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:45:
Verder wil ik niet zeggen dat het een overbodig topic is.. Tenminste uiteindelijk wel, maar als je al de hele avond aan het kloten bent met je nieuwe configuratie, dan ga je er niet zomaar vanuit dat het blijkbaar aan de rest van het internet ligt ipv je nieuwe netwerkje.
hey wat is dat msn foutcode in de AT, hm dat ga je niet menen ? ja dus
i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)
Zulke topics gun ik geen tijd, dus ik lees niks door. Het begint al met een brakke topic titel....Saturnus schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:40:
[...]
Even een paar posts boven je kijken...of beter kijk eens op die 'service' pagina...
En waarom zou je denken dat je config brak is als je wel kan surfen e.d. maar MSN niet werkt..... wie gebruikt er nou MSN om zijn of haar netwerk / verbinding te testen? Dan surf je toch gewoon ff naar site's de niet in je cache staan of juist wel en die geef je een CTRL+F5?
Edit; vergeten te melden; e-mail e.d. testen naast het surfen
Maar genoeg geblaat hierover....
[ Voor 40% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:33 ]
http://forum.fok.nl/topic/968821 gewoon die reeks volgen, en je zit altijd goedBvdB schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:23:
De hulpsite van MSN is "Too Busy" en andere sites (via Google) lijken het ook zwaar te hebben wanneer je op foutcode 81000314 zoekt.
(Nog niet te spreken over de andere tientallen topics daar in ONZ, KLB enzo. Maar dat houdt GoT tenminste schoon van zulke zooi).
[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:25 ]
Jemig, ben jij een beetje gefrustreerd ofzo?TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:22:
[...]
Zulke topics gun ik geen tijd, dus ik lees niks door. Het begint al met een brakke topic titel....
En waarom zou je denken dat je config brak is als je wel kan surfen e.d. maar MSN niet werkt..... wie gebruikt er nou MSN om zijn of haar netwerk / verbinding te testen? Dan surf je toch gewoon ff naar site's de niet in je cache staan of juist wel en die geef je een CTRL+F5?
Maar genoeg geblaat hierover....
Nee hoor, jij wel?aartrost schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:25:
[...]
Jemig, ben jij een beetje gefrustreerd ofzo?
Maar zoals ik zei; genoeg hierover. Ik heb meer te doen en als ik reacties op posts van mij zie dan MOET ik altijd reageren van mezelf
[ Voor 34% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:27 ]
Nee, da's niet waar. Loopt MSN over poort 80 dan?TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:25:
[...]
Nee hoor, jij wel?Kwestie van logisch nadenken. (NOFI)
Maar zoals ik zei; genoeg hierover. Ik heb meer te doen en als ik reacties op posts van mij zie dan MOET ik altijd reageren van mezelf
Als je kan surfen wil nog helemaal niet zeggen dat je iets anders kan doen.
Het kan zelfs zo zijn dat je ALLEEN MAAR kan surfen en niet e-mailen, etc...
Dus dat is niet "logisch nadenken", da's een domme opmerking!
Verwijderd
Dear all if you have not heard simply add these addresses to the following
file that should be opened with notepad and MSN will work.
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts - (When you open the ETC folder open
the HOSTS file using notepad).
insert the following addresses:
65.54.239.80 messenger.hotmail.com
65.54.239.80 dp.msnmessenger.skadns.net
Deze oplosing werkt in ieder geval voor mij, ik ben weer online met WLM.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 21:31 ]
MSN loopt niet over port 80 nee, maar al heb je port 80 niet open / geforward in je router; dan nog zou het gewoon moeten werken hoorOverSoft schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:30:
[...]
Nee, da's niet waar. Loopt MSN over poort 80 dan?
Als je kan surfen wil nog helemaal niet zeggen dat je iets anders kan doen.
Het kan zelfs zo zijn dat je ALLEEN MAAR kan surfen en niet e-mailen, etc...
Dus dat is niet "logisch nadenken", da's een domme opmerking!
[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:34 ]
Veel routers zoals Zyxel routers en Cisco routers voor profi-home use staan standaard zo dichtgetimmerd, dat je niet kan MSN, niet kan eMule-en, niet kan FTPen, etc...TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:33:
[...]
MSN loopt niet over port 80 nee, maar al heb je port 80 niet open / geforward in je router; dan nog zou het gewoon moeten werken hoorIk vergat in mijn post idd e-mailen e.d. naast surfen, als dat allemaal werkt kun je er vrijwel vanuit gaan dat er gewoon een probleem is bij Microsoft mbt MSN.
Dat is een workaround, geen fix. Je kunt beter gewoon wachten tot Microsoft het zaakje weer gefixt heeft, want als het zo wel werkt is het meestal een DNS probleem aan de kant van Microsoft.Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:31:
Ik weet niet of deze oplossing al in een van de andere topics aan de orde is geweest. Ik vond 'm in een nieuwsgroep:
Dear all if you have not heard simply add these addresses to the following
file that should be opened with notepad and MSN will work.
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts - (When you open the ETC folder open
the HOSTS file using notepad).
insert the following addresses:
65.54.239.80 messenger.hotmail.com
65.54.239.80 dp.msnmessenger.skadns.net
Deze oplosing werkt in ieder geval voor mij, ik ben weer online met WLM.
Iemand met zo'n router zal dus ook niet zo'n topic als deze openen wss, omdat die gene wel beter zou moeten weten. Indien die gene dat toch doet; dan moet hij of zij zich eens gaan afvragen of die router wel zo'n nuttige aankoop was. (We hadden het toch over profi-home routers? Dan zou de eigenaar daarvan ook wel profi-home mogen zijnOverSoft schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:35:
[...]
Veel routers zoals Zyxel routers en Cisco routers voor profi-home use staan standaard zo dichtgetimmerd, dat je niet kan MSN, niet kan eMule-en, niet kan FTPen, etc...
Daarbij heeft de TS een Linksys, en ik kan me niet herrineren dat die rammel dingen dat standaard zo ingesteld hebben staan.
Point taken?
[ Voor 9% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:38 ]
Hij doet ut weer.
Niks toegevoegd aan die HOST file noch wijzigingen aan MSN zelf. Hij doet 't ineens gewoon weer. Zal wel die dreigende blik van mij zijn geweest.
Yep, zoals ik al zei tegen IEEE1394; je hoeft niks te wijzigen, wordt vanzelf wel weer opgelost. Of je moet MSN zo hard nodig hebben dat je elke workaround voor lief neemt. (Hier werkt het btw al weer een uurtje of iets).BvdB schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:38:
Hey.
Hij doet ut weer.
Niks toegevoegd aan die HOST file noch wijzigingen aan MSN zelf. Hij doet 't ineens gewoon weer. Zal wel die dreigende blik van mij zijn geweest.
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:39 ]
Nee, nix point taken, doe nou maar niet alsof je god bent ofzo...TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:36:
[...]
Iemand met zo'n router zal dus ook niet zo'n topic als deze openen wss, omdat die gene wel beter zou moeten weten. Indien die gene dat toch doet; dan moet hij of zij zich eens gaan afvragen of die router wel zo'n nuttige aankoop was. (We hadden het toch over profi-home routers? Dan zou de eigenaar daarvan ook wel profi-home mogen zijn).
Daarbij heeft de TS een Linksys, en ik kan me niet herrineren dat die rammel dingen dat standaard zo ingesteld hebben staan.
Point taken?
De mogelijkheid was wel degelijk aanwezig dat z'n router gewoon dichtgetimmerd zat. (Bij linksys houdt dat in een klikje op het knopje "enable firewall")...
Je kan moeilijk tegen je verlies of niet?
Ik zie nergens in de topic start terug dat de firewall aan of uit staat in zijn router, hij zegt alleen dat deze (de Windows firewall) is uitgeschakeld op de werkstations.OverSoft schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:42:
[...]
Nee, nix point taken, doe nou maar niet alsof je god bent ofzo...
De mogelijkheid was wel degelijk aanwezig dat z'n router gewoon dichtgetimmerd zat. (Bij linksys houdt dat in een klikje op het knopje "enable firewall")...
Je kan moeilijk tegen je verlies of niet?
Het is trouwens "niks" en "God" met een grote G, als je toch bezig bent met op de man te spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 16-03-2007 21:45 ]
Nee, dat is nou net het punt, dat zie je nergens staan. Dus die had net zo goed aan kunnen staan. (Ik ben niet gelovig, dus ik doe niet aan hoofdletters voor religieuze types..., daarnaast zitten we op een forum, niet op een advocatenkantoor)TommyGun schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:45:
[...]
Ik zie nergens in de topic start terug dat de firewall aan of uit staat in zijn router, hij zegt alleen dat deze (de Windows firewall) is uitgeschakeld op de werkstations.
Het is trouwens "niks" en "God" met een grote G, als je toch bezig bent met op de man te spelen.
Nee, ze kloten gewoon te veel. Ze zijn vast en zeker iets nieuws aan het uitproberen ofzo. Elke keer als er een nieuwe versie van msn messenger komt ligt de heleboel platleonpwner1 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:19:
Wat is dat toch altijd met MSN, zijn de servers overbelast ofzo?![]()
Het ligt er imho té vaak uit.

Ik dacht dat komt door dat trillian gebruikt maakt van het amerikaanse netwerk.CyberAmp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 20:09:
Bij mij doet googletalk het ook niet naast msn. Wel vreemd via trillian kom ik er wel op (behalve msn).
Oei, ik moet vaker refreshen

of gewoon zien dat er nummertjes onderaan staan
[ Voor 6% gewijzigd door ibmos2warp op 16-03-2007 21:54 ]
Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Om ook maar even mee te knetteren; het is tegenwoordig live messenger (of jij moet nog met Win2k werken)...ibmos2warp schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:49:
[...]
Nee, ze kloten gewoon te veel. Ze zijn vast en zeker iets nieuws aan het uitproberen ofzo. Elke keer als er een nieuwe versie van msn messenger komt ligt de heleboel plat.
[...]
Ik dacht dat komt door dat trillian gebruikt maakt van het amerikaanse netwerk.
[ Voor 47% gewijzigd door marccom op 16-03-2007 21:51 ]
Whoop!