[Vista] Kan niet onmiddelijk uit slaapstand komen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212690

Topicstarter
Nu ik vista gebruik wilde ik ook gebruik gaan maken van de slaapstand, maar ik zit nu met een probleem waar ik niet uitkom. ondanks dat er veel te vinden is op internet over mensen die ook problemen hebben met de slaapstand van vista. Mijn probleem is iets anders dan waar de meeste mensen last van hebben.

Ik kan gewoon in slaapstand gaan, het LEDje van mijn PC begint dan ook te knipperen zoals het hoort. Wanneer ik hem dan weer wil starten (met bijvoorbeeld de power button) dan hoor je dat de PC begint met starten maar ook weer meteen uitvalt (een beetje hetzelfde effect wat je hebt met kortsluiting, want nadat dit gebeurt is kan ik hem alleen nog maar opstarten door eerst de stroom voor een paar seconden van de PC af te halen). het LEDje blijft gewoon constant knipperen alsof hij nog steeds in slaapstand zit. maar er is nu niks meer dat ik kan doen om hem eruit te halen.

Als ik niet meteen binnen 5 minuten de computer uit slaapstand probeer te halen, maar een minuut of 20 wacht voordat ik op de power button druk, dan komt hij wel gewoon uit de slaapstand! Heel vreemd.

Mijn systeem:
Systeem:
Asus a8n-e moederboard
Cooler Master Voeding Real Power 550 Watt
AMD64 3800+
1x Western Raptor
2x Western Caviar 80GB in raid met Highpoint rocket 133 controller (heb controller eruit gehad, maar dat maakte geen verschil)
Asus en7900GT video kaart

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211805

heb dit ook op mn laptop, wanneer ik in slaapstand ben dan duw ik op de slaapstand knop om eruit ge gaan, daarna moet ik nog een paar keer enter en spatie duwen vooraleer het boeltje in gang schiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212692

Weet je, dit komt omdat er nog bugs in Vista zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212690

Topicstarter
Anoniem: 212692 schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:46:
Weet je, dit komt omdat er nog bugs in Vista zit...
Ik weet niet waar je dat op baseert :p maar ik hoop dat je gelijk hebt, want dan zal het vroeg of laat opgelost worden.

maar ik krijg de computer echt helemaal niet meer aan wanneer ik hem te vroeg uit de slaapstand probeer te halen, wat ik ook probeer. zelfs 4sec de power knop indrukken doet niks. de spanning moet er dan echt af gehaalt worden om hem weer op te starten.